Seiko teaser en ny Prospex dykkerklokke før Basel med dette bildet på facebook:
Informasjonen om denne modellen har allerede lekket på Watchuseek ved at noen der fikk ta et mobilbilde av en katalog hos en Japansk AD. Jeg låner bildet fra WUS:
Modellen heter
SBEX001 og skal visstnok ha 1000m WR, high-beat 36bph 8L55 urverk (udekorert GS verk?), kasse i titan med Seikos egen diashield beskyttelse og en pris på 650 000 JPY, altså 43,500kr.
Her er et bilde fra den offisielle manualen fra Seiko sin japanske nettside, hvor den tydeligvis allerede ligger ute.
Siden hex-skruene vises på denne måten her tenker jeg de er en integrert del av kassen og ikke endlinksene til lenken?
Uansett, den ser rå ut i mine øyne! Veldig dyr, men skikkelig fet. Er litt usikker på hvordan jeg liker timeviseren, den virker 25% for liten i mine øyne. Grunnen til at jeg føler det er fordi baksiden til minuttviseren stikker såpass langt ut i skiven som den gjør, noe som kan virke litt forvirrende når timeviseren ikke er større. Men det er mulig jeg liker den godt når jeg ser skikkelige bilder fra Basel, det ville i så fall ikke vært første gang det har skjedd.
Edit: wow, leser nå at den har en diameter på 48,2mm og en høyde på 19,7mm. Fullstendig unødvendig overdrevet av Seiko. De fleste kan takle de 44mm til MM300, men denne her vil nok kreve 21cm+ håndledd for å se akseptabel ut.
Lurer på hvorfor de har laget den så stor, er den hovedsaklig ment for det Amerikanske markedet tro? Den vil sikkert selge som varmt hvetebrød i Texas