Bilsnakk

Det er ikke uvanlig ar det er ulik vekt på "din bil" og det som står i vognkortet.

Vekten i vognkortet er somregel tatt fra den rimeligste modellen. Dermed kommer vi til "din bil" som er utstyrt med finere seter (veier mer enn stoffsetene i budgetutgaven), større felger (og mer vekt), tilleggspakker med utstyr (vekt), og kronen på verket: veier du virkelig bare 75 kilo? Alt dette øker bilens egentlige "Egenvekt" som står i vognkortet. Dette medfører at den "Nyttelast" som står i vognkortet er høyst teoretisk ønsketenkning. Eller skal vi si oppblåste ballonger? Det å måle bagasjerommet i liter er i alle fall uten verdi.

8
Er klar over punktene du påpeker. Men er ikke sikker på om alle som kjøper bil er det. Mange som har kjøpt bobil med max vekt 3500 kg har gått på en smell.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Vel, poenget mitt var at jeg var litt overrasket å se denne i landet, nemlig på grunn av de mange europeiske reglene som har vært å begrense importen.
En del folk fikk den modifisert for å kunne importere bilen: karosseriet og lys.
Hvis den selges i Norge sånn på Finn, er det fordi den ble importert på en lovlig måte.
Litt rart at Tesla selv ikke selger denne men at en "gråmarkedsforhandler" klarer det.
 
Tror ikke Tesla skal drive selv med modifikasjoner for det europeiske markedet.
Byråkratiet er ganske tungt og slitsomt i EU området som egentlig blir et lite marked:rolleyes:
Men tenkte at hvis en liten forhandler har kapital til å modifiserer noen få biler så kan det ikke være store greiene. Da bør det være lønnsomt for Tesla sentralt som kan selge noen tusen biler i EU, hvis det finnes så mange europeerer som ønsker en så stygg bil da. Må gå ut fra at forhandleren har fått godkjent bilen på lovlig vis og at det ikke finnes noen snarveier bak. Men jeg ble også overrasket over at denne ble godkjent i EU. Ser ikke så vennlig ut ved f.eks påkjørsel av myke trafikanter som er et av kriteriene.

Er enig i at Tesla ikke bør legge for mye vekt på det europeiske markede for denne bilen. Etter min mening så burde den aldri vært bygget.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Men tenkte at hvis en liten forhandler har kapital til å modifiserer noen få biler så kan det ikke være store greiene. Da bør det være lønnsomt for Tesla sentralt som kan selge noen tusen biler i EU, hvis det finnes så mange europeerer som ønsker en så stygg bil da. Må gå ut fra at forhandleren har fått godkjent bilen på lovlig vis og at det ikke finnes noen snarveier bak. Men jeg ble også overrasket over at denne ble godkjent i EU. Ser ikke så vennlig ut ved f.eks påkjørsel av myke trafikanter som er et av kriteriene.

Er enig i at Tesla ikke bør legge for mye vekt på det europeiske markede for denne bilen. Etter min mening så burde den aldri vært bygget.
Jeg ser ikke for meg at det hadde vært noe stort Europeisk marked for bilen.
Det blir litt for spesielt.
Bilen er rett og slett et ekstrem konsept som ligger litt i militært område.
Det har aldri handlet om å bygge en bil som skulle bli sett overalt og brukt av alle.
Det var nok ikke poenget.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Dere har sikkert sett den før.
Denne kommer fra designavdelingen til Tesla. Det var slik de fikk inspirasjon til den nye "bilen"....
Tesla CyberTruck inspiration.jpeg


(Det med designavdelingen er kanskje ikke helt sant....)

8- D
 
Jeg ser ikke for meg at det hadde vært noe stort Europeisk marked for bilen.
Det blir litt for spesielt.
Bilen er rett og slett et ekstrem konsept som ligger litt i militært område.
Det har aldri handlet om å bygge en bil som skulle bli sett overalt og brukt av alle.
Det var nok ikke poenget.
Jeg satt meg nå opp på venteliste på denne samme dag som den ble lagt ut, og venter fortsatt i spenning mange år senere.
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel