Den Certinaen er 42,8mm. Skriker ikke vintage av det akkurat når orginalen den slekter på er 40mm. Synd egentlig
Har ingen erfaring med slike klokker selv, men vet at bronse (kobber) og hud ikke er en god kombinasjon. Huden kan vel bli grønn hvis det er kontakt + fukt. Bronsepatina kan vel også være giftig (til en viss grad).Oris-diveren ser nydelig ut. Spørs om jeg får plukke opp en slik en etterhvert. Er det noen av dere som har erfaring med bronsje i klokker fra før? Stål er jo sterkere, så jeg regner med at bronsje får lettere hakk? Riper det lettere også? Er det andre generelle ulemper med bronsje sammenlignet med stål?
Oris-diveren ser nydelig ut. Spørs om jeg får plukke opp en slik en etterhvert. Er det noen av dere som har erfaring med bronsje i klokker fra før? Stål er jo sterkere, så jeg regner med at bronsje får lettere hakk? Riper det lettere også? Er det andre generelle ulemper med bronsje sammenlignet med stål?
Har ingen erfaring med slike klokker selv, men vet at bronse (kobber) og hud ikke er en god kombinasjon. Huden kan vel bli grønn hvis det er kontakt + fukt. Bronsepatina kan vel også være giftig (til en viss grad).
Dette ville jeg ha undersøkt mer om før et evt kjøp
Testosteronnivå og fertilitet til menn (og kvinner) for tiden er skremmende å lese på.
Vis vedlegg 85164 Seriøst? Du kan ikke stille dato med krona? Bra jobba, Patek...
Heller ikke imponert over bruken av butterfly-spenne på gummireimaDet der har jeg aldri skjønt!
At Patek m.fl eliteprodusenter for anerkjennelse for verk med en slik løsning. Dølt med pusher ift krone.
For meg ser det ut som at de ikke klarer den tekniske løsningen bedre.
Heller ikke imponert over bruken av butterfly-spenne på gummireima
På et såpass sporty ur hadde jeg foretrukket noe med mikrojustering, ala Oysterlock.Hva ville du heller hatt? Syns den er både pen, praktisk og behagelig
Har ingen erfaring med slike klokker selv, men vet at bronse (kobber) og hud ikke er en god kombinasjon. Huden kan vel bli grønn hvis det er kontakt + fukt. Bronsepatina kan vel også være giftig (til en viss grad).
Dette ville jeg ha undersøkt mer om før et evt kjøp
Ja bronse er mykere enn stål men hvis du liker den er det bare å slå til.
Skadene du skal gjør må bli ganske dyp for å virkelig vise seg på en bezel med allerede mange små fuger på seg.
Litt som den "coin bezel" fra den Pointer Date : jeg har en coin-bezel på en Revue Pilote Chrono som viser aldri noen skader.
Vis vedlegg 85293 Trekker denne frem for tredje gang til tross for at flere opplever at livene deres ble ødelagt i forbindelse med lanseringen. Både på grunn av design, størrelse og pris har jeg forstått.
Nå har ikke jeg hatt denne på hånden så størrelse kan jeg ikke konkludere med men tror ikke det dreper klokken. Når HE ventil først er tilstedeværende så er hverken ny eller gammel løsning til å dø av. Tenk om den var formet som en Hublot Kash King Kong Fusion Illousion?
Ser prisen og skaper ramaskrik. Om den lander rundt 40-45 så er en fortsatt innenfor mest for penga i sin klasse. Og sin klasse er ikke lenger den klassen dette har gått i så lenge.
Spec listen er lang heftig.
Jeg kunne lett sett for meg dette som klokken jeg blir gående med fra 2019 av, da Bjerke det året iverksetter den nye regelen om at man må ha lisens for å eie Rolex. Da loven som kjent har tilbakevirkende kraft på samme måte som med Ruger Mini 14 så har vi tre år på å levere inn klokkene våre.
Nye Seamaster 300M er ikke lenger en innstegsmodell selv om den fortsatt prises slik. Den er som alt annet fra den kanten om dagen, sykt mye tech for penga..