Consigliere
Støttemedlem
- Medlem
- 7. mars 2014
- Innlegg
- 4.544
Ingen over, ingen ved siden av:
Star Trek-følelse hver eneste dag
Star Trek-følelse hver eneste dag
Der meldte det seg enda et alternativ... og det til prisen av en eldre stålRolex. Jeg tror jeg kommer til å holde meg i segmentet "ny Tudor". Det tilsvarer vel akkurat ett år med bompenger og parkering. Men jeg kan også la meg friste....
Hadde jeg hatt halve avstanden til jobb, så hadde jeg vurdert full oljehyre, sydvest og Segway....
Hadde jeg hatt halve avstanden til jobb, så hadde jeg vurdert mørk dress og Segway....
Kunne alltids supplert med kappe!Sånn, rettet den for deg
Er og blir......Blir du en del av Rogalandshelvetet?.
Isåfall kjenner du traseen Bogafjell-Hinna. Hun bruker samm tid på sykkel i rush som jeg med bil omtrent på samme strekket i den verste trafikken og hun er ikke sur når hun kommer hjem.
Min unge blonde kone har enn så lenge ikke lisens til å kjøre bil.
Det er en 2takter sprint 2017.
Sprint er litt mer "macho" les sporty! enn primavera.
Leveres bla med større hjul enn Primavera, noe som er bra på ugjevn og dårlig vei.
Valget falt på 2takter, da disse har færre bevegelige deler i motoren og går raskere opp i turtall.
Bruker Motul 2taktsolje som er tilnærmet røykfri og setter ikke lukt i klærne som noen oljer kan gjøre.
Jeg er kjempefornøyd og Vespa er Vespa!
De holder seg godt i pris, så etter noen år får du mye av pengene igjen ved evt salg.
Koster meg det samme i bruk pr måned som jeg tidligere måtte betale for månedlig parkering av bilen min ved jobben!
You had me at "macho". ..Tror dette kan bli løsningen for meg,om enn muligens i annen farge....og med vindskjerm, muffer og dekke.
Men; Hadde du noen kjennskap til to vs firetakter fra før? Har sjekket opp og ned i mente - og ser at totakter Vespa ikke selges i alle markeder. Antar det har med miljøregler å gjøre (blant annet i USA - OH the irony!)
Forstår det slik at totakt har mer effekt, og at en firetakt antakelig måtte ha vært 75cc for å matche. Vespa skryter av å ha den sterkeste 4-takteren på markedet, men den er antagelig fortsatt svak(elig..)
Fordelen med firetakt er vel at den er mer driftssikker, mens totakt er lettere å reparere? I tillegg bruker firetakt litt mindre bensin (som om det betyr så mye - forskjellen er vel marginal i volum, om enn ikke i prosent). Kronargumentet for firetakt er vel også at den bråker mindre og at du slipper oljelukt. Var det med i din beregning?
Hvor mange takter bør jeg velge - om jeg skal komme meg til jobb. Det er noen få bakker. Merk; Mitt legeme nærmer seg 100 kg (muskler.......) ved juletider..
Gratulerer! Godt valg
Ps. Kjøp for all del helhjelm (halvhjelm kan bli stygt i en ulykke) og hansker. Finnes mye kult
Hvorfor nøye seg med en hjelm...Jo jeg er enig i at hel "tomromsforlenger" er å anbefale for sikkerheten.
Derimot er jeg bare så utrolig svak for denne hjelmen:
Vis vedlegg 94014
Med en slik er det helt klart greit med dispensasjon fra sikkerheten.
(Selvfølgelig er det gult plast-visir som kan bikkes ned.)
8
Jeg hadde en rask vurdering av alle de punktene du snakker om.
Og vindskjerm er montert også.
Vis vedlegg 91073 Vis vedlegg 91076
Lykke med valget!