Breitling Chronomat Evolution på qxl.no

Det er bra, men det er fortsatt feil at du/dere skal legge ut slikt i Tidssonens kjøp/salg-forum...

Skrev i første innlegg at jeg var usikker på om det var her denne hørte hjemme, og er selvfølgelig bare å flytte om den passer bedre et annet sted. Tror ikke jeg får gjort det?

Som noen sier er det kanskje litt feil dette her, tråden altså.. Fint at trådstarter ser ut til å ha blitt bekreftet som en representant/ansatt fra QXL iallfall.

Kanskje dette kan være en anledning til å finne en måte å melde tilbake til QXL på når noen av oss ser "drit", og ønsker å få det vekk?

Som noen sier er det kanskje litt feil dette her, tråden altså.. Fint at trådstarter ser ut til å ha blitt bekreftet som en representant/ansatt fra QXL iallfall.

Kanskje dette kan være en anledning til å finne en måte å melde tilbake til QXL på når noen av oss ser "drit", og ønsker å få det vekk?

Send da gjerne en mail til meg så tar jeg det eller videresender til rette person.
Bare husk at ingen her er eksperter på klokker så jo mer info vi får mtp hvorfor produktet er mistenkelig/fake e.l. jo lettere er det for oss å ta riktig avgjørelse.

Kort kommentar ....

Det ene bildet som ligger på oppgitte salgsannonse er en fake med alle de klassiske feilene .... så hvis det ikke er denne klokken som skal selges hadde jeg kanskje byttet ut bildet :)

.... MEN er det denne klokken dere skal selge hadde jeg fjernet hele annonsen ASAP.

Det aktuelle bildet er:

flickr2599649457image.jpg

tigergutt

Jeg oppfattet aldri at poenget med denne tråden var for å få klokken solgt, men et direkte resultat av brukere på qxl som hadde stilt spørsmålstegn rundt klokken (som så ble besvart i første posten).

Rent tematisk passer det kanskje ikke helt inn i tråden her, og denne bruken av forumet er kanskje litt uvant for oss som pleier å henge rundt her en del.

Om det er "riktig" eller "galt" får kanskje Juice ta en avgjørelse på, jeg personlig synes det er flott at QXL initierer en dialog når "vi" som forum i årevis har klaget over kvaliteten på auksjonene der (og annonser på finn.no for den saks skyld).

Vi kan da ikke klage på mangel på kunnskap og dårlig oppfølging av meldinger vi har sendt på varer på qxl og samtidig klage på at en ansatt i qxl dukker opp på forumet med ønske om å rydde opp i hva vi har klaget på?

Kort kommentar ....

Det ene bildet som ligger på oppgitte salgsannonse er en fake med alle de klassiske feilene .... så hvis det ikke er denne klokken som skal selges hadde jeg kanskje byttet ut bildet :)

.... MEN er det denne klokken dere skal selge hadde jeg fjernet hele annonsen ASAP.

Det aktuelle bildet er:

tigergutt

Andre farger på subdials og bezelring på bildene som ser ut til å være av selve klokken som selges. Bildet med hvite subdials ser fishy ut, bildene av klokken med gullfarge på subdials ser ok ut for meg. :)

Jeg oppfattet aldri at poenget med denne tråden var for å få klokken solgt, men et direkte resultat av brukere på qxl som hadde stilt spørsmålstegn rundt klokken (som så ble besvart i første posten).

Rent tematisk passer det kanskje ikke helt inn i tråden her, og denne bruken av forumet er kanskje litt uvant for oss som pleier å henge rundt her en del.

Om det er "riktig" eller "galt" får kanskje Juice ta en avgjørelse på, jeg personlig synes det er flott at QXL initierer en dialog når "vi" som forum i årevis har klaget over kvaliteten på auksjonene der (og annonser på finn.no for den saks skyld).

Vi kan da ikke klage på mangel på kunnskap og dårlig oppfølging av meldinger vi har sendt på varer på qxl og samtidig klage på at en ansatt i qxl dukker opp på forumet med ønske om å rydde opp i hva vi har klaget på?

Jeg er delvis enig med deg her.

Det er flott at Qxl vil innlede en dialog med oss. Det setter nok de fleste her inne pris på. Dog synes jeg det blir feil når det lenkes til en annonse og legges ut i "Kjøp og salg". Det virker, for meg, som et dårlig kamuflert salgsfremstøt og et forsøk fra en profesjonell aktør på å snike seg inn på et forum som er ment for privatpersoner. Det kunne, f.eks. blitt opprettet en egen tråd under "Klokker", hvor det ikke ble hintet til en spesiell annonse.

Trådstarter har for øvrig fortsatt ikke fjernet linken til annonsen...

