Bilspotting

Spottet denne i garasjeanlegget til Rema 1000 på Vinderen nå.
Jeg liker farger, men ødelegger litt dette på en Audi S4.

u31ix34.jpg

Citroen Traction Avant er bare helt nydelig. Pratet litt med en av eierne ved siden av jobben her i forrige uke. Fra Sinsenkrysset og oppover Trondheimsveien gikk den iallefall bra.

Verdens største snøfreser (for vei) på Hardangervidda. Maskinen er fortsatt fullt operativ som en slags kriseløsning, hva Hardangervidda angår.

DSCF0555_zps7ee1590f.jpg

IMG_1264.jpg

Disse to kjørte frem og tilbake en utall ganger mens jeg sto på sidelinja og snakket i telefonen.
DSCF0646_zps4baa054e.jpg

Denne var stilig.
DSCF0658_zps98e41478.jpg

Ikke juggel, men ikke originalt. Kort fortalt er det som regel glassfiber på boble ramme med 1600 motor fra vw.
Ikke noe negativt, men litt sånn homage over det.

Ikke juggel, men ikke originalt. Kort fortalt er det som regel glassfiber på boble ramme med 1600 motor fra vw.
Ikke noe negativt, men litt sånn homage over det.

Hvis du med "litt" mener "veldig" er jeg enig :p. Men prisen på en original kombinert med tilgjengelighet forklarer jo hvorfor disse lages.

Kitcar blir som folk på steroider, tøffe utenpå og råtne inni..
Vel, Kitcars blir det man gjør det til. Mye barskt der ute, med gode muligheter. Trist det er vanskelig med slikt i Norge. Jeg har alltid hatt lyst til å lage noe slikt. Da kan du få en god, nesten ny bil som ser ut som en Jaguar SS100, for eksempel. Eller noe annet.

Poenget er at man ikke må utgi det for noe det ikke er. For eksempel Ferrari eller Porsche. Tenk bare så dumt å ha en MR2, og etter ombygging får den Ferrari merker! Da kan du jo ikke gå fra bilen på en parkeringsplass lenger!! 8-P
(Steroider? Ja!)
Tips: Lamborghini Murcielago replica, Ferrari 355 replica, Ferrari 360 replica, Ferrari 430 replica, Mercedes AMG DTM replica, RS Focus replica, MR2 bodykits, Peugeot 406 bodykits

Spottet disse to de siste par dagene ;)
Jon Olsson passerte meg i Q7'n som var med på Gumball (eller var ihvertfall den bilen)

2013-06-01135346.jpg

2013-05-31212513.jpg

Kitcar o.s.v er helt greit i mine øyne så lenge man ikke utgir det for og være noe det ikke er. Hva det enn måtte være.

Denne er jo riktig så lekker syns jeg. Kitcar/replica av en Jaguar b-type :D
Hemmings Find of the Day – 1958 Tojeiro Climax | Hemmings Blog

Dette er ikke noe Kitcar/replica!

Tojeiro Climax er en rendyrket racecar fra firmaet som bygget Ac Ace! Dette er bilen som senere ble kjent som Ac Cobra etter at Carol Shelby la sin hånd på den!

Tojeiro har mange likhetstrekk med Jaguar D-type, som var en av de ledende racecars på denne tiden!
Men er på ingen måte noe replica!

Redigert:
Sto en fin grå Ferrari 599 ved rundkjøringen ved Bygdøylokket nå ca. kl. 19.30. Bare elsker den bilen.

Sort Merc Gelandewagen AMG V8 Biturbo på Kirkeveien i ettermiddag.
Riktignok på grønne skilter, men noe sier meg at det er lønnsomt å være muremester..

Fet lyd i den uansett;)

Edit:
Heter det muremester eller murmester...