Man har jo sommerklokke, dressklokke, hverdagsklokke osv..... Må jo kunne holde seg med biler med spesifikke bruksområder også da. Dette er jo tidssonen
MB er vel og bra, men for litt mer komfort kan jo en Karlmann King vurderes.
CR-V, 20,1 cm.Janei. For min del er crossover tingen...type med ok+ plass.
Da har en alt i ett bil. God på asfalt. God på skogsveg.
Problemet er at det finnes få alternativer i denne kategorien som har ok+ bakkeklaring +/-20cm.
Outback(20cm), Allroad(15-18cm), Alltrack(17,5cm), v90cc(22cm), superb scout(16,5cm), e klasse all terrain(16,5cm?)...
Noen med andre tips. Vurderer noe frå VAG, men å gå frå problemfri Outback til VAG=stupido?!?!?
Svoger har den. Klager voldsomt på støyisoleringa. Ellers er det visst ein topp bil..?!CR-V, 20,1 cm.
Janei. For min del er crossover tingen...type med ok+ plass.
Da har en alt i ett bil. God på asfalt. God på skogsveg.
Problemet er at det finnes få alternativer i denne kategorien som har ok+ bakkeklaring +/-20cm.
Outback(20cm), Allroad(15-18cm), Alltrack(17,5cm), v90cc(22cm), superb scout(16,5cm), e klasse all terrain(16,5cm?)...
Noen med andre tips. Vurderer noe frå VAG, men å gå frå problemfri Outback til VAG=stupido?!?!?
Hei!Jeg tror det er tilnærmet umulig å finne en bil som er meget god på landeveien - og har høy bakkeklaring, selv med adaptive dempere og/eller luftfjæring (i hvert fall innenfor rimelighetens grenser hva angår pris).
SUV’ene blir høye og tunge, og lider i likhet med «dynamiske» stasjonsvogner av et kompromiss mellom bakkeklaring og kjøreegenskaper. Tror også det er viktig å teste, tall på et papir henger ofte ikke helt sammen med virkeligheten. Tallene sier eksempelvis ikke noe om evnen til å holde bakkeklaringen konstant i fart, når veien blir dårlig.
Har hatt 2 stk. XC70, god bakkeklaring - men de er nokså svampete på landeveien, selv med Four C-chassis. De «gynget» også på dårlig skogsbilvei. Nye V90cc er strammet opp en del, men er IMHO ikke helt i mål. Har kjørt og disponert alle generasjoner CR-V, og felles for samtlige er at bakkeklaringen medfører nokså stivt understell, med dertil manglende komfort. Siste generasjon er ikke så verst, men det er fortsatt en «høy» bil på stylter.
Kjører All-Terrain nå, og den gruser både Volvo og Honda på komfort og kjøreegenskaper. Den gynger heller ikke, men greier tilsynelatende å holde nokså konstant bakkeklaring uavhengig underlag og fart.
Både Allroad og Alltrack skal være hel ved, men husk at sistnevnte ikke har luftfjæring.
Og nei, tror ikke jeg hadde byttet Outback i noe fra VW - Subaruen er kul og annerledes, VW er melk og brød.
Kan eg spørre om du veit nøyaktig bakkeklaringshøyde på all-terrain?
PicsEg har no jazza opp min disco med 18" felger og 265/65-18 bfg at ko2 dekk. Løfta den noken cm på fjærene opp også. Gynger fint på vanlig veg , men veldig behagelig så lenge en ikkje skal fortere en 80ish (90).
Trur eg kunne Seriøst vurdert en er sport eller Discovery sport også.
Eg har no jazza opp min disco med 18" felger og 265/65-18 bfg at ko2 dekk. Løfta den noken cm på fjærene opp også. Gynger fint på vanlig veg , men veldig behagelig så lenge en ikkje skal fortere en 80ish (90).
Trur eg kunne Seriøst vurdert en er sport eller Discovery sport også.
Najs. Skal ikkje kimse av litt Jølstralukt.Skjiten er etter lukta å dømme vaskekte kyraskjit frå Jølster .
Vis vedlegg 204625
Najs. Skal ikkje kimse av litt Jølstralukt.
Har også god erfaring med BFG ko2, men da på en Ford Expedition. Myke, godt grep og ser spreke ut. Det er kanskje Disco 3 eller 4 du har?