Oi, her har forum politiet virkelig hatt en travel dag:

Trådstarter har for øvrig fortsatt ikke fjernet linken til annonsen...

Så, dersom du er ansatt hos Qxl, så oppfordrer jeg deg til å fjerne linken til auksjonen umiddelbart :)

Skjønner at du har skrivekløe, en jobbsøknad til Admin er på sin plass, kanskje gir han deg en slik:

165.jpg

Bør vi ikke ta og ønske "nye" velkommen på en litt bedre måte? Se hva han skrev i første post:

Beklager om jeg har laget en tråd i feil kategori men denne føltes som mest naturlig.

+

Om noen faktisk leser denne tråden og at QXL følger sherriffens forslag om å fjerne linken, så er den her:

Ha en fin dag!

Hilsen:

080509-101737-061007.jpg

Med svært mye ironi og mange smileys!

Kort kommentar ....

Det aktuelle bildet er:

tigergutt

Sånn er det når man skal legge opp annonser som ser grafisk pene ut. Bildet med hvite dials er funnet på nett og er følgelig ikke av den klokka som selges. Resten av bildene er tatt av klokka. Takk for tipset :)

Sånn er det når man skal legge opp annonser som ser grafisk pene ut. Bildet med hvite dials er funnet på nett og er følgelig ikke av den klokka som selges. Resten av bildene er tatt av klokka. Takk for tipset :)

Er skeptisk til av grafisk pene annonser veier tyngre enn å vise bilder av gjenstanden som faktisk er for salg..

Blir ikke lett å stole på qxl om det er ok praksis å drive salg der man bruker illustrasjonsbilder uten å tydelig merke disse.. Hvordan skal man da kunne bedømme tilstand, ektehet, etc?

Er skeptisk til av grafisk pene annonser veier tyngre enn å vise bilder av gjenstanden som faktisk er for salg..

Blir ikke lett å stole på qxl om det er ok praksis å drive salg der man bruker illustrasjonsbilder uten å tydelig merke disse.. Hvordan skal man da kunne bedømme tilstand, ektehet, etc?

Ser den du, vet ærlig talt ikke hvorfor han som har opprettet annonsen har brukt annet materiale enn det som ble tatt av klokka men har tatt det opp med han og bildet skal bort og vi skal prøve å unngå dette i framtiden. Helt enig i at det å bruke illustrasjonsbilder på denne type auksjoner blir lite fornuftig.

Oi, her har forum politiet virkelig hatt en travel dag:

Skjønner at du har skrivekløe, en jobbsøknad til Admin er på sin plass, kanskje gir han deg en slik:

165.jpg

Det har jeg gjort allerede :)

Special officer jayeff reporting for duty!

scaled.php

Til QXL:

Hva er grunnen til at dere tillater salg av varer som misbruker diverse varemerker?

Ser at det ligger ute endel solbriller, lommebøker, smykker, klokker o.l. på qxl.no som er falske/kopier.

Selger skriver at varene er "insp" (inspirert), så man blir ikke direkte lurt. Men likevel er vel dette i strid med diverse lover å bruke andres merkevarenavn/logo?

Jeg er på alle måter positiv til at qxl ønsker en dialog med tidssonen, det er flere ting ved qxl som helt klart er fishy. Er man heldig kan denne dialogen ordne opp i dette.

Finn.no har en veldig brukervenlig rapporteringsfunksjon som jeg bruker støtt og stadig. Finn er ikke helt uten svin på skogen de heller hva gjelder falske produkter, men min erfaring er at de fjerner det meste man rapporterer.

Link til annonsen er på sin plass, men tråden er plassert i feil forum. Dette retter Juice sikkert snart opp.

Til qxlsalg: Om den helgull Rolex Daytona til 1500kr blir rapportert som "Falsk" i deres system synes jeg strengt talt ikke man trenger å gi mer informasjon. Det er 100% sikkert at klokken er falsk.

Etter mye surfing på finn.no og qxl sitter jeg igjen med inntrykket av at qxl er stedet man omsetter varer som ikke slapp gjennom kontrollen hos finn.no. Dette er synd da en auksjonsside for det norske marked hadde vært supert.

Om eBay hadde valgt å etablere seg i Norge tror jeg qxl hadde hatt et problem. Dette er kun spekulasjon så klart.

Jeg er på alle måter positiv til at qxl ønsker en dialog med tidssonen, det er flere ting ved qxl som helt klart er fishy. Er man heldig kan denne dialogen ordne opp i dette.
.

Sorry, Mathfjeld,- dette har vært forsøkt flre ggr. tidligere, uten hell.

Tror denne kommunikasjonen er med "feil" person,- her må det en beslutningstaker til!
Tror nok likevel at denne qxl-personen er i sin beste mening... ;)