Det er ikke akkuratt fokus her. Bare det jeg sparer på vedlikehold sammenlignet med tidligere Subaru turbo og vw kassebil er eventyrlig.
nå kjører jeg BMW i3 og har ikke opplevd noen kvalitetsproblemer enda
Vis vedlegg 216336
Eg rekke opp handa og fortel om ei synd: Eg tok å bestilte ein sånn Enyaq.
Blir min første elbil.
Gratulasjonar eller kondulasjonar?
Bestilt. Fekk overta ein reservasjon av ein kamerat. Han hadde stått på den berømte reservasjonslista i 1,5år. Betalte 5000,- i reservasjon dei som sette seg på liste først. Seinare vart dette kroner 1,-Har du fått bestilt eller er det foreløpig bare en reservasjon? Jeg satte meg også på reservasjonslista, for den nette sum av kr.1
Jeg har reservert elbil et par ganger før også men trukket meg i siste liten. Kanskje dette blir min første elbil også.
Såvidt jeg har klart å se virker det som en fornuftig bil.
Det blir gratulasjoner herfra. Den er en av mine kandidater når jeg må bytte bil til neste år @Oddemann
Er avhengig av god bredde i baksetet men har ikke funnet noe brukbar data på det.
Vanen er ferdig rocket, far har ønsket seg time på Volvat til jul og neste bil må ha plass til 3 barneseterJaså? «If the vans a rocking, dont come a knocking»...
Aktiv type! Kollega har samme utfordring. Gikk for 7-seters XC90 - strålende fornøyd!Vanen er ferdig rocket, far har ønsket seg time på Volvat til jul og neste bil må ha plass til 3 barneseter
Løpet er kjørt for barnesetene regner jeg med, kid nr3 har e.t.a april-mai. Virker ikke som høy hengervekt er prioritert på elbiler. E-tron og Eqc har vel 1800kg men de koster jo nesten det samme som Teslaen.Volvat? Still deg i kø hos det offentlige, og si du kan stille på kort varsel ved forfall, da slipper du unna med 1200kr. Da slipper du flere barneseter..
Noen som vet om det er en elbil med 2 tonn hengervekt på trappene, som ikke koster en liten mill? Ønsker ikke lån på bil, så Tesla X er totalt uaktuelt..
Det er mer enn jeg er komfortabel med å bruke på bil men ser jo at når kravet til størrelse øker sammen med ønske om awd blir utvalget i nyere biler smått.Flere enn 3 da
Det blir for dumt å bruke 750k+ på bil imho.
En kompis av meg vurderer å bytte inn Tesla Xen sin i en sprett ny, mot 250k i mellomlegg. Jeg lurte på hva som feilte fyren..
Det er mer enn jeg er komfortabel med å bruke på bil men ser jo at når kravet til størrelse øker sammen med ønske om awd blir utvalget i nyere biler smått.
Har sett litt på S-max, det er vel mye likt?Har selv tre små i alderen null til fem år, alle i bakovervendt sete. Var ikke villig til å bruke 600-700k på en familiebil type Q7, så endte opp med en 2016 Ford Galaxy AWD. Da får du en bil som har gode kjøreegenskaper og har god komfort, god plass til tre bakovervendte ved siden av hverandre i baksetet og enorm bagasjeplass. Så får jeg heller gå tilbake til spreke BMW er når ungene blir noe større.
Har sett litt på S-max, det er vel mye likt?
Flere enn 3 da
Det blir for dumt å bruke 750k+ på bil imho.
En kompis av meg vurderer å bytte inn Tesla Xen sin i en sprett ny, mot 250k i mellomlegg. Jeg lurte på hva som feilte fyren..
Grattis , eg får vel prøve den en dag då ?.Vis vedlegg 216336
Eg rekke opp handa og fortel om ei synd: Eg tok å bestilte ein sånn Enyaq.
Blir min første elbil.
Gratulasjonar eller kondulasjonar?