BASELWORLD 2012: Nyheter fra Omega

Jeg liker den, men ville nok ikke kjøpt om den lå innenfor budsjett, da det er så mye annet lekkert i den priskategorien :cool:
 
Aner ikke om dette er noe Omega har gjort tidligere også, men også på den andre nylanserte Speedmasteren har de laget kronografviserne annerledes enn tidsviserne.

web_speedmaster_racing.jpg


Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Er det bare meg som ikke liker brandname på reimene? Breitling er jo racere på det og ser Omega er i ferd med å følge opp trenden.
 
Jeg likte den med blå skive:eek:

Den med blå skive har jo egentlig sort skive, det er bare reflekser i glasset, og det er en original CK2998 fra begynnelsen av 60-tallet ;)

Helt nydelig!
Limited eller fast modell?

Tror ikke den blir serieprodusert..blir nok en slags limited edition. Men for Omega er 10000 klokker "limited edition", så vi får se ;)

Denne er årets fra Baselworld 2012 så langt! :eek:

Helt klart. Noe så latterlig vakkert. Tror jeg vil gå så langt som å kalle denne en grail! :)

Aner ikke om dette er noe Omega har gjort tidligere også, men også på den andre nylanserte Speedmasteren har de laget kronografviserne annerledes enn tidsviserne.

Dette er nok en reduced. Mindre kasse og auto-verk :)
 
Oi oi. Kansje noe å ha i boksen som
Madamen kan låne! Håper det blir høyt opplag. Synd om en så pen klokke skal bli for vanskelig å få tak på.
 
Jommen, der sier du noe. Helt enig i at det ser snodig ut med sverdviser kun for sekundene. Originalen ser ut til å ha bare "streker", så da må det være noen som fikk en lys idé..

er ikke sverdvisere dette her men "alpha" ;)
det finnes så mange kombinasjoner av visere mellom de forskjellige versjonene av ck2998 / 105.002 at det er ikke lett å si hva som er originalen men det finnes i alle fall en tidlig versjon av ck2998 med alpha visere for tidsfunksjon og strek ( baton) for chrono funksjon.

eMuseumPlus
 
Ny analog-digital fra Omega, tuftet på X-33, med en kasse som minner om Flightmaster. Ser grei nok ut:

645370d1331135064-basel-2012-press-release-spacemaster-z-33-sp68_speedmaster_z33_325.92.43.79.01.001.jpg


...helt til man ser hvor feit kassen er. Nesten 20mm! Dette blir bare latterlig..

z33profile.jpg

Denne var jo dødskul. Håper jeg får mulighet til å prøve den. OBSOBS, dette er IKKe ironi.
Børstingen av kassen er jo ser jo super ut. Nesten den samme som var på min Chronostop før noen har polert den.

Hva syns man om denne? Jeg synes den er noe av det råeste jeg har sett fra Omega på lenge! :D

showroom_po_ceragold_black.jpg

Du har helt rett, dette er noe av det kuleste jeg har sett fra Omega noen gang. Bortsett fra noen tourbillioner er sikkert prisen noe av det høyeste fra Omega også. Dessverre.
 
Jeg leser at de fleste av dere ble glade for disse nyhetene fra Omega.

Jeg ble egentlig bare lei meg (skal gjerne se ck2998 før jeg er absolutt på den)......:mad:

Hvorfor?.....Hvorfor?.....

Det å like Omega er som å like Liverpool - store forventninger grunnet fordums storhet....også blir det skikkelig mageplask....
 
Jeg leser at de fleste av dere ble glade for disse nyhetene fra Omega.

Jeg ble egentlig bare lei meg (skal gjerne se ck2998 før jeg er absolutt på den)......:mad:

Hvorfor?.....Hvorfor?.....

Det å like Omega er som å like Liverpool - store forventninger grunnet fordums storhet....også blir det skikkelig mageplask....

Hvordan kan en ny Speedy med trekkene til en legende, og det samme urverket som har vist seg å være nøyaktig og robust i alle sine varianter i snart 60 år være et mageplask?

Samme med PO, den har jo et av tidenes mest nøyaktige mekaniske urverk, og har vært ute i SS-versjon en god stund allerede. Skjønner ikke helt hva du mener her..
 
