Baselworld 2018

Hvilket merke følge du tettest under Baselworld?

• Rolex

Stemmer: 122 54,0%
  • Omega

Stemmer: 19 8,4%
  • Seiko

Stemmer: 20 8,8%
  • Zenith

Stemmer: 5 2,2%
  • TAG Heuer

Stemmer: 1 0,4%
  • Hublot

Stemmer: 1 0,4%
  • Patek

Stemmer: 13 5,8%
  • Breitling

Stemmer: 7 3,1%
  • Annet merke

Stemmer: 38 16,8%

• Antall stemmer
    226
I dag brukte jeg en del kroner, takk Rolex ;)

Sånn, rettet den for deg :)

GMT 126710BLRO er drømmeklokken min. Vurderte lenge både vintage pepsi og gullpepsi, endelig kom den i stål i moderne innpakning. Vurderer også 126711CHNR, er jo nesten root beer :D

m126711chnr-0002.png

Var ikke noe som fristet fra noen leverandører egentlig...Måtte blitt Deepsea med tykkere lenke eventuelt.

• Liker
Reaksjoner: Vestante
Det har nok veldig begrenset funksjon, det skal bare se ut som et lysende speedometer i mørket. Et lite nikk til bil-tematikken i designet. :)
Ja, var det jeg regnet med. Personlig er jeg lite fan av form/designelementer uten funksjon (hvis det gir mening), spesielt når det er så dominerende som her... Kunne de ikke gjor noe ut av det liksom...? Det er nesten som å slenge inn en sub-dial som ikke kan brukes til noe.

Alle nyhetene til Tudor: https://www.tudorwatch.com/magazine/article/baselworld

Ganske skuffende så langt synes jeg. Fremdeles veldig spent på hva Seiko finner på, og det hender jo ofte at noen godbiter kan komme fra de mest uventede hold fra mindre klokkemerker.

Ja, var det jeg regnet med. Personlig er jeg lite fan av form/designelementer uten funksjon (hvis det gir mening), spesielt når det er så dominerende som her... Kunne de ikke gjor noe ut av det liksom...? Det er nesten som å slenge inn en sub-dial som ikke kan brukes til noe.

Langt på vei enig. Men om vi virkelig skal prøve å legge godviljen til for å finne litt funksjon her, så vil jo "speedometeret" belyse timeviseren og den øvre halvdelen av skiven når du trenger den - på kvelden og natten. I tillegg er hver strek i sirkelen som er uten lume på linje med hele timer, så det er på sett og vis en funksjon gjemt i den. ;)

Alle nyhetene til Tudor: https://www.tudorwatch.com/magazine/article/baselworld

Ganske skuffende så langt synes jeg. Fremdeles veldig spent på hva Seiko finner på, og det hender jo ofte at noen godbiter kan komme fra de mest uventede hold fra mindre klokkemerker.

Langt på vei enig. Men om vi virkelig skal prøve å legge godviljen til for å finne litt funksjon her, så vil jo "speedometeret" belyse timeviseren og den øvre halvdelen av skiven når du trenger den - på kvelden og natten. I tillegg er hver strek i sirkelen som er uten lume på linje med hele timer, så det er på sett og vis en funksjon gjemt i den. ;)
haha, du har nok mer godvilje enn meg:) Da burde den strengt tatt gått rundt hele skiven imo ;)

haha, du har nok mer godvilje enn meg:) Da burde den strengt tatt gått rundt hele skiven imo ;)
Men da er det ikke et speedometer lenger. ;)

Hehe, er vel bare snakk om hvilken grad man kan tolerere designelementer som ikke er tiltenkt funksjon i klokken sin. Personlig synes jeg den er ganske funky og kul, men ser poenget ditt. :)

• Liker
Reaksjoner: Pippen
Fra designavdelingen hos Longines:

Saint-Imier, Sveits

07.03.2018, Klokken 10:28

"Ok gutta, nå er det snart Basel igjen. Om dere kan legge vekk legoen en time... Det er på tide å komme på noe nytt."

"Sukk, ålreit. Hmm.... *trommer på bordet med blyanten*"

"Ikke finn på noe altfor sprelsk nå da..."

"Jeg har det! Hva om vi bare PVD-behandler en av klassikerne vi allerede har? Legend Diver for eksempel?"

"Perfekt! Bonus til alle sammen. God økt gutta, snakkes til lunch. Hører de skal servere kake i dag."