Bilsnakk

Har kjørt denne, godt fraspark og fin lyd under belastning. Veldig fin på langtur, men til daglig kjøring fortrekker jeg å slippe dieselklakking og giring generelt.
Kan ikkje erindre å ha hørt dieselyden fra egen bil , men så er sikkert den lydisolert og då . Dekketøy derimot merker eg om då ikkje radioen er på , noke den alltid er uansett .
Automatgir er derimot standard på bruksbiler

Kan ikkje erindre å ha hørt dieselyden fra egen bil , men så er sikkert den lydisolert og då . Dekketøy derimot merker eg om då ikkje radioen er på , noke den alltid er uansett .
Automatgir er derimot standard på bruksbiler
Mest ved igangsetting og 1. Gir. En automat girer jo den og, blir bortskjemt med at en EV ikke byttet noe gir.

Mest ved igangsetting og 1. Gir. En automat girer jo den og, blir bortskjemt med at en EV ikke byttet noe gir.
Nye automatkasser girer sømløst. Merker det knapt. Min har 8trinns kasse og rikelig moment . For å sei det sånn hverken mangel på gir eller mangel på motorkyd var noke eg la spesielt merke til i en elbil. Dekkstøyen og hylinga frå el motorene samt ryggealarmen er derimot ganske framtredende på en del modeller .

Nye automatkasser girer sømløst. Merker det knapt. Min har 8trinns kasse og rikelig moment . For å sei det sånn hverken mangel på gir eller mangel på motorkyd var noke eg la spesielt merke til i en elbil. Dekkstøyen og hylinga frå el motorene samt ryggealarmen er derimot ganske framtredende på en del modeller .
Hvis det var denne modellen du syntes girer sømløst må jeg bare si meg uenig.

1717402463846.png

Sportsbil uten lyd finnes ikke, men er sikker på at den elPorschen er rå på både bane og langs veien.
Hvorfor kaller du Taycan for sportsbil?

Sportsbil uten lyd finnes ikke, men er sikker på at den elPorschen er rå på både bane og langs veien.
Hvorfor kaller du Taycan for sportsbil?
Jeg trodde det var en sportslig bil. Men mulig jeg tar feil. Følger ikke med på elsortimentet deres.
Jeg antok vel at siden det kom fra Porsche så hadde det noe sportslig ved seg.

Og ja, jeg vet at de også har prøvd seg på diesel i Suvene og Panamera. Med vekslende hell.

Og på bildet over så ser den vitterlig litt sportslig ut. Men hva vet vel jeg.

Jeg trodde det var en sportslig bil. Men mulig jeg tar feil. Følger ikke med på elsortimentet deres.
Jeg antok vel at siden det kom fra Porsche så hadde det noe sportslig ved seg.

Og ja, jeg vet at de også har prøvd seg på diesel i Suvene og Panamera. Med vekslende hell.

Og på bildet over så ser den vitterlig litt sportslig ut. Men hva vet vel jeg.
En C63 AMG er en sportslig bil, men ikke en sportsbil. Taycan er også sportslig, men ingen av de fortjener uttrykket sportsbil.
Viktig forskjell.

Jeg har hatt 911 og Taycan. Taycan er en sportslig bil, men langt i fra en sportsbil. 911 er en sportsbil som kan brukes i det daglige. Når det er sagt velger jeg Taycan ti av ti ganger som dagligbil over de fossildrevne alternativene i samme prisleie og bruksområde. Du skal være rimelig innbitt motstander før du ikke klarer å ha det moro i en Taycan.