Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

Ble forresten litt overrasket over Patek sin 5524. Veldig kul klokke absolutt, men det er ikke noe utseende som jeg forbinder med Patek sine linjer. Kommer kanskje til å gro seg inn, men ville nesten trodd at den isåfall ville få en ny serie eventuelt siden den skiller seg såpass fra andre Calatravaer.

Bare så det er klart; dette er absolutt en klokke jeg kunne tenkt meg å hatt (av første blikk), men så langt virker det ikke som en Patek for min del. Spesielt av meg å tenke det slik?
 
Jeg synes Tudor North Flag ser kul ut, og mistenker at urverket er mer interessant å betrakte i egen person fremfor på bilder. Vil gjerne prøve den om anledningen byr seg. Ny Patek med rattrapante-komplikasjon er også definitivt min kopp te.
 
Ble forresten litt overrasket over Patek sin 5524. Veldig kul klokke absolutt, men det er ikke noe utseende som jeg forbinder med Patek sine linjer. Kommer kanskje til å gro seg inn, men ville nesten trodd at den isåfall ville få en ny serie eventuelt siden den skiller seg såpass fra andre Calatravaer.

Bare så det er klart; dette er absolutt en klokke jeg kunne tenkt meg å hatt (av første blikk), men så langt virker det ikke som en Patek for min del. Spesielt av meg å tenke det slik?

Jeg har det slik også. Men det er på grunn av Patek sin konservative design vi har vokst opp med. Eller den Pilot er fin i seg selv: Litt "retro" og "sporty".
Hvis Rolex gjør en lignende stunt: Skal alle faller på bakken også:mrgreen:
 
Blå pelagos var tøff! Veldig spent på prisingen med nytt urverk. Noen som husker hva dagens modell koster i dag?

North Flag er fortsatt uinteressant :(
 
Redigert:
x580x9999_OmegaSpeedmaster57-6.jpg
 
x1440x810_Omega_Speedy_DSoM_HERO.jpg


Så..hvor mange speedmastermodeller klarer Omega å lansere i år? Jeg er fan av Omega, men dette blir nesten for mye av det gode :p
 
Den blå kommer jeg nok til å ta en ekstra titt på, men kun dersom den kommer med lenke i tillegg til gummirem. Kan se ut som det er gummirem only

Nomosnyheter:
D4D19698-BE28-47D3-8DB8-F8D93E9ACE54_zpsafq6aqpz.jpg


Helt nytt urverk fra Nomos. Designet fra scratch.

Både denne og Tudor North Flag hadde sett mye bedre ut om de fjernet "Automatik" og "Self-winding rotor". Helt unødvendig informasjon, ødelegger estetikken helt på Nomosen og gjør Tudoren rotete.
 
587F024C-1317-4EF2-8DC9-B212E8A93732_zps5shfdxcm.jpg
[/QUOTE]
Jeg sitter her og gråter. For alle oss som fulgte Tudor gjennom møkka, de sorte år på slutten av nittitallet. Da firmaet var villig til å gjøre alt annet enn å produsere pene ur.

Herregud så flott at de nå i tillegg til en lineup som de siste par årene har gått hen og blitt ganske så flott nå også produserer egne verk.

For et år dette blir i Basel folkens. barnslig gira jeg er nå så dette MÅÅÅ da bety at alle mine drømmer endelig realiseres; EXP med crownguards, JLC Navy S diver med glatt baklokk og sist men ikke minst; Blancpain lest mine mange Mail og kommer nå med FF KUN i 40mm.....
 
Hei !

Enig med @hxw.

Speedmaster skapte interessen min for klokker, men nå synes jeg Omega "vanner ut" klassikeren og jeg mister litt lysten på det jeg ser.
 
Redigert av en moderator:
Hei !

Enig med @hxw.

Speedmaster skapte interessen min for klokker, men nå synes jeg Omega "vanner ut" klassikeren og jeg mister litt lysten på det jeg ser.

De prøver å få seg mer kunder ved å gi mer valg: Nothing personal, it´s just business.
Gjør de ikke alle det?
 
Redigert av en moderator:
x1440x810_Omega_Speedy_DSoM_HERO.jpg


Så..hvor mange speedmastermodeller klarer Omega å lansere i år? Jeg er fan av Omega, men dette blir nesten for mye av det gode :p

Dette blir i overkant mye. Hva tenkte de med Black Black modellen? Kan jo like gjerne ha et sort armbånd rundt hånde. Begge er like bra til å lese av tiden på.

Den nye broad arrow modellen likte jeg, men antar at også den er 44m og dermed utgår.

Edit: Leser at den er 41.5mm. Da er jeg fortapt. Let the saving begin!
 
Redigert:
Omega sjefens reaksjon da han ble presentert idéen om å melke konseptet om keramisk Speedmaster videre etter å ha hørt salgstallene for Dark og Grey side of the Moon:

giphy.gif