Baselworld 2016 - 17-24 mars!

Har denne blitt postet enda? Fin klokke og fin pris.
Junghans_Meister_Driver_Chronoscope_5.jpg

Fra https://monochrome-watches.com/junghans-meister-driver-chronoscope-value-proposition-hands-on-price/
Fy flate for ett lekkert ur :) noe av det flotteste jeg har sett på lenge, både denne og den litt mindre manuelle versjonen. Men er litt redd de blir litt små. Hva er "lugwidth" på disse da? Ville vært nydelig på racingstrap <3
 
Lekker Breitling!
Jeg har alltid likt disse, men den typen 24timer-visning har jeg prøvd, og ikke likt. Det ble litt for spesielt!

8
 
Likte og disse Speedmaster Moonphase-modellene, spesielt den grønne. Sporty men og dressy. Noen som har peiling på norsk pris og hva tid de kommer i butikkene? Synes forøvrig det er veldig få bilder "der ute" av Baselworld nyhetene. Skulle tro at produsentene ønsker så mye blest som mulig.
 
God kveld.

Noen som vet noe om når denne kommer?
Få bilder å finne på nett, link gjerne til bilder!



_____

Rett før Basel så lanserte Rolex flere nye skiver til 116515. Hva er forskjellen på disse 116515-nyhetene som bare plutselig er tilgjengelig på Rolex.com og den blå 116509-skiva, som presenteres som en Basel-nyhet på rolex.com? Noe jeg ikke har fått med meg? Hvorfor har skivelanseringer på ulike Daytonaer ulik nyhetsverdi?

116515:

versus Daytona-nyhetene:



_____


Ser for meg å skaffe meg den nevnte blå skiva som høst/vinter-klokke, og panda som vår/sommer-klokke:)


 
Den blå er rålekker, men tviler på løs skive er så lett å få tak i within short. Hadde jeg vært deg, hadde jeg forsøkt og lagt Patek-tankene på is ;)

Den øverste 116515 er samme skive som min (tror jeg) som ble introdusert i 2008/9. Med denne skiva tror jeg til og med @Loevhagen kunne sett hva klokka er. Som er en fordel om mobilen ikke ligger i nærheten...
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Loevhagen
Den blå er rålekker, men tviler på løs skive er så lett å få tak i within short. Hadde jeg vært deg, hadde jeg forsøkt og lagt Patek-tankene på is ;)

Den øverste 116515 er samme skive som min (tror jeg) som ble introdusert i 2008/9. Med denne skiva tror jeg til og med @Loevhagen kunne sett hva klokka er. Som er en fordel om mobilen ikke ligger i nærheten...

Aha! Kanskje det er svaret, at de nye 116515-skivene er gamle.. øhh, at de er nye for 116515, men ikke for Rolex.
Mens den blå til 116509 er splitter ny uansett modell!

Syns den er griselekker! Hvorfor skal ikke den være tilgjengelig? Er vel ikke så vanskelig å lage en skive som et 4130-verk. Forventer ikke tilgjengelig i morgen, men bør jo ikke vente årevis før den kan kjøpes, ser ingen fornuftig argument for det.

Må si det sitter lengre å lengre inne å bytte til 5711.
 
Mener å ha lest at skiver prioriteres til produksjon og ikke løst salg i starten, men kan ha endret seg. Sjekk snarest og få lettvekteren ut av hodet :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Mener å ha lest at skiver prioriteres til produksjon og ikke løst salg i starten, men kan ha endret seg. Sjekk snarest og få lettvekteren ut av hodet :D

Forstår forsåvidt det. Får sjekke opp ved leilighet. Spent på å se den live, ser iallefall bra ut her:
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Rød
Har ennå til gode å se en blå Rolex-skive som ikke har falt i smak, så dette er en vinner, med de røde detaljene som bonus.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Det er ikke noe annen systematikk i det, enn at Rolex bevisst trekker frem det selv ønsker å sette fokus på.

Som oftest betyr det at nye modeller eller modellene med størst endring/oppdatering er det som frontes, mens mindre variasjoner bevisst holdes litt tilbake.

Dermed blir budskapet litt mer fokusert og håndterlig for mediene og publkum (hvor majoriteten stort sett ikke kunne brydd seg mindre om en ny urskive til referanse XYZ) :).
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta