Du glemte én ting!
Når du kjører rundt i denne vil du også sende et signal til damene (eventuelt herrene) at du er "hung like a horse"
Tipper at UP! gir flere smil per mil, enn ei 911. Spesielt fra forbipasserende
Du glemte én ting!
Når du kjører rundt i denne vil du også sende et signal til damene (eventuelt herrene) at du er "hung like a horse"
Her er det motsatt. Hadde bil i bestilling, men sa den fra meg i går. Ja, den er rask og morsom, men etter et par litt lengre prøvekjøringer så gikk jeg litt lei. Jeg er også blant de som er skeptiske til kvaliteten på disse bilene. Jeg har mange bekjente som har den "vanlige" Ionic 5 en, og de aller fleste har hatt mye trøbbel med elektronikk og software og gjerne 3-4 verkstedbesøk så langt i eiertiden. Og med en pris som raskt bikker 750k så fremstår jo en Mazda MX5 med toliteren som et røverkjøp om man ikke trenger plassen i Ioniqen. Den gir mer kjøreglede over tid, den vil trolig holde seg langt bedre i pris og man har mulighet til å ta av taket på fine sommerdagen.Lysten på Ionig 5N slipper liksom ikke taket. Har tidligere eid en Peugeot 205 GTi og en Ford Escort XR3i i sort/rødt, så går man for en Ioniq 5 N så må det blir i sort og rødt, seff.
Mazda er gode biler.suppler evt med en cx-5 bensin om du trenger mer plass(mazda med diesel er ikke noe)Her er det motsatt. Hadde bil i bestilling, men sa den fra meg i går. Ja, den er rask og morsom, men etter et par litt lengre prøvekjøringer så gikk jeg litt lei. Jeg er også blant de som er skeptiske til kvaliteten på disse bilene. Jeg har mange bekjente som har den "vanlige" Ionic 5 en, og de aller fleste har hatt mye trøbbel med elektronikk og software og gjerne 3-4 verkstedbesøk så langt i eiertiden. Og med en pris som raskt bikker 750k så fremstår jo en Mazda MX5 med toliteren som et røverkjøp om man ikke trenger plassen i Ioniqen. Den gir mer kjøreglede over tid, den vil trolig holde seg langt bedre i pris og man har mulighet til å ta av taket på fine sommerdagen.
Hadde vanlig str på bil.kjøpte en svær en,irriterte meg til tider at det ble for liten plass.har jo 3 unger og 2 hunder. Er digg på landeveien/ut på tur når alle er med.Deler gjerne noen tanker om det å kjøre liten bil i et samfunn der «alle» skal flexe Porsche og Tesla
Så la oss sette scenen. Du og din familie på fire skal på biltur. Du tenker kanskje at en bil til fire personer burde være av og til minivan i størrelse, utstyrt med minst et par klatretårn, et fullt kjøkken og muligens enda et lite svømmebasseng for de lange turene.
Men vent litt! Har jeg noen gang introdusert deg for underverket som er Volkswagen Up!?
Nei, vent, ikke løp bort ennå – gi meg en sjanse til å forklare.
Først og fremst – plassen. Bilens bagasjerom tar imot fire kofferter! Nei, du hørte ikke feil. Fire hele kofferter. Den er nesten som Narnia – liten på utsiden, men plutselig romslig på innsiden. Og som en lekker bonus, nesten usynlig til den utrente øyet, er en liten ekstra plass på høyre side for en bærepose eller økologisk handlenett i fairtrade bommul.
Har du vært på handletur bare for å innse at SUV-en din er like stor som selve parkeringsplassen? Vel, med Volkswagen Up!, vil du aldri oppleve dette problemet igjen. Den koser seg på de minste parkeringsplassene. Med sine beskjedne 3.60 meter i lengde og 1.60 meter i bredden, får den plass hvor som helst. Faktisk tror jeg det eneste stedet den ikke ville fått plass, er i lommeboken din. Selv om den nesten klarer det også.
Hva med ytelse, spør du? Vel, si farvel til folk som honker bak deg. Denne lille krabaten når 0-100 km/t på under femten sekunder. Toppfarten? Femti kilometer over høyeste lovlige hastighet på motorveien. Jo da, du kan krysse "leke med livet" av bucket lista di.
Og gjett hva, forbruket er minimalt. Den bruker kun 0.4 liter på mila med den billigste oktanen. Tenk deg hvor mye penger du kan spare! Du kunne kjøpe...vel, enda flere Volkswagen Up! Med miljøkrisen ville den lave egenvekten på bare 859 kilo gjøre Greta Thunberg stolt.
