Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

Hodinkee har en artikkel med bilder av Tudor North Flag: http://www.hodinkee.com/blog/the-tudor-north-flag-with-in-house-movement

Wow, jeg kunne ikke være mer uenig med Clymer her: "On top of that (and I cannot stress this enough) this movement is actually cool looking. The rotor is cut through to reveal what appear to be sand-blasted bridges. The look is sleek, technical, and just downright awesome."

Virkelig? For meg ser dette ut som et sandblåst 7s26 verk, om engang det. Like lite vits å ha innsyn her som på en Seiko 5, burde heller bare hatt solid baklokk og latt dette kun få se dagens lys når en urmaker skal serve det IMO. :rolleyes:

Litt skuffende finish på kassen også? Det er litt lite detaljer i børstingen synes jeg, og enkelte områder som sidene av lugsene ser rett og slett litt... billige ut, spesielt tatt prisen på 30k i betraktning? Scroll ned og se. Ingen avrunding, ingen kul retningsforanding i børstingen. Rett og slett ekstremt basic. Og de gule detaljene trekker ikke dette inntrykket opp heller. Datoskiven burde også ha sort bakgrunn med gule tall etter min mening, da hadde det ihvertfall vært konsekvent og sett litt mer forseggjort ut.

Ikke fryktelig imponert akkurat. Men ser på instagram postene til Hodinkee at de fleste digger den og roser Tudor. Leser en som skriver "Game changer". Tjaaaaa... :eek:

Er vel kanskje i minoriteten når det kommer til North Flag jeg da.

Tja...Du går litt hardt på urverket syns jeg.
70 timer er bra gangreserve og den har silikon "hair-spring" som er antimagnetisk.
28 rubiner og Geneva er merket på det: Helt enig med at den sandblåste overflaten er ikke det fineste man kan få men den har i hvert fall en full bru på den balanse og det gir bedre stabilitet på den ved sjokk etc. Som de siste Rolex og Omega også.
Ikke noe Seiko5 utseende: Sandblåsingen ser bedre ut enn de gammel grov overflatene fra de laveste Seiko, Citizen eller ETA.
Det er en fin urverk som ble gitt en "tool watch finish" med en uvanlig sandblåsing : Jeg kan leve med det bedre enn en vanlig børsting "à la Panerai" faktisk.
For min del jeg misliker den integrert rem/lenke løsning: Spesielt på en verktøyklokke fordi det blir ingen Nato, mesh eller andre rem mulighet enn det den er solgt med.
Eller da må det bli custom rem og uansett tilknytning på kassen er halvert: Dårlig.
Angående "finish" : Man burde ha den i hånden for å dømme det.
Akkurat nå blir det ingen kanon deal med den sterke $ : Eller prisen burde bli greit på vanlig tider.
Ingen forelskelse på meg der uansett: Størrelsen er ikke min kopp te med disse 40mm og etter min siste Oris dykkerklokke er jeg ferdig med integrert løsning på verktøyklokke kasse.
 
Redigert:
Ser ut som en Explorer for gruvearbeidere. ( Det finnes jo allerede Exp II til funksjonærene deres )


mvh
 
@Kohe321
At Clymer ikke er helt habil kan selvsagt skyldes av at Tudor sponser Hodinkee ganske tungt og det tilsynelatende ikke er noen sperrer for å blande reklame og redaksjonell omtale over there...
 
Redigert av en moderator:
Patek-Philippe-Calatrava-Pilot-Travel-Time-référence-5524_9.png


Helt ny Pilot Patek

http://www.watch-insider.com/news/p...and-reference-5370-split-seconds-chronograph/
 
For min del jeg misliker den integrert rem/lenke løsning: Spesielt på en verktøyklokke fordi det blir ingen Nato, mesh eller andre rem mulighet enn det den er solgt med.
Eller da må det bli custom rem og uansett tilknytning på kassen er halvert: Dårlig.

Helt enig. Begriper ikke tanken bak valget av integrert lenke.

Ser ut som en Explorer for gruvearbeidere. ( Det finnes jo allerede Exp II til funksjonærene deres )

Hva slags finesser er det som passer gruvearbeidere her? Integrert lenke? :)
 
Nærmer seg perfekt klokke der. Split second, Breguet tall, svart skive...aiaiaiai!

Når det gjelder den nye Tudoren så liker jeg ideen og jeg liker kasse/lenke. Det er riktignok et eller annet som skurrer, skiva/timesmarkørene/viseren, et eller annet med pakka skriker litt "billig". Usikker på nøyaktig hva.
 
Åh, den Pateken är helt fantastisk. Kan bara hålla medlem att det är ganska så nära att vara den perfekta klockan. Slå av en nolla på priset så är vi där ;)

Måste säga att jag redan tycker att Basel har bjudit på mer av intressanta klockor än vad SIHH gjorde - som förutom VC i stort sett var en enda lång gäspning.
 
Ser Tudor nå viser frem blå Pelagos på sidene sine med det nye inhousverket. Tror vel den kan gjøre det bra! Den "gamle" svarte har også fått det nye verket.
 
Redigert:
Pelagos med nytt urverk kan bli interessant å følge. Tror dette kommer til å selge bra. Men litt usikker på hva jeg syntes om 5 linjer med skrift nederst på skiven.
587F024C-1317-4EF2-8DC9-B212E8A93732_zps5shfdxcm.jpg
 
Den blå kommer jeg nok til å ta en ekstra titt på, men kun dersom den kommer med lenke i tillegg til gummirem. Kan se ut som det er gummirem only

Nomosnyheter:
D4D19698-BE28-47D3-8DB8-F8D93E9ACE54_zpsafq6aqpz.jpg


Helt nytt urverk fra Nomos. Designet fra scratch.
 
Redigert:
Logget inn på Patek.com for å se på de nye modellene, og jeg må si at de har stått på. Veldig mange nye kombinasjoner.

J2oPJtY.png

WqMkWDR.png

Un8u3zf.png
 
Vet ikke om dette allerede er skrevet,men ser at Tudor North Flag med MT5621 skal ligge på $3500. Det er jo ikke en gal pris i det hele tatt!?
 
Vet ikke om dette allerede er skrevet,men ser at Tudor North Flag med MT5621 skal ligge på $3500. Det er jo ikke en gal pris i det hele tatt!?

Det er lanserings pris på det nytt urverk og den ny Tudor.
Om noen år bli det en annen musikk.
For synd at den $ veksler seg dårlig med Kronen nå: Det hadde vært godt for en Pelagos in-house. I
Men "C.O.C" på tallskiven er bare for mye skriveri "à la Rolex" :(
 
Redigert:
@Kohe321
At Clymer ikke er helt habil kan selvsagt skyldes av at Tudor sponser Hodinkee ganske tungt og det tilsynelatende ikke er noen sperrer for å blande reklame og redaksjonell omtale over there...

Det er en faktor mange har tendens til å glemme @Callahan : At de største forum og Blogger lever på varemerkene sin regelmessige sponsorinntekter og får det til å skrive noe på klokkene fordi de fikk lånet en klokke eller fikk tilgang til demmes kontor/fabrikk.
En Blogg har, når den er vel etablert, en minimum av 5 varemerker som sponser den hver måned og hvis de snakker ikke varmt om disse, blir det "brudd på kontrakten og etikks reglene" som skal brenne Bloggen på markedet senere.
For å skrive sin ekte mening på noe, man må spise sin egen mat i sin egen tallerken.
 
Redigert av en moderator: