Baselworld 2017

Helt enig!
Og blir det ikke også sagt at det ikke nødvendigvis er urverket som er spesielt tykt men selve kassen/konstruksjonen? Vet du @Hammerfjord?

600m WR + display back på PO gjør det nok ikke bedre...

Den PO 9300 har en overdimensjonert kasse som er god for 600m men egentlig tåler sikkert mer.
Men siden det er en bicompax krono og har time og minutt viserene på samme "sub-dial" (på høyre), drar det opp de andre støre visere: kanskje 1mm?
Over dette har urverket en 3 etasjer "escapment wheel"(et vanlig urverk har 1 og en Co-Axial har 2) og også et "column wheel" system som drar opp tykkelsen av urverket.
Jeg hadde forklart dette der: http://www.tidssonen.no/forum/threads/po-9300-vs-po-8500.27631/#post-404344

Alt i alt, mellom tallskiven sin konfigurasjon og urverket sine mekaniske fordeler, blir klokken også tykkere.

• Liker
Reaksjoner: Topher og havarduf
Får ikke helt tak i poenget med splitt mellom romertall og vanlige på skiva. Er det Panerai som har noe lignende? Tanken med en graduation modell er god, men Nomos er uansett mer mot avant gard segmentet enn innsteg til mekanisk klokke tenker jeg.

Oransje Ahoi skriker sommer. Lengter dit . Og i mellomtiden Basel :)

Denne stilen kalles California dial. Ikke alle har sansen for den, men personlig synes jeg det er en ganske artig måte å vise timene på. Det gir definitivt litt ekstra liv til skiven, noe jeg synes passer godt til denne nye Nomosen, hvor det er implementert på en harmonisk og fin måte :)

Redigert:
Den nye Seiko 62MAS reissue ser fantastisk bra ut.

https://www.instagram.com/p/BR88YYQgzC6/

Men, listeprisen ryktes å være 3800EUR, noe som i å fall er typisk LE-overprising, og dobbelt av hva en MM300 koster i dag... Om den er verdt det får bli opp til hver enkelt, men for min del ville jeg nok gått for MM300 til halve prisen.

De gjorde litt av det samme i 2015 da de slapp Marinemaster SBEX001 Limited Edition med hi-beat urverk, som vel kostet opp mot 70k om jeg husker rett.

Redigert:
Denne er jo brennheit :)

front_2.jpg
Holy foking moly!!!!!! Dette var ak det jeg ønsket meg :)

https://www.instagram.com/p/BR88YYQgzC6/?taken-by=wornandwound

Men, listeprisen ryktes å være 3800EUR, noe som i å fall er typisk LE-overprising, og dobbelt av hva en MM300 koster i dag... Om den er verdt det får bli opp til hver enkelt, men for min del ville jeg nok gått for MM300 til halve prisen.

De gjorde litt av det samme i 2015 da de slapp Marinemaster SBEX001 Limited Edition med hi-beat urverk, som vel kostet opp mot 70k om jeg husker rett.

Kan du sende meg linken.

FUnka ikkje..

Link sendt, @Oddemann! :)

@Santos-Dumont Veldig stilig! Oris gjør mye riktig for tiden. Liker spesielt at den ikke har et unødvendig og malplassert datovindu som forkludrer et ellers rent design, noe bla. Longines bør lære av. Tror forøvrig den vil se enda bedre ut i live bilder enn hva den gjør i dette litt kunstige katalogbildet.

Tallene gir meg forresten veldig vibber av Zenith Pilot-serien, som jeg virkelig liker. :)

Edit: Dang, bund-rem kledde den veldig godt!

oris_bigcrown_02.jpg

Redigert:

https://www.instagram.com/p/BR88YYQgzC6/

8L35 er bra men TIL 3800€...:confused:
https://watchotaku.atlassian.net/wiki/display/swr/Seiko+8L35

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Vis vedlegg 34681 Hvem hadde trodd at Defy noengang skulle vekke andre assosiasjoner enn frykt og avsky? For en flott retur og for noen flotte kasser fra Zenith
Den til høyre er virkelig flott!
Jeg bærer ikke med meg fordommer mot tidligere Defy(urinteressen er ikke gammel nok), men forstår at de har hatt mange brølere.

Edit: Googlet Defy, og hjelpe du meg...ser jo ut som Invicta, Graham og U-boat inngikk samarbeid :eek::confused:

Sjekk hvor tjukke de nye Omega LEene er mens du er der nede a, @Jon Henrik!

Tipper tjukkelsen ligger i samme område som Globemaster dvs 12,8mm
Liitt dårlig at Omega ikke tar med dette i de tekniske detaljene de har lagt ut på sidene sine

Ikke dårlig tippet. 12,7 millimeter ifølge Watchadvisor.com.

Railmaster er klart tynnest. Speedmaster 13,7 og Seamaster 14,1 millimeter.

Bildene på samme side avslører også at klokker kjøpt som triologi, er merket med "Trilogy" på skiva. Det var ikke særlig lekkert spør du meg.

• Liker
Reaksjoner: Gubben11 og flyback
Blancpain spiller vel litt på klokkesamlerens "gotta catch 'em all" mentalitet. :p

Grand Seiko har forresten noen utrolig flotte nyheter i år, blant annet en reissue av den aller første GS som ble lansert i 1960. Blir tilgjengelig i platina, gult gull og stål, priset til henholdsvis 38,500EUR, 21,700EUR og 7200EUR, og limitert til 136 stykker for den i platina, 353 for den i gull og 1960(zing!) for den i stål.

Den har en diameter på 38mm og bruker GS sitt manuelle 9S64 urverk.

attachment.php