Bilsnakk

Med så mange spenstige beskrivelser av Hongqi, så må jeg få testa denne skuta… Jada, jeg tåler også diktatorvogn. Diktatorsko har jeg fra før av.

E46CB1EE-CD9A-4274-8120-CE00334DF29C.jpeg

Mazda er et merke man bare må beundre. Den lille annerledes-fabrikanten i Hiroshima. I en tid da alle andre går elektrisk, eller lager knøttsmå motorer, kommer de på banen med nyutviklede rekkeseksere. I hybrid kombinasjon, riktig nok, men likevel.

Mazda er et merke man bare må beundre. Den lille annerledes-fabrikanten i Hiroshima. I en tid da alle andre går elektrisk, eller lager knøttsmå motorer, kommer de på banen med nyutviklede rekkeseksere. I hybrid kombinasjon, riktig nok, men likevel.

Enig. At det er noen som fortsatt utvikler rekkeseksere varmer et motorhjerte :) Jeg tolket artikkelen som at rekkesekserne kommer i kombinasjon med mildhybrid, samme system som BMW har på noen av sine modeller. Altså ikke ladbar, men et knøttlite batteri som supplerer andre ting i bilen (klimaanlegg osv.) Den ladbare 2,5-literen er sikkert en firer...

• Liker
Reaksjoner: Grendel

Lekkert. Mazda er egentlig undervurdert. De har wankel og nå egenutviklet sekser. Respekt!
Toyota trengte en rekkesekser til sin Supra. De gikk til BMW. Det er ikke så mange som lager store fine motorer lenger.

Mazda har jo også klart å lage gode og større motorer med sin Sky Active teknologi. Det at de holder biler som MX5 på markedet er stjerne i margen. Dette er deres image og at den ikke selges i dusin gjør ikke noe. De HAR den. Kult.

8

• Liker
Reaksjoner: eidehelg og Phenix
Bestilte en Tesla Model 3 LR for et par uker siden. Fikk estimert levering i november og beskjed fra selger om at det i "Tesla tid" ofte betyr desember. I dag fikk jeg melding om at bilen min står klar til utlevering på førstkommende mandag. :unsure:

Er det noen som vet om det er mulig å utsette levering? Har en avtale på en annen bil som går ut ved årsskifte, og vil beholde prisen jeg fikk like før den steg to ganger nå nylig. Forsøkte å ringe og sende mail i dag uten svar.

Velkommen til Teslaverset :D

De lager gode kjøretøy, men organisasjonen er et clown show uten like.

(Jeg har forsøkt å kansellere en bestilling i en måned nå uten å få tak i noen. Solgte Teslaen i dag og kjenner jeg er klar for noen år uten.)

Velkommen til Teslaverset :D

De lager gode kjøretøy, men organisasjonen er et clown show uten like.

(Jeg har forsøkt å kansellere en bestilling i en måned nå uten å få tak i noen. Solgte Teslaen i dag og kjenner jeg er klar for noen år uten.)

Takk for svar @kvasbo. Er forberedt på at kundeservicen ikke er blant de beste i bransjen, men ble rimelig solgt på prøvekjøring så jeg ønsker bilen, bare at den kommer i november/desember. :D

• Liker
Reaksjoner: kvasbo
Nå som tyskerne begynner å komme på banen med elbiler som faktisk begynner å ligne noe, så kan jeg ikke se noen grunn overhodet til å velge Tesla. Det eneste fortrinnet de hadde var at de var tidlig ute med elbiler som ikke så ut som en elektrisk rullestol. Nå som det har utjevnet seg så kan jeg ikke etter beste evne forstå at noen vil ha de? Korriger meg gjerne - Tesla fanboys.

Nå som tyskerne begynner å komme på banen med elbiler som faktisk begynner å ligne noe, så kan jeg ikke se noen grunn overhodet til å velge Tesla. Det eneste fortrinnet de hadde var at de var tidlig ute med elbiler som ikke så ut som en elektrisk rullestol. Nå som det har utjevnet seg så kan jeg ikke etter beste evne forstå at noen vil ha de? Korriger meg gjerne - Tesla fanboys.
Det stemmer veldig bra med hvilke biler jeg ser rundt i Oslo, Bærum siste 2 år.
For 3 år siden var det overtall av Tesla. Nå er det tydelig overtall av de tyske, med Audi i front. Og veldig mange Porsche akkurat i mitt nabolag.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Takk for svar @kvasbo. Er forberedt på at kundeservicen ikke er blant de beste i bransjen, men ble rimelig solgt på prøvekjøring så jeg ønsker bilen, bare at den kommer i november/desember. :D

Ei som jobber for meg prøvde iherdig å flytte levering av bilen med et par uker til et tidspunkt når ho faktisk var heime fra jobb . Det viste seg helt umulig og det endte med at ho måtte få en venn til å hente den. Så eg ville ikkje hatt for mykje håp om det.

Bestilte en Tesla Model 3 LR for et par uker siden. Fikk estimert levering i november og beskjed fra selger om at det i "Tesla tid" ofte betyr desember. I dag fikk jeg melding om at bilen min står klar til utlevering på førstkommende mandag. :unsure:

Er det noen som vet om det er mulig å utsette levering? Har en avtale på en annen bil som går ut ved årsskifte, og vil beholde prisen jeg fikk like før den steg to ganger nå nylig. Forsøkte å ringe og sende mail i dag uten svar.
Jeg bestilte bil i fjor med levering apri/mai. Fikk mail fra produsenten for 3 uker siden at bilen var på vei. Den har nå stått i Drammen i 2 uker og jeg fikk beskjed om at det var absolutt ingen problem med å vente med utlevering til mai. Det skulle jeg ikke stresse med!
Nå er dette vel og merke ikke Tesla, men jeg vil nå tro at du har rett på ut utsette levering om du har skriftlig at den skulle komme i november.

OM du har levering november skriftlig, så ville jeg sagt at du ikke ønsker den utlevert nå. Den modellen som nå står klar kan de selge noen andre og du ønsker å beholde prisen du har blitt lovet, med den leveringen du ble lovet. Vær hard og skriftlig!

• Liker
Reaksjoner: hardangervidda
I utganspunktet skulle jo det at bilen kom for tidl. være synonymt med noe positivt.
Men nå er det blitt et utfordring med en bittersøt smak.
Du må nok stålsette deg og jobbe med en plan om raskt og ta ut bilen.
Din nåværende bil der det er knyttet en løpende avtale på frem til medio 11/-2022 om jeg tolker deg rett, ville jeg gått inn i en ‘ydmyk’ dialog om terminering før utløpstidspunktet.
I utgangspunktet beregnes 6 mnd/leie, men er det en gunstig restverdi, samt at forhandler ikke har et dusin av slike biler på lager, finner nok din kontakt en løsning du kan leve med.
Lykke til!

Jeg regner med det var ironi?

Nei, de lager kanskje de mest praktiske transportmidlene man får kjøpt, med den desidert beste programvaren.

Bilgleden er for meg større med andre merker (kjører nå iX og Polestar), men det er preferanser. Jeg verdsetter feks perfekt tunet støtdemping ganske høyt, men det er ikke representativt for normale folk.

...dessuten har vel ikke Tyskland noe som hamler opp med Model Y ennå, om man ser på kapasitet og rekkevidde pr krone. Altså det normale mennesker ser på.

Redigert: