Baselworld 2013

Er det bare jeg som automatisk tenker på fazermint når det kommer til den siste Rolex Daytona'en? :p

Fazermint_350g_620x400.jpg



rolex-2013-oyster-perpetual-cosmograph-daytona-platinum-1.jpg
 
Er det bare jeg som automatisk tenker på fazermint når det kommer til den siste Rolex Daytona'en? :p

Love it! Et ypperlig kallenavn. Fra før av har vi Hulk og Smurf. Nå: Fazermint.

Btw, jeg hadde rocka den platina-Daytonaen beinhardt! Det er en heftig chunk med platina. Til den prisen kunne man riktignok velge seg en ALS eller Patek i samme metall med masse komplikasjoner. Men uten å få en deilig tung platina-lenke :cool:
 
Jag hade turen att få vara nere i Basel och klämma på massa nyheter. Klockorna var sisådär... Här är en bild från min höjdpunkt:



:D
 
Whats the rush? Antoine Martin tar tiden tilbake. Slow Runner. 7200BpH
antoine_martin_slow_runner_watch_boasts_the_worlds  _largest_and_slowest_balance_with_7200_beats_per_h  our_nqo1f.jpg

Pent.
[video=youtube;l6usMiFyEEI]http://www.youtube.com/watch?v=l6usMiFyEEI[/video]
 
Redigert:
Etter å ha sett youtubevideoen nedenfor falt jeg helt pladask for denne klokken! Bildene viser etter min mening på ingen måte hvor fin denne klokken er. Den tidligere versjonen av Aqua Terra Chrono GMT har en listepris på 56 000, frykter at den nye med inhouseverk i tillegg blir temmelig dyr.

DSC02155.jpg


[video=youtube;NWU0lSTVgd0]http://www.youtube.com/watch?v=NWU0lSTVgd0[/video]
 
Hmmm. Denne forsto jeg ikke helt. Er det i det hele tatt noen fordeler med en klokke som går så sakte? Er det bare en gimmick? Eller er det noe jeg ikke forstår?


Whats the rush? Antoine Martin tar tiden tilbake. Slow Runner. 7200BpH
antoine_martin_slow_runner_watch_boasts_the_worlds  _largest_and_slowest_balance_with_7200_beats_per_h  our_nqo1f.jpg

Pent.
[video=youtube;l6usMiFyEEI]http://www.youtube.com/watch?v=l6usMiFyEEI[/video]
 
Hmmm. Denne forsto jeg ikke helt. Er det i det hele tatt noen fordeler med en klokke som går så sakte? Er det bare en gimmick? Eller er det noe jeg ikke forstår?

Jeg ser ingen fordeler, men det var en ting som slo meg med en gang jeg så klokken.

STØT... Dette verket kan umulig tåle mye støt. Både diameteren og vekten til balansehjulet øker sjansen for skade ved slike tilfeller... Vil jeg tro ihvertfall?
 
Redigert:
Jeg synes klokken er råkul og har lyst på en, MEN!

Som mange sier, hvilken fordeler har egentlig en slik konstruksjon? En større balanse gir større masse og større krefter på aksler ved støt. Ved å ha så få svingninger i timen vil også "feilslag" gi større påvirkning av nøyaktigheten Men, jeg vil fremdeles ha en :)
 
Jeg synes baksiden var utrolig kul - å se fjæren gå sakte inn og ut var utrolig fascinerende. Vanligvis er jeg ikke noen stor fan av "skjelletklokker", men denne skulle jeg ønske var det.
 
Coolt! Kan du berätta vad som hände när man gick in i sista rummet? Där någonstans tappade jag minnet! :)

@Charles_ Konsert med Cool and the gang, og club. Mye konfetti og god stemning!
8713384860_f4f8de5195_c.jpg

De damene på motorsyklene til venstre i bilde tok bare mer og mer av utover kvelden ;)
8712234649_abfbe94e5b_b.jpg
 
Redigert av en moderator: