Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

3A-Z5sRwgLM
@<a href="http://www.tidssonen.no/forum/member.php?u=5297" target="_blank">FMS</a> Forstår det slik at det har med å gjøre at Omega vil øke produksjonstallene sine. De kan ikke bare øke produksjonen av de eksisterende modellene da disse sannsynligvis ikke vil selge ut til å støtte opp produksjonen, så de må produsere flere typer og dermed treffe et bredere snitt av markedet.

Si hva du vil om White Side Of The Moon for eksempel, men den kommer til å selge som varme hveteboller. :D

(Jeg synes den ikke var så gærn heller da) :cool:

White trash klokke? :mrgreen: You´re fired.
https://youtu.be/3A-Z5sRwgLM
 
Fy søren så glorete denne ser ut.
rwtPm5y.png


Er det bare jeg som er skuffet over at strapen på nye Rolex YM ikke følger kassen? Ser jo helt bozo ut!
 
Snoopy Moon falt virkelig i smak...! Er denne limitert? Hva kan vi forvente at listeprisen vil ligge på? 35k?

Den er limitert til 1970 utgaver. Går utifra at prisen vil ligge betydelig høyere enn 35k, med baklokket som er inngravert for hånd og flere andre forseggjorte detaljer.
 
Redigert av en moderator:
Redigert av en moderator:
Lekker, men en slik dressklokka skal ha manuelt opptrekk synes jeg. Ellers har den veldig mye av det jeg ser etter.
 
Da var speccsene kommet for Seiko sin nye MM1000 dykkerklokke SBDX014:

Marinemaster Professional 1000m Diver’s: SBDX014
Caliber 8L35
Driving system: Automatic with manual-winding mechanism
Vibration: 28,800 vibrations per hour (8 beats per second)
Power reserve: Approximately 50 hours
Number of jewels: 26 jewels
Case: Titanium with rose-gold color and black hard coating and ceramic case
One-piece case structure (no-case-back construction)
Sapphire crystal with anti-fogging coating
Screw-down crown
Water resistance 1,000m for saturation diving. Magnetic resistance 4,800 A/m
Diameter: 48.2mm, Thickness: 17.4mm
Band: Extra-strength silicone strap
Approximate recommended retail price in Europe: Euro 3,450

(Versjonen med high-beat GS verket vil koste 6400EUR, og er limitert til 700 klokker)

10838564_1409798342662256_1418931160_n.jpg


30 000kr for den vanlige versjonen altså. Om valget sto mellom denne og Pelagos for min del, så vet jeg hva jeg hadde valgt 100/100 ganger. :cool:
 
Redigert:
Rolex:
Kjedelige nyheter og ingenting som var særlig tiltalende (og jeg er relativt fan av merket i utgangspunktet) =skuffende

Omeg:
Hvit 9300 Speedmaster ...må se den på noe annet enn Liberace-remmen før jeg bestmmer meg. Men på den remmen, OMG (som kidsa sier) for noe glorete ræl!
Snoopy var kul, men kunne klart meg uten alt ekstra mikk-makk av tekst. Men, kunne nok levd med det også.
Resterende BSOTM, GSOTM og hva de nå måtte hete, ødelegger for meg litt av Omega-godfølelsen. En av de FÅ tingene jeg ikke liker med Omega, er at de er så latterlig fokusert på short term, og dermed spyr ut modeller i alle rettninger (ja, jeg og vet at de MÅ tjene penger og ikke er horologiens svar på mor Teresa. Men my perogative, og ikke like det, som potensiell kunde. Ref klokker handler om følelser for mange)
Min 3570 er for meg skikkelig Omega, og har stamina og ikke minst pedigree ...noe jeg tviler på at alt nytt oppgulp har.
Det sagt, så liker jeg 9300 broad arrow ...som i det minste har en vintage-feel, men med langt bedre teknologi.
Kjøpr ikke klokker for å tjene penger på det, men heller ikke såppas flust med midler at jeg kan tape stort på alt jeg måtte finne på å selge, så Omegas design-ejakulering gjør at det for meg er alt for risky business å punge ut, og trolig klokker man må være klar for å absorbere skikkelig med tap på, og i allefall når det kommer enda fler modeller om et par år.