Hvordan kan en ny Speedy med trekkene til en legende, og det samme urverket som har vist seg å være nøyaktig og robust i alle sine varianter i snart 60 år være et mageplask?

Samme med PO, den har jo et av tidenes mest nøyaktige mekaniske urverk, og har vært ute i SS-versjon en god stund allerede. Skjønner ikke helt hva du mener her..

+1
 
Hvordan kan en ny Speedy med trekkene til en legende, og det samme urverket som har vist seg å være nøyaktig og robust i alle sine varianter i snart 60 år være et mageplask?

Samme med PO, den har jo et av tidenes mest nøyaktige mekaniske urverk, og har vært ute i SS-versjon en god stund allerede. Skjønner ikke helt hva du mener her..

Mageplasket kommer fordi jeg liker Omega. Har bestandig gjort det og kommer sikkert bestandig til å like dette merket.

Jeg synes spørsmålet om "ny" Speedy er mer hvor mange rip-offs ovenfor en original ide er greit? 2 - 3 eller 10? Synes det er tegn på manglende kreativitet (litt som midtbanen til Liverpool...og la oss ikke snakke om spissene). Hadde denne klokken vært sluppet av et annet merke så hadde jeg sikker sagt "flott klokke"! Men, jeg vil ha mer innovasjon og kreativitet uten at man lager en klokke som er 20mm tykk og er en analog/digital kombinasjon.

PO er jo et svært godt eksempel på en vellykket "ny" klokkeserie fra Omega (det begynner dog å bli noen år siden man kan si denne var ny). Liker denne svært godt! Hvorfor i all verden man lager en dykkerklokke av gull har jeg aldri skjønt og kommer aldri til å skjønne. De har hatt PO i gull før - synes ikke at det blir noe bedre av å lage den nye i gull av den grunn (og hva blir vekta på denne? 400g??). Ønsker at ressursene legges annet sted......istedet for å tilfredsstille gullhungrige naboer i øst...:D

....hva med å lage en pen Constealltion igjen?? Se på den flotte historien....da hadde jeg jublet, jeg:D:D
 
Mageplasket kommer fordi jeg liker Omega. Har bestandig gjort det og kommer sikkert bestandig til å like dette merket.

Jeg synes spørsmålet om "ny" Speedy er mer hvor mange rip-offs ovenfor en original ide er greit? 2 - 3 eller 10? Synes det er tegn på manglende kreativitet (litt som midtbanen til Liverpool...og la oss ikke snakke om spissene). Hadde denne klokken vært sluppet av et annet merke så hadde jeg sikker sagt "flott klokke"! Men, jeg vil ha mer innovasjon og kreativitet uten at man lager en klokke som er 20mm tykk og er en analog/digital kombinasjon.

PO er jo et svært godt eksempel på en vellykket "ny" klokkeserie fra Omega (det begynner dog å bli noen år siden man kan si denne var ny). Liker denne svært godt! Hvorfor i all verden man lager en dykkerklokke av gull har jeg aldri skjønt og kommer aldri til å skjønne. De har hatt PO i gull før - synes ikke at det blir noe bedre av å lage den nye i gull av den grunn (og hva blir vekta på denne? 400g??). Ønsker at ressursene legges annet sted......istedet for å tilfredsstille gullhungrige naboer i øst...:D

....hva med å lage en pen Constealltion igjen?? Se på den flotte historien....da hadde jeg jublet, jeg:D:D

Smaken er som baken, så det so er topp for noen er mageplask for andre - og sånn vil det alltid være :D
Men, jeg vet ikke hvor nøye du har kikket på hva Omega ellers lanserte i år, for det var ikke bare de som du nevner over... ;)


Constellation 38 mm Day-Date
645448d1331138928-basel-2012-press-release-constellation-38mm-day-date-co92_constellation_day_date_123.25.38.22.02.001.jpg


De Ville Chronograph OMEGA Co-Axial Calibre 9300/9301 - denne er pen imho :)
645418d1331138314-basel-2012-press-release-de-ville-chronograph-9300-9301-dv28_deville_chrono_9300_431.53.42.51.03.001.jpg


Seamaster Aqua Terra GMT
645459d1331139295-basel-2012-press-release-seamaster-aqua-terra-gmt-se142_seamaster_at_gmt_231.13.43.22.01.001_white_background.jpg


Synes ikke Omega kommer verst ut jeg...særlig ikke sammenlignet med Rolex, som skuffet litt med Shy-Selleren og Ranibow Daytona mfl ;)

icon_good.gif
 
Jeg har dessverre ikke fått med flere nyheter enn det som blir presentert her på TS. Har en smule belastet arbeidssituasjon om dagen.

