GrimReaper
Støttemedlem
Den er elektrisk....Hva er ditt inntrykk av Tesla Model 3? Noen svakheter? Greit å vite hva som kan vente meg...
Den er elektrisk....Hva er ditt inntrykk av Tesla Model 3? Noen svakheter? Greit å vite hva som kan vente meg...
Litt for tidlig å uttale seg om "slitedeler», da vi foreløpig har lite på lager og de fortsatt er under garanti.Hva er ditt inntrykk av Tesla Model 3? Noen svakheter? Greit å vite hva som kan vente meg...
Hva er ditt inntrykk av Tesla Model 3? Noen svakheter? Greit å vite hva som kan vente meg...
Fire generasjoner 911 Turbo på tur i dag
Vis vedlegg 213797
Ambivalens:
Sikler på Polestart 2. Utseendet på bilen tiltaler meg veldig, langt mer enn Tesla. Skandinavisk design, og hyggelige specs til prisen.
Men.
Hva er greia med alle de teite "hipp startup" greiene rundt Polestar? Når jeg vurderer en bil ønsker jeg å reise til en bilforhandler ute på Romerike og få tatt den ut på en lang prøvetur på bygda, kanskje til og med låne den over natta så vi får levd litt med bilen før kjøp. Jeg kjøper den ikke ut fra hvordan den ser ut i en katalog. Jeg ønsker ikke å reise til det ene showroom-lokalet deres midt i Oslo sentrum for å bare titte og sitte litt i den i ti minutter, evt knote rundt i oslo sentrum. "Spaces" konseptet deres tiltaler meg ikke: https://www.polestar.com/no/spaces/
Det irriterer meg at de ikke bare kan være tilgjengelig i samme distribusjonsapparat som Volvo. For det er jo søster/mamma-selskapet deres? Eller blir Polestar distribuert mer klassisk senere, når de er ferdig med å være pretensiøse og "Apple Store"-aktige?
(Jeg leste at Bilia blir servicepartner og "utleveringssted" for dem.... men å prøve/kjøpe hos dem, nei det går ikke an.)
Opplys meg gjerne hvis jeg har misforstått merket/opplegget rundt her. Ellers får jeg vel bare vente til de er bredt tilgjengelige på bruktmarkedet.
Det virker logisk, men jeg tror faktisk flere og flere vil få samme erfaring jeg har hatt når det gjelder el-bil.Når Polestar 2 kommer som bruktbil er det sikker kommet andre biler på markedet med bedre rekkevidde, spek's og bedre pris som frister mer.
Det er den evige runddansen man har hatt med elbiler de siste 5-8 årene: det kommer alltid noe fetere med bedre rekkevidde om 6-12 måneder. Skal man handle nå eller vente på det som kommer?
Det som opptar mine elbilvenner er sjeldent rekkevidde, men derimot kvalitetsproblemer på spesielt Tesla.
You got IT! Kjøper en TMX til en mill. og får sjokk når de må betale 1/2 årsavgift på knapt 2000,-Er ikke den store bekymringen nå at de sannsynligvis må betale trafikkforsikringsavgift neste år?
Det er ikke akkuratt fokus her. Bare det jeg sparer på vedlikehold sammenlignet med tidligere Subaru turbo og vw kassebil er eventyrlig.Er ikke den store bekymringen nå at de sannsynligvis må betale trafikkforsikringsavgift neste år?