Tudor:
Kult med inhouse, liker ikke timevisere med pil, ei heller integrerte lenker (som i at vil nok aldri kjøpe en med dette uansett hva det måtte være) ...så not my bag.

Seiko:
48mm er for stort for meg, og synes det er synd de har gått over til pil-viser, da jeg skikkelig ikke liker det. Heller ikke SÅ fan av designet generelt. Synes de har ødelagt det som var tøft og tool-watchete på Tuna serien, med litt for mye detaljer.

Patek:
5524 var rett og slett utrolig kul synes jeg (og nok litt enten-eller på denne vil jeg tro, om man liker den eller ikke) Faktisk så kul at èn-klokke fantasiene tiltar noe (men prisen er nok trolig realitetsorienterende nok i seg selv, for meg)

Nomos:
Liker det meste derfra, men kommer nok aldri til å kjøpe noe.

Edit:
Glashutte Original: (holdt på glemme dem;))
Liker spessielt modellen med månekomplikasjon ...som @Hammerfjord sa, den var meget godt proposjonert, og blått var rett og slett bare lekkert på denne.
Et merke som har vokst mer og mer på meg, og nok ikke usannsynlig at en eller annen modell (være seg eldre eller nye modeller) vil finne veien inn i samlingen min på litt sikt.

My 2 cents;)
 
Redigert av en moderator:
@FMS Forstår det slik at det har med å gjøre at Omega vil øke produksjonstallene sine. De kan ikke bare øke produksjonen av de eksisterende modellene da disse sannsynligvis ikke vil selge ut til å støtte opp produksjonen, så de må produsere flere typer og dermed treffe et bredere snitt av markedet.

Si hva du vil om White Side Of The Moon for eksempel, men den kommer til å selge som varme hveteboller. :D

(Jeg synes den ikke var så gærn heller da) :cool:

Jeg er med på den, @Kohe321, det jeg mener er at det kanskje kan virke verre i år enn det egentlig er - fordi det ble vist en rekke ulike DSOTM og mange oppfatter dette som ulike modeller, mens det ble oppfattet som én modell da Speedmaster '57 ble lansert i 2013 - selv om den finnes i mange ulike varianter. Slik jeg ser det kom det ikke fire nye keramiske klokker gjennom DSOTM-lanseringen i år, det kom noen nye alternativer for DSOTM. Ulike måter å se det på, antar jeg, og er ikke helt sikker på hva jeg selv tenker helt enda.. :)
 
Redigert av en moderator:
Skjønner ikke hvorfor folk er så kritisk?
White side of the moon ser jo fantastisk bra ut så lenge man ignorerer standard-remmen!

Stapp den på en pastellfarget nato, rull opp blezer-ermene og fyr opp cigarbåten så er man kongen av oslofjorden ;)

xrsekebp5zihmxrm1qxf.jpg
 
In other news, Bremont fortsetter å være helt fullstendig uaktuelt:

Jaguar kronograf:

11055777_815595011853121_269795867_n.jpg




giphy.gif
 

Mener du hvilken av de to Seiko versjonene (standard eller high-beat), eller hvilken Pelagos (blå/sort)?

Hvis du mente standard versjonen MM1000 mot hvilken som helst Pelagos, så ville jeg valgt Marine Masteren hver gang. Lett, jeg digger den virkelig. Hvis du mente high-beat versjonen til 55k, så ville jeg valgt Marine Masteren igjen - om jeg hadde pengene og måtte velge.

Er egentlig få dykkerklokker jeg synes er kulere enn denne for øyeblikket. :)
 
Redigert av en moderator:
In other news, Bremont fortsetter å være helt fullstendig uaktuelt:

Jaguar kronograf:

11055777_815595011853121_269795867_n.jpg




giphy.gif

For meg Bremont er ikke noe mer enn et annet ETA-luksus-oppspinn som har hamret seg frem med sjampanjeflaske kasting på kjendisfest og kraftig reklamestunt for å perfumere seg av et selvoppfunnet eksklusivitet.
I samme "pilot" liga, man er bedre ut med en in-house Damasko etter min mening: De er mer "real" i sekken.
 
Jeg får sinnsyklt lyst på Snoopymasteren. @Santos-Dumont kan vi inngå en intensjonsavtale om at du selger din (billig ;)) til meg om du noensinne vil selge?
 
Redigert av en moderator: