Breitling Chronomat Evolution på qxl.no

Medlem
14. mars 2011
Hei, QXL selger i disse dager en Breitling Chronomat Evolution og vi har i den anledning fått et par spm fra blant annet brukere som har henvist oss (meg) til tiddsonen. Oppretter derfor en tråd her så de som har eventuelle spørsmål vedrørende klokka kan stille her. For de som ikke har sett auksjonen ligger den her:

http://www.qxl.no/Usability/NO/ViewItem.aspx?ArticleNr=637899388&Catg=74478

Som svar på spørsmål vi har fått sålangt:

1)Klokka er inndratt på vegne av en norsk storbank men har dessverre ikke anledning til å fortelle hvilken.

2)Klokka har vært innen Bjerke for å bekrefte at den er original og i riktig stand.

Beklager om jeg har laget en tråd i feil kategori men denne føltes som mest naturlig.

Hei, QXL selger i disse dager en Breitling Chronomat Evolution og vi har i den anledning fått et par spm fra blant annet brukere som har henvist oss (meg) til tiddsonen.

Beklager om jeg har laget en tråd i feil kategori men denne føltes som mest naturlig.

Sorry, jeg skjønner ikke helt hva du ønsker med denne tråden.... :confused:

At en klokke har blitt inndradd av en bank???? So what?
At en klokke har vært innom Bjerke, betyr ikke at den er ekte. Finnes det derimot et ekthetsbