Baselworld 2013

Min favoritt fra Basel 2013 så langt må bli Omega Seamaster Gauss. Men jeg har lest at den vil ha en listepris på mellom 9500 - 10.000$ og av en eller annen grunn så steiler jeg litt av den prislappen. Leste også at Omega gradvis vil gå over til å bruke samme teknologi/urverk i de andre klokkene sine, da kan man jo heller vente å kjøpe en mer rimelig modell men med samme egenskaper. Men uansett denne er jo antimagnetisk, har pen skive, klassisk kasse og en helt rå sekundviser gjør den til min favoritt Omega for øyeblikket.
 
Redigert:
Denne likte jeg veldig godt.

The Tudor Heritage Advisor Gets A New Look: Black Dial Alert! (Live Photos) — HODINKEE - Wristwatch News, Reviews, & Original Stories

TudorHeritageAdvisorBlack-8.jpg


Denne likte jeg godt! Vet ikke om jeg er helt fortrolig med pusheren, men ellers var den svært bra. Spent på prisen.

Men på denne fant jeg dessverre ikke mye jeg likte. Og det til tross for at jeg er fargeblind. Hvor ille dette må se ut for dere som har fargesyn tør jeg nesten ikke tenke på.

 
Jeg syns den blå Heritage Chronoen så utrolig mye bedre ut på lenke.
 
Kan være jeg er sent ute, men ifølge watches 2013 er dette nyhetene fra Rolex:
GMT II
7BC6B9BC-1176-40B3-ABD6-1BE8DDF82ABF-3711-000001576DD9E5B2_zps2210c307.jpg


YM II i stål
121C542A-6315-47E6-8FF4-C091BC3BF5CD-3711-000001578A9F299A_zps75ad2025.jpg


Daytona jubileum
63F0F513-D03D-4807-B447-E0D5E31DF0DD-3711-000001577D7AC15F_zps68e5a66f.jpg


Så, hva tenker dere om dette?
 
Jeg syns den blå Heritage Chronoen så utrolig mye bedre ut på lenke.

+1

På lenke syns jeg den er virkelig flott:
TudorHeritageChronoBlue-7.jpg


Jeg synes den er en fantastisk "re-issue", i mangel av bedre ord, av den kjempefine 7169. Og jeg liker den bedre enn andre Heritage Chrono. Ikke koster den en nyre heller.

Tudor traff så mye bedre enn Rolex i år IMO :p
 
Ser at flere ikke er særlig begeistret over den nye GMTc Police (du som fant på det kallenavnet @Thomas? :p ), og jeg ble ikke helt solgt på fargekomboen jeg heller.

Men jeg tipper jeg vil begynne å snu om ganske kjapt når de første livebildene og unboxingene kommer. Det blir ikke første gang... "Host" Sky-Dweller "host" :p
 
Redigert av en moderator:
Kan være jeg er sent ute, men ifølge watches 2013 er dette nyhetene fra Rolex:
GMT II
7BC6B9BC-1176-40B3-ABD6-1BE8DDF82ABF-3711-000001576DD9E5B2_zps2210c307.jpg


YM II i stål
121C542A-6315-47E6-8FF4-C091BC3BF5CD-3711-000001578A9F299A_zps75ad2025.jpg


Daytona jubileum
63F0F513-D03D-4807-B447-E0D5E31DF0DD-3711-000001577D7AC15F_zps68e5a66f.jpg


Så, hva tenker dere om dette?

Rolex har tryna skikkelig i år. Jeg vet at Rolex er superkonservative, og forventet ikke noen nye modeller eller orange Daytonaer, men en gmtIIc Pepsi burde de klare. Klartde har kommet med fine klokker, men jeg tror ikke at jeg kommer til å gå forbi en AD, og tenke tanken "åh... det er den som ble lansert på basel i år. Den må jeg bare prøve"

Tudor og Omega derimot syntes jeg har kommet med noe virkelig bra noe.
Omega Speedmaster ’57 med 9300 verket syntes jeg er en utrolig flott klokke. God blanding av "gammelt" design, og ny teknologi.
Tudor Heritage chrono blue er en Interessant nyhet. Jeg syntes det uret er noe av det fineste jeg har sett fra basel i år, og skjønner ikke hva dere snakker om da dere sier at den ser best ut på lenke? Den blir jo bare så gjennomført på rem.
Også DE lugsa da!!!!
 
Ser at flere ikke er særlig begeistret over den nye GMTc Police (du som fant på det kallenavnet @Thomas? :p ), og jeg ble ikke helt solgt på fargekomboen jeg heller.

Men jeg tipper jeg vil begynne å snu om ganske kjapt når de første livebildene og unboxingene kommer. Det blir ikke første gang... "Host" Sky-Dweller "host" :p

My words, exactly.
Jeg hadde nettopp deg i tankene ;)
 
Redigert av en moderator:
Ser at flere ikke er særlig begeistret over den nye GMTc Police (du som fant på det kallenavnet @Thomas? :p ), og jeg ble ikke helt solgt på fargekomboen jeg heller.

Men jeg tipper jeg vil begynne å snu om ganske kjapt når de første livebildene og unboxingene kommer. Det blir ikke første gang... "Host" Sky-Dweller "host" :p

Man skal aldri undervurdere unboxingens makt! Jeg "hatet" Sky-Dwelleren da jeg så den på bilder, men elsket den da jeg fikk den på armen :)
 
Redigert av en moderator:
Ser at flere ikke er særlig begeistret over den nye GMTc Police (du som fant på det kallenavnet @Thomas? :p ), og jeg ble ikke helt solgt på fargekomboen jeg heller.

Men jeg tipper jeg vil begynne å snu om ganske kjapt når de første livebildene og unboxingene kommer. Det blir ikke første gang... "Host" Sky-Dweller "host" :p

Jeg synes ikke at den nye gmt-C var ille - jeg er bare skuffet over at det ikke var en Pepsi :).

Den nye tudor chronoen var artig. Tudor gjør mye bra om dagen.
 
Redigert av en moderator:
Syns blå-sort var riktig så stilig.

Skille

Annet, litt mer ekstravagant, nytt fra Basel.
Digg å få den i OEM-lenke i gull :)
LBh0PXX.jpg
 
+1

På lenke syns jeg den er virkelig flott:
TudorHeritageChronoBlue-7.jpg


Jeg synes den er en fantastisk "re-issue", i mangel av bedre ord, av den kjempefine 7169. Og jeg liker den bedre enn andre Heritage Chrono. Ikke koster den en nyre heller.

Tudor traff så mye bedre enn Rolex i år IMO :p

Den er jo litt morrsom da :) 45 minutt register var nytt for meg, men hvorfor ikke.
Selve designet virker litt tidlig "seventies" på meg. Litt sånn "vi bommet på siste syre-tripp i 68 men vi vil også ha det litt gøy". Men det er jo bare min mening - he he.

Frode.
 
Blancpain FF Bathyscaphe
BLANCPAIN+Fifty+Fathoms+BATHYSCAPHE+02.jpg


His and hers..? :)
BLANCPAIN+Fifty+Fathoms+BATHYSCAPHE+05.jpg


Breitling Avenger II GMT
A2.jpg


Zenith El Primero 410
DSC02581.jpg


Folk får si hva de vil om B&R, men noen modeller synes jeg faktisk er litt tøffe:
brfalcon.JPG

brfalcon3.JPG

brfalcon4.JPG
 
Den Zenith'en var fin. Men kunne ønske at de kun hadde en stjerne under kl.12 markøren og ikke to stk kl.11 og kl.2...