Likte godt Aqua Terra med GMT!:D

......jeg sammenlikner hele tiden dagens Constellation med "Pie-Pan" perioden, og da.......:(
 
Det er en førstehånds omtale av den nye "first in space" Speedmasteren på Fratellowatches nå.

I følge dem (som igjen refererer Omegas representanter i Basel) er dette ikke er en limited edition, men heller en del av Omegas nye lineup. Det står også at Omega gjorde et bevisst valg om å ikke gjenskape den originale lenken for denne modellen, siden den ikke møter Omegas nåværende standard for klokkelenker.
 
Og ordentlige James Bond klokker. en AT og en PO, ingen bilder av de to observert:

"The official Bond watch is a 38.5mm AT with a blue dial. Reference number is/will be 231.10.39.21.03.001. Price is EUR 4.050,- (incl 19% VAT). This is the watch he wears in the movie. When the movie comes out you can expect a limited edition Planet Ocean 42mm. It has a textured dial (lines) and at '7' it has the 007 logo. It is very small and not very noticeable compared to any other 007 limited. It will get reference number 232.30.42.21.01.004 and will be priced at EUR 4.760,- (incl VAT). I have not had a chance to look at the caseback, I had the watch in my hands for a few seconds before it was taken away ;). Please note that the prices can change before they come out, but these are the price I have now."

Og en nydelig Speedmaster månefase
6830438286_ba6b864ca8_b.jpg

Omega Speedmaster by acejewelers, on Flickr

flere bilder finner du i tråden her: http://forums.watchuseek.com/f20/live-pictures-baselworld-661730.html
 
Og ordentlige James Bond klokker. en AT og en PO, ingen bilder av de to observert:

"The official Bond watch is a 38.5mm AT with a blue dial. Reference number is/will be 231.10.39.21.03.001. Price is EUR 4.050,- (incl 19% VAT). This is the watch he wears in the movie. When the movie comes out you can expect a limited edition Planet Ocean 42mm. It has a textured dial (lines) and at '7' it has the 007 logo. It is very small and not very noticeable compared to any other 007 limited. It will get reference number 232.30.42.21.01.004 and will be priced at EUR 4.760,- (incl VAT). I have not had a chance to look at the caseback, I had the watch in my hands for a few seconds before it was taken away ;). Please note that the prices can change before they come out, but these are the price I have now."

Og en nydelig Speedmaster månefase
- - -
Omega Speedmaster by acejewelers, on Flickr

flere bilder finner du i tråden her: http://forums.watchuseek.com/f20/live-pictures-baselworld-661730.html

Ah, takk for den linken. Den Speedmasteren med månefase var virkelig flott. En annen nydelig klokke her er DeVille-modellen med power reserve. Jeg liker denne komplikasjonen veldig godt, men synes dessverre at den veldig ofte tar seg dårlig ut på skiven. Dette, derimot, er Power Reserve done Right :)

651139d1331662403-live-pictures-baselworld-6830439482_81eedd9841_b-medium-.jpg
 
Ahhhh....flott, Semmern!

Har en liknende fra 1963. Har nylig spandert en ny sort alligatorreim til den. Jeg kan rett og slett ikke komme på en eneste klokke som gir meg mer glede per krone!

....totalt sett så er det egentlig ikke så mange klokker som gir meg like mye klokkeglede som "Pie Pan" i det hele tatt. Ble svært inspirert når jeg leste et innlegg fra Maghas9 en stund tilbake. Kona skjønte det - og vips, 40-års presangen var klar!:grin:

Likte forresten godt DeVille med Power Reserve....