Bilspotting

Spottet denne utrolig fett motorsykkel BMW...

20120503_101218.jpg

bc7c812b-d634-324a.jpg

Spottet denne saken i lunchen i dag. Aner ikke hva det er, men kul var den i alle fall.

Det er en Scania 164T med V8 motor. :) Alu felger og gullfarget kufanger påp en tippbil er superjålete. Åpenbart en som finner mange jobber på Doffin.

Traff på en rød Datsun (ok, Nissan da) GT-R på Vinderen på lørdag. Ikke helt min type bil, men artig å se en så sjelden fugl på norske skilt

Gjelder det som spotting hvis det er ens egen leiebil?

IMG_0470.jpg

Fikk fire dager i Tyskland med nye 911 Carrera S, koster ca 1500 pr dag med fri kilometer og masse godis utstyr, man trenger bare to kredittkort, men et av de må være av "gull" type. Kjørte på autobahn en tidlig søndag morgen, veldig lite biler og trailere er forbudt, kan anbefales :) Kom opp mot 300 km/h men klarte desverre ikke å bryte den magiske grensen.

Kjørefølelse og kontroll er helt vannvittig, jeg er (var) overhodet ikke bilinteressert men nye 911 har en blanding av design, comfort, kontroll og råhet som imponerte vilt.

P5033496.jpg

Leide du fra Munchen? Hvilke selskap brukte du? Har årlig en tur til Innsbruck og angret på at vi ikke leide hver vår Porsche i år.

vet du om det er godkjent å bruke leiebil på Nurbergring?

Tøff bil. Men ble ikke cab litt vel støyeter i ca 300kmt?

Brukte Avis i Nurnberg, banekjøring var ikke tillatt. Cab var det eneste de hadde tilgjengelig hvis ikke hadde jeg tatt coupe, og støyen glemmer du lett i 300 :) er jo ikke lenge av gangen man kan ligge i de hastighetene heller.

Gikk nettopp forbi en Gelenderwagen AMG V8. Det er bil med stor b det.

Brukte Avis i Nurnberg, banekjøring var ikke tillatt. Cab var det eneste de hadde tilgjengelig hvis ikke hadde jeg tatt coupe, og støyen glemmer du lett i 300 :) er jo ikke lenge av gangen man kan ligge i de hastighetene heller.

Bra det gikk bra, samt at du ikke ble sett. Viste innlegget ditt til en kompis som har vært nede flere ganger med Porschen sin, han nevnte bla. at de store utleiefirmaene som ikke tillater banekjøring har personer på Ringen som ser etter sine egene biler. Om de tar noen i å ha kjørt på Ringen blir bilen sjekket fra topp til tå og alle dele som må byttes grunnet slitasje under ekstrem kjøring belastes leietageren.

Du kan også blir sittende i det om du drar av, men men her gikk det jo fint og du hadde det nok veldig gøy :)

Bra det gikk bra, samt at du ikke ble sett. Viste innlegget ditt til en kompis som har vært nede flere ganger med Porschen sin, han nevnte bla. at de store utleiefirmaene som ikke tillater banekjøring har personer på Ringen som ser etter sine egene biler. Om de tar noen i å ha kjørt på Ringen blir bilen sjekket fra topp til tå og alle dele som må byttes grunnet slitasje under ekstrem kjøring belastes leietageren.

Du kan også blir sittende i det om du drar av, men men her gikk det jo fint og du hadde det nok veldig gøy :)

Jeg holdt meg til autobahn, ville aldri risikert å kjøre på bane, den regninga kan bli vel saftig hvis det går galt, svarte bare på innlegget til entropy.