Cape Cod poleringskluter funker fint på både klokket og bildeler
Må si jeg elsker VW delenummer: 199398500A. Ta med denne og så bir kvelden bra 33d069602
Vis vedlegg 239565
De skal visst være gode er sånt å få tak i her på berget?Må si jeg elsker VW delenummer: 199398500A. Ta med denne og så bir kvelden bra 33d069602
Vis vedlegg 239565
Må si jeg elsker VW delenummer: 199398500A. Ta med denne og så bir kvelden bra 33d069602
Vis vedlegg 239565
Mestringsgølelse det der. Selv etter å ja gjort det en 2-3 ganger...Kjøpt en gammel VW Polo som bil nr 2.
Et beist av en bil med en halv motor (1.2 3cyl).
Den hadde en temmelig utdatert radio, så jeg monterte inn en 2-din Sony med Apple CarPlay, DAB+ og handsfree i går.
Synes det ble ganske bra til å ikke ha gjort noe lignende før
Før:
Vis vedlegg 239771
Etter:
Vis vedlegg 239774
Vis vedlegg 239772
Vis vedlegg 239773
Kjøpt en gammel VW Polo som bil nr 2.
Et beist av en bil med en halv motor (1.2 3cyl).
Den hadde en temmelig utdatert radio, så jeg monterte inn en 2-din Sony med Apple CarPlay, DAB+ og handsfree i går.
Synes det ble ganske bra til å ikke ha gjort noe lignende før
Før:
Vis vedlegg 239771
Etter:
Vis vedlegg 239774
Vis vedlegg 239772
Vis vedlegg 239773
Kjøpt en gammel VW Polo som bil nr 2.
Et beist av en bil med en halv motor (1.2 3cyl).
Den hadde en temmelig utdatert radio, så jeg monterte inn en 2-din Sony med Apple CarPlay, DAB+ og handsfree i går.
Synes det ble ganske bra til å ikke ha gjort noe lignende før
Før:
Vis vedlegg 239771
Etter:
Vis vedlegg 239774
Vis vedlegg 239772
Vis vedlegg 239773
Det kunne vært verre. Den hadde jo opprinnelig 54 hestekrefter, men min er en facelift med 69hk!Ble smooth det.
Skal ikke kimse av rekke treeren til VW. Er jo en halv rekkesekser med illsint lynne. Selv om det bråker mer enn det går
Det kunne vært verre. Den hadde jo opprinnelig 54 hestekrefter, men min er en facelift med 69hk!
Jeg opplever derimot ikke bilen som spesielt treg heller, men det er sikkert fordi den bare veier et tonn
Det at den høres ut som en stor gressklipper får så være
Ok, her er greia. I 4 år har vi hatt en Nissan Leaf som vår eneste bil. Den er helt ekstremt fornuftig og har vært det billigste bilholdet jeg har hatt noen gang. Men vi savner rekkevidde og hengerfeste og er lei av å tigge bil hos familie/venner. Her vi bor i en bakke nord for polarsirkelen, har jeg i vinter 3 ganger ikke kommet meg ut hjemmefra pga. snø. Naboen min har en Land Cruiser og har bare sust av gårde. Jeg skal innrømme at jeg har tenkt på LC i mange år men i vinter når jeg sto fast med en dust elbil forbannet jeg meg og sa: jeg skal også ha LC! Jeg har ikke lyst å bruke mer enn 200-250k fordi jeg liker biler jeg ikke trenger være redd for. Det betyr en 12-13 år gammel LC med 180-250 000km. Nå overvåker jeg Finn.no som en hauk og drømmer om skogsvei med lavserie om natten. Jeg har lært meg å være byggteknisk handy og tenker også da at jeg kan lære meg enkel mekking på bil. Er jeg helt idiot? Må jeg sperres inne når jeg vurderer en bil til 200k med like mange km?
Takk for svar! Er helt uaktuelt med Rav4. Er enten Land Cruiser eller å beholde elbil en stund til. Er ikke redd for utgifter, heller dieselpolitikk i årene fremover. Og om overgangen blir stor fra en elbil jeg kan varme opp via app hver morgen"En krone pr KM" er jo en klassisk ordbruk. Land Cruiser er klassisk den også. Robust, så det vil være en solid bil. Det vil nok koste mer i kroner og øre, ettersom det er en bil som har gått langt. Bevegelige deler i motor i forhold til en elmotor er også sitt, MEN du får en helt annen bil. Toyota-kvalitet er også skuddsikker. Blir en bedre bil.
Hvis du blir redd for at en Land Cruiser blir kostbar så kan den mindre RAV4 være et alternativ. En stor fordel vil være at den blir langt enklere å håndtere i bygater og parkeringsplasser.
8
Et lite tips når du nå skal vurdere en landcruiser.Takk for svar! Er helt uaktuelt med Rav4. Er enten Land Cruiser eller å beholde elbil en stund til. Er ikke redd for utgifter, heller dieselpolitikk i årene fremover. Og om overgangen blir stor fra en elbil jeg kan varme opp via app hver morgen
Oppvarming via app løser du enkelt med webasto. Dieselpolitikk er jo helt lotto. Ville ikke kjøpt ny dieselbil idag men en eldre hadde jeg ikke vært så nervøs for med tanke på politikk.Takk for svar! Er helt uaktuelt med Rav4. Er enten Land Cruiser eller å beholde elbil en stund til. Er ikke redd for utgifter, heller dieselpolitikk i årene fremover. Og om overgangen blir stor fra en elbil jeg kan varme opp via app hver morgen
Kom jo en fin facelift i 2018 med noen endringer. Disse ligger på 550K+.....Vurderer å bytte bil nummer to (eGolf) med en litt røffere sak, og LC kommer høyt opp på listen. Har kikket på nesten nye varebiler, virker som de holder seg veldig godt i pris @Phenix ?
Og hva med kostnader til service, hva ligger dette på?
Ser også at det er en del «autoriserte» forhandlere som selger ombygde nye biler, noen spesielle fallgruver her? Kjennet for så vidt godt til problematikken rundt ombyggingen som nevnt i posten over, det er jo greit om bilen kan settes tilbake i originalstand på et eller annet tidspunkt.
Dette har jeg hørt snakk om før. Kan virkelig turbulens bli så kraftig at når bilen beveger seg fremover i 60+ km/t så kommer da steinen bak fra bilen og tar bilen igjen med såpass hastighet at den har kraft nok til å punktere lakken?De steinsprutene man får bak er ofte fra egen bil. Turbulens under bilen plukker opp småstein og punkterer lakken. Boblen som med tiden blir synlig er rett og slett sinkbelegget som gjør jobben sin. I starten er det kun en bitteliten punktering i lakken.
Du har sikkert lagt merke til at enkelte biler blir fortere skitne bak enn andre, og det har samme årsak.
Veldig kjipt, men omtrent umulig å komme unna.
Vis vedlegg 238970