Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

Tag Heuer + Google + Intel = Sant

Spesielt synes da jeg. Dette er jo et godt steg vekk fra verden av Horology? Selv om dette er et kjempespennende steg for Smartwatch verdenen, er det et godt stykke vekk fra å være tradisjonell sveitsisk urprodusent, i alle fall i mine øyne.

Dette skuffet meg skikkelig.
 
Redigert:
Tag Heuer + Google + Intel = Sant

Spesielt synes da jeg. Dette er jo et godt steg vekk fra verden av Horology? Selv om dette er et kjempespennende steg for Smartwatch verdenen, er det et godt stykke vekk fra å være tradisjonell sveitsisk urprodusent, i alle fall i mine øyne.

Den sveitsiske klokkeindustri får seg en tilbakefall av den kvarts era skremsel.
Og det har vært en del diskusjon i miljø angående den utkommende Apple ny smartklokke: La oss si det sånn at det sprer seg en liten vind av panikk i industrien. Og der ser vi de første reaksjoner: "Hybrider" fra Tag.H, F.C/Alpina etc...
Det er egentlig fullstendig ubegrunnet: De kundene som har snudd den kvarts trenden til mekaniske behov mellom 1990-2000 taller skal ikke snu seg fullstendig til robotklokker igjen.
Det blir ikke noe "mechanical watch downfall" eller mindre salg i området på grunn av smartklokkene men lukten av frukt er sannsynligvis smittsom i Sveits...:rolleyes:
 
Litt mer interessant informasjon om Seikos nye dykker:

The movement is caliber 8L35, and it is made and assembled, as is the complete watch, by Seiko’s leading craftsmen at the Shizuku-ishi Watch Studio. The hands and markers are coated with a new version of Seiko’s Lumibrite, which glows for 60% longer than in the past. The strap is made of extra-strength silicone for greater durability.

Kult, Lumibrite er jo vannvittig bra allerede, så 60% lengre belysning er jo fantastisk. Lurer på om denne nye Lumibrite teknologien etterhvert vil brukes i de billigere modellene også, eller om den blir reservert for de dyrere Prospex og GS modellene?
 
Redigert:
Litt mer stilig informasjon. @Hammerfjord Apropos den Helberg klokken med 8000m vanntetthet, så er det tydelig at Seiko også driver med litt over-engineering og bare tester klokkene til 1000m, selv om de tydeligvis kan gå mye dypere:

In September 2014, Seiko professional diver’s watches of the same case construction were subjected to the most extreme test imaginable. Affixed to the exterior hull of KAIKO 7000 II, a remotely operated undersea research vehicle, they performed perfectly down to a depth of 3,000m.

Litt kult å vite det da :)

Her står det mer om begge de to nye Prospex dykkerne med litt flere live-bilder:

http://seiko.watchprosite.com/show-...d-50-years-of-seikos-divers-watch-excellence/


ml_image.4182578.jpg


ml_image.4182583.jpg
 
Redigert av en moderator:
Mens noen slenger seg på IT bølgen, er det godt å se andre fortsette med kunst. Jaquet Droz har faktisk realisert denne:

[video]https://youtube.com/Ca1KF-mYjKg[/video]

Hodinkee har lagt ut en video på Instagram hvor man får se den virkelige versjonen. Var vel først snakk om at det kun var med konseptet. Fantastisk klokke!
 
Om noen er interessert i det så har jeg fått pris på nye Tudor pelagos fra Lervik, 34300 nok.
 
Ja, det må jeg si. Den er lekker. MEN: Hvorfor er det så vanskelig å bare lage en re-edition av en klassisk Pie Pan (ref. 168.005)? Eller hva @The Player?

Ikke for det, personlig klarer jeg meg godt med min fra 1963. :) Eneste er at den er 35 mm, det hadde vært interessant å se hvordan den hadde funket med en diameter på 39 mm.

Ja...hvor vanskelig skal det være, @SpaceCowboy
Jeg synes de lykkes bedre med De Ville Tresor.....tenkt deg den med Pie Pan-skiva:mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Litt mer stilig informasjon. @Hammerfjord Apropos den Helberg klokken med 8000m vanntetthet, så er det tydelig at Seiko også driver med litt over-engineering og bare tester klokkene til 1000m, selv om de tydeligvis kan gå mye dypere:

In September 2014, Seiko professional diver’s watches of the same case construction were subjected to the most extreme test imaginable. Affixed to the exterior hull of KAIKO 7000 II, a remotely operated undersea research vehicle, they performed perfectly down to a depth of 3,000m.

Litt kult å vite det da :)

Her står det mer om begge de to nye Prospex dykkerne med litt flere live-bilder:

http://seiko.watchprosite.com/show-...d-50-years-of-seikos-divers-watch-excellence/

De snakker sikkert om den 1000m "Tuna Emperor"
Ja, jeg har alltid lurte om den CH1 6000m(Dome crystal) Helberg sit brytepunkt: Sikkert langt over 600bar.
Men sånn er det med mange dykkerklokker blant de seriøs aktører: "Over engineering" er vanlig.
Angående den CH1: Den er kraftig bygget og følelsen når man skru kronen er helt spesielt...Som å lukke en Ubåt:mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Mulig det bare er jeg som bryr meg om det, men var det noen av klokkene fra Omega som fikk lume i kronen, slik Lunar Dust har?
 
Denne fra Zenith hadde jeg faktisk sansen for. Liker det sporty utseende og det at man faktisk kan se alle markørene på subdialsene på tross av noe overlapping. Dette har vært en svakhet ved tidligere El-primeroer.

03.2280.400_91.M2280_image_explorer_1.jpg
 
Litt nyheter fra G-shock. En ny superdyr G-shock "MR G" limitert til 100 utgaver og vil koste 6000$! Haha for en pris, men så rå :D

11055541_408128809366248_1456239155_n.jpg





Ellers er denne "MT G" mye mer overkommelig, og er ikke limitert såvidt jeg kan se. Joe fra AZfinetime mener den vil koste rett i underkant av 1500$. Utrolig kul IMO...

11015555_660272844076739_1277058990_n.jpg




Ny modell, en G-Shock "Mudmaster"

11078692_1612365488995820_1238054049_n.jpg




Og en GPS Hybrid GPW1000 limited edition:

11049179_1417086015259714_915958047_n.jpg
 
Redigert:
Sukk...

patek-philippe-calatrava-travel-time1.jpg


Og prisen på 350 000kr... Enda dypere sukk. Godt vi har bilder å drømme til :mrgreen:
 
@FMS
Jeg tror at Omega tar det som en standard nå;)

@Hammerfjord
Det der er jo Lunar Dust fra Basel 2014, den har jeg jo på håndleddet, så den vet jeg at har lume i kronen. Selvsagt forventer jeg at de nye klokkene kan ha fått det samme, det er derfor jeg lurer på om noen har lest om eller sett dette - men hittil har jeg ikke fått noe bevis, heller ikke gjennom ditt bilde av den som har det fra før ;)

Uansett, dette finner vi vel ut av før eller siden, tenker jeg..
 
Redigert av en moderator: