Breguet-tråden

Type XX blir ofte nevnt som en klokke med mye verdi for pengene på bruktmarkedet (så lenge man aksepterer at den er cam-actuated). Men når jeg leser om service kostnader på 20k pga. sending til Breguets eget service verksted, og ofte med bytte av deler. Da virker det å være mer forståelig. Noen i Norge som har erfaring med dette?
Finnes det urmakere i de større norske byene som kan ta service på en slik for mer overkommelige priser?
 
Fikk prøve på Tradition hos Bjerke i dag, herlighet for en skjult perle! Selv om 37mm hvitt gull varianten, manuelt med reserveindikator, er oppe til vurdering etter konsolidering - så må jeg si at 40mm rose gull med retrograde dato satt som et skudd på håndleddet! :love:
IMG_1441.jpeg
IMG_1443.jpeg
IMG_1445.jpeg
 
Greier ikke å få denne ut av hodet… Selv med mye morsomt på salg hos Bjerke, ble jeg dratt mot Tradition. Denne gangen i 40mm hvitt gull, manuelt, tid og reserve.
IMG_1912.jpeg
IMG_1913.jpeg


Ble også informert at 37mm er ute av katalogen, må si jeg ikke helt forstår grunner til å kun kjøre stort når lugsene er så dominerende.
 
Snuser litt på Breguet Classique

Alvorlig mye å spare ved å kjøpe på annenhåndsmarkedet på Chrono24 - spesielt fra Japan når kronen står så svakt mot alle andre valutaer. Synes det er litt merkelig at det ikke er flere som har fått opp øynene for både merket og Japan her i Norge:unsure: Men det kan vel være for at interessen for så erketypiske dressklokker er laber.

Ser også svært gode priser på L.U.C Chopard og andre Breguet-alternativer derfra. Forstår det også slik at Japan har svært strenge sanksjoner for å selge falske varer, og at det er generelt mindre kopier derfra enn fra andre land.
 
Snuser litt på Breguet Classique

Alvorlig mye å spare ved å kjøpe på annenhåndsmarkedet på Chrono24 - spesielt fra Japan når kronen står så svakt mot alle andre valutaer. Synes det er litt merkelig at det ikke er flere som har fått opp øynene for både merket og Japan her i Norge:unsure: Men det kan vel være for at interessen for så erketypiske dressklokker er laber.

Ser også svært gode priser på L.U.C Chopard og andre Breguet-alternativer derfra. Forstår det også slik at Japan har svært strenge sanksjoner for å selge falske varer, og at det er generelt mindre kopier derfra enn fra andre land.
Litt på siden av tråden, men jeg kjøpte en Tudor fra Japan tidligere i år via Chrono24. Strøken handel og god kommunikasjon. Jeg ville ikke nølt med å handle fra Japan igjen.
 
Snuser litt på Breguet Classique

Alvorlig mye å spare ved å kjøpe på annenhåndsmarkedet på Chrono24 - spesielt fra Japan når kronen står så svakt mot alle andre valutaer. Synes det er litt merkelig at det ikke er flere som har fått opp øynene for både merket og Japan her i Norge:unsure: Men det kan vel være for at interessen for så erketypiske dressklokker er laber.

Ser også svært gode priser på L.U.C Chopard og andre Breguet-alternativer derfra. Forstår det også slik at Japan har svært strenge sanksjoner for å selge falske varer, og at det er generelt mindre kopier derfra enn fra andre land.
Det er flotte klokker så skjønner godt du ser på dem. Har et par derifra på drømmelisten min også.

Ang Japan;
Jeg handlet klokke der for noen år siden og jeg kan anbefale det på det sterkeste. Meget proffe og hyggelige folk overalt. Jeg handlet på en av de store andrehånds butikkene når jeg var på ferie der.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Litt på siden av tråden, men jeg kjøpte en Tudor fra Japan tidligere i år via Chrono24. Strøken handel og god kommunikasjon. Jeg ville ikke nølt med å handle fra Japan igjen.
Må bare stemme i her. Har kjøpt noen klokker fra brukt/gråmarked forhandlere via chrono, og jeg har alltid kjøpt fra japanske aktører. Alltid bra service & samsvar mellom beskrevet og reell tilstand på klokkene.
 
  • Liker
Reaksjoner: mannensomikkekunnele