Så neste gang du tenker "vi trenger en større bil", husk bare - det er ikke størrelsen det kommer an på. Med en Volkswagen Up! er livet rett og slett bedre.
Så la oss se på estetikk. Vet du hva som skjer når du parkerer denne lille perlen utenfor huset ditt? Bracketing-effekten trer i kraft. Denne bilen vil få huset ditt til å se ut som en herregård! Plutselig vil naboene dine tro at du har skaffet deg et nytt, stort palass. Hvem trenger vel oppussing når du bare kan kjøpe en mindre bil for å få huset ditt til å se større ut! Så, hvis du vil ha et "større" hjem uten å betale for en eneste kvadratmeter mer, er Volkswagen Up! bilen for deg. Hjulene ruller allerede, skal vi dra?
Så kom igjen, la oss rulle!
Vis vedlegg 374153
Hadde vanlig str på bil.kjøpte en svær en,irriterte meg til tider at det ble for liten plass.har jo 3 unger og 2 hunder. Er digg på landeveien/ut på tur når alle er med.
Men nå sliter i
Jeg i det daglige med at alle hjula ofte tar borti parkeringstripene.
Jeg har så liten svingradius at jeg må rygge inn om jeg ikke skal bli ståendes fast.parkerer de andre nær,så sliter jeg litt da også.
Så savner mindre bil. Mulig jeg skriver up på ønskelista.
Hadde nok fungert til 90% av kjøringa mi(jobb,levere unger her og der,kjøre til butikken)
Hadde vanlig str på bil.kjøpte en svær en,irriterte meg til tider at det ble for liten plass.har jo 3 unger og 2 hunder. Er digg på landeveien/ut på tur når alle er med.
Men nå sliter i
Jeg i det daglige med at alle hjula ofte tar borti parkeringstripene.
Jeg har så liten svingradius at jeg må rygge inn om jeg ikke skal bli ståendes fast.parkerer de andre nær,så sliter jeg litt da også.
Så savner mindre bil. Mulig jeg skriver up på ønskelista.
Hadde nok fungert til 90% av kjøringa mi(jobb,levere unger her og der,kjøre til butikken)
Ikke krise. For en herlig bil. Japanske GT biler fra 90-tallet!Som Subaru mann.
Vurderer kjøpe en gammel Subaru.
Valget står mellom XT med sin sære form, evt ein svx.
Vis vedlegg 374256Vis vedlegg 374257
Janei, gammel gubbe krise?
Her du vurdert VW UP?Som Subaru mann.
Vurderer kjøpe en gammel Subaru.
Valget står mellom XT med sin sære form, evt ein svx.
Vis vedlegg 374256Vis vedlegg 374257
Janei, gammel gubbe krise?
Janei, gammel gubbe krise?
Hva med en god gammel Impreza STi WRC fra den gangen Subaru og Mitsubishi herjet på slutten av 90/begynnelsen av 2000-tallet. Det er den optimale Subaruen for meg.Definitivt en kul bil om du klarer å finne et pent eksemplar. Men jeg er redd bekymringene rundt deletilgang og slikt kan gjøre eierskapet både dyrt og komplisert. Jeg hadde nok heller gått for en dønn strøken og original BRZ om jeg måtte ha Subaru.
SVX. Men det er nok ikke en enkel bil å eie med tanke på deletilgang. Og firetrinns autolat fra 80-tallet.. det tror jeg kan bli en skuffelse.Som Subaru mann.
Vurderer kjøpe en gammel Subaru.
Valget står mellom XT med sin sære form, evt ein svx.
Vis vedlegg 374256Vis vedlegg 374257
Janei, gammel gubbe krise?
Har kontakter i Japan @Oddemann - si ifra, så videreformidler jeg kontakt ved behov.SVX. Men det er nok ikke en enkel bil å eie med tanke på deletilgang. Og firetrinns autolat fra 80-tallet.. det tror jeg kan bli en skuffelse.
Godt poeng, bråstopp med en sånn koffert flygende i 80km/t i bakhodet så er det helga.@Edzilla , du må lastsikre . Eg hadde ikkje fått flytta bilen 1 meter en gang med slike løse kofferter bak i bilen uten sikkerhetsnett eller sånn roll on . Fruen er muligens yrkesskadet etter jobb i akuttmottak, men slike løse ting er vist fyfy.
Avreise er i morgen. Da med tre kofferter, en weekend bag og påmontert hattehylle - og større bil