Jeg har lenge vært på utkikk etter den rette klokken som kan gjøre meg til «en-klokke-mann», da jeg egentlig synes det er en artig og fornuftig ting å være. Jeg hadde i 2019 en tråd hvor jeg søkte etter tips til klokke, opptil ca 150K, og det kom flere forslag om Blancpain modeller, dog noen store. På den tiden hadde jeg ikke fått opp øynene for dette merket, men nå har forelskelsen kommet snikende. Ettersom jeg har slanke håndledd, ca 16.5 cm ønsker jeg ikke uret for stort, og i katalogen til Bjerke sitter jeg da kun igjen med bathyscaphe 38, som forøvrig ser veldig lekkert ut, og en absolutt kandidat.
Men etter å ha trålet denne tråden den siste tiden ser jeg også flere råkule kandidater i ca 40mm, men de fleste av disse virker til å være limited edition for Hodinkee. Og alt dette er jo selvfølgelig utsolgt. Er dette et årlig samarbeid slik at en kan forvente seg noe lignede dette året?
Tråden fra 2019:
Hilsen en nyforelska Blacpainer
Men etter å ha trålet denne tråden den siste tiden ser jeg også flere råkule kandidater i ca 40mm, men de fleste av disse virker til å være limited edition for Hodinkee. Og alt dette er jo selvfølgelig utsolgt. Er dette et årlig samarbeid slik at en kan forvente seg noe lignede dette året?
Tråden fra 2019:
One Watch Guy - 150K
Som med så mange andre her, pirrer tanken om å bli en one watch guy fra tid til annen. Noen ganger varer tanken kun et øyeblikk, andre ganger lenger. Si jeg har et budsjett på rundt 150K, men grensen er ikke slått fast i stein, mer risset inn i et ekornskinn.... Jeg er av det mer casual slaget...
www.tidssonen.no
Hilsen en nyforelska Blacpainer