BASELWORLD 2012: Nyheter fra Omega

Heldigvis, heldigvis, kommer Omega også med en reissue av en tidlig Speedmaster-modell, CK2998. Uten crown guard og med rettere lugs, og nyyydelige visere. Tore, skal vi bestille 2 stk med en gang? ;)

Oj, har ikke fått med meg denne tråden. Ja, det var fristende :) Men med to speedyer allerede og sprengt boks tror jeg at jeg må vente litt med det... (+ se neste punkt)

Hadde den bare hatt plexiglass og 20mm lugs istede for 19mm hadde jeg bestilt en blindt! Peneste Speedmasteren jeg har sett.

Enig! Dvs, 19mm kan jeg godt leve med og det gjør den bare mer historisk korrekt, men safirglass? På akkurat dene klokken når alt resten stemmer så bra? Why oh why? :confused: Tror det avgjør det for meg faktisk.

Kan jo hende det var bezel-diameteren du tenkte på? Den ser ut til å ha holdt seg på 40mm, men denne nye re-issuen (og originalen) har kasse som går flush med bezelen i større grad enn Pro. Professional-modellen har kraftigere kasse med crownguard, så kassen går ikke flush med bezelen kl 08-02.

Stemmer det. Bezelen på vanlig Speedy Pro er samme str. De siste to mm er utvokst kasse på kronesiden, så de vil oppleves som akkurat like store. Eller, dvs hvis begge hadde 20mm lugs da. En mm på remmen vil nok gjøre at den oppleves som et lite hakk mindre, men i mine øyne blir det helt perfekt.

PO er jo et svært godt eksempel på en vellykket "ny" klokkeserie fra Omega (det begynner dog å bli noen år siden man kan si denne var ny). Liker denne svært godt! Hvorfor i all verden man lager en dykkerklokke av gull har jeg aldri skjønt og kommer aldri til å skjønne. De har hatt PO i gull før - synes ikke at det blir noe bedre av å lage den nye i gull av den grunn (og hva blir vekta på denne? 400g??). Ønsker at ressursene legges annet sted......istedet for å tilfredsstille gullhungrige naboer i øst...:D

Prinsipielt litt tåpelig kanskje, men noen dykkere fungerer likevel i gull. Akkurat denne likte ikke jeg heller, men smaken er som baken som mikke sier. PO chrono er uansett totalt uaktuelt for meg. Fikk sjokk når jeg så den hos AD, for en gigantisk klump!