Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

11032922_973921292633085_1729580058_n.jpg


Gjesp. Håper Omega kommer med noe mer spennende enn dette.

DSOTM > GSOTM > WSOTM

Så... mye.. hvitt...!

Denne kommer til å selge som varmt hvetebrød blant playboys i Monaco, og P. Diddy selvsagt :mrgreen:

Men, ærlig talt, jeg synes det er noe litt... kult med den. Tror faktisk den kan se temmelig rå ut på en solbrun arm om sommeren. Utrolig frisk. Selv om den ikke er helt for meg, så ser jeg poenget.

Men, jeg håper det kommer noe nytt med Professional utgaven også. Kan enda håpe.
 
Redigert:
De teaserbildene på rolex.com, hva trur folket? Ser det er nevnt månefase tidligere i tråden.

Selv har jeg tro på at de slipper en eller annen sportsmodell med gummireim.
 
De teaserbildene på rolex.com, hva trur folket? Ser det er nevnt månefase tidligere i tråden.

Selv har jeg tro på at de slipper en eller annen sportsmodell med gummireim.

Ser ut som om Rolex endelig har karret seg til å lage en OEM gummirem. Merk kalenderen, her skjer det banebrytende nyvinning :rolleyes:
 
Det siste bilde på rolex.com kan jo se ut til å være displayback?
Og bilde nr to kan enten være gummireim som jeg nevnte, eller at Rolex også slipper en eller annen keramisk modell.

Så min gjetning er: sportsmodell, med månefase, innsyn til verket, og keramisk kasse med original gummireim:p
 
WSOTM er jo litt kul, på riktig arm, ikke på min :cool:

Håper vi får se en ny Railmaster.

Ny Railmaster. JA! Forhåpentligvis en vintage re-issue med faux-vintage lume, så kan alle som har det for seg at luminova av en eller annen grunn alltid være hvit bare grine så mye de vil, jeg elsker det. :mrgreen:

Vintage stilen har mye for seg, og det ville være trist om disse designene og stilen generelt bare skulle høre til nettopp slitte vintage klokker. Selv om designepokene er over, så er det noen veldig fine designelementer som henger igjen og er blitt tidløse, og det slitte "patinerte" looket er lekkert. For eksempel de varme skivene med fargespill som går mot det gylne, case in point: Oris dykkeren på forrige side. Det er ikke rart at disse re-issue klokkene er blitt så populære de siste årene, som @Hammerfjord påpeker på forrige side.

Fremtidens vintage vil være betydelig kjedeligere, men keramikk bezeler og skiver og lume som omtrent ikke fader eller eldes. Derfor er det etter min mening bare kult med faux-patina og re-issues: denne stilen er rå, og den fortjener å overleve på en moderne måte.
 
Redigert av en moderator:
En ny Railmaster hadde vært helt fantastisk! Er vel ikke helt usannsynlig med tanke på seamaster 300 som kom ifjor, så er det vel mulig de følger i samme "bane"?

Nå har ikke jeg vært inne i denne verdenen så lenge, men av det jeg har sett så virker det på meg som at det er fryktelig overvekt på nye versjoner av Speedmaster kontra de andre modellene? - Uansett moro å lese hva alle håper og tror kommer! :)
 
Den hvite Omegaen er vel egentlig ikke hvit - men det avdekkes vel litt farger på den hver dag. Litt som en julekalender.
 
@JoLu Tror reddselen for vanntetthet er litt overdrevet, og stammer nok fra de ultra-konservative anbefalingene som klokkemerkene selv kommer med i frykt av å havne i trøbbel fordi en uforsiktig bruker har vært nonchalant med trykktesting og bytte av pakninger, eller fikk det for seg å stille tiden under vann.

Det er vel historier om folk som har brukt de første dykkerklokkene til Seiko til dykking i 20 år uten service eller å bytte av pakninger, og disse hadde vel 100-150m WR?

Om en klokke består 100m trykktest så skal du kunne bade og dykke med den så lenge kronen ikke blir trukket ut ved et uhell, og igjen her hjelper det å vite om pakningene kun ligger i kronen, eller i kronehalsen også. Ligger de kun i kronen, som med første generasjon Seiko Monster, så er det helt avgjørende med skru-krone. Certina DS har jo en kul løsning her med 3 pakninger, to på stammen og en i kronen.

Uansett, når det kommer til den Oris dykkeren, så ville jeg aldri brydd meg om 100m vanntettheten. Trykktest og bruk sier jeg. Den takler antageligvis mer trykk også, så dykk som foregår i vanlig rekkevidde på 15-30m er sikkert null problem :)
 
Redigert av en moderator:
Rimelig sikker på at det ikke blir noen "White side of the moon". I såfall er det en dameklokke.

Edit; Se der ja, tok visst feil. Hvit skinnrem <3
 
Redigert: