Var og kikket på Lexus RX450H for en tid tilbake, første gang jeg
nesten har hatt dårlig samvittighet for ikke å kjøpe bil av en bilselger. Ekstremt behagelig kundeservice, i den forstand at selger var akkurat passe pågående, flink til å følge opp uten å mase - og kunnskapsrik om egne modeller og konkurrentenes produkter. Synes stort sett de fleste forhandlere har skjerpet seg kraftig, men unntak finnes tydeligvis fortsatt.
Tesla er jo nevnt, min lokale erfaring er at de som tar i mot potensielle kjøpere overhodet ikke har greie på bil generelt, ei heller på egne produkter. Det var noen "ungdommer" som vimset rundt, de både så ut og oppførte seg som gateselgere av strøm- eller kostholdsprodukter. Med tanke på historiene man hører antar jeg at det er «samme ulla» som jobber på verkstedet og som klagebehandlere
Og rust, ja - der kommer noen til å få seg en overraskelse. Har en nabo som driver i lakkeringsbransjen, han skrudde ned en TM3 tilhørende hans sønn. Hans konklusjon var som beskrevet i
@Jon Henrik sitt innlegg over. Ikke bare at rustbeskyttelsen generelt er dårlig, men også at det manglet deksler og klips flere steder, Tesla skyldte på «feilmontering». Flere karosserideler hadde i tillegg ekstremt tynn lakk, og på enkelte steder var det ikke lakk i det hele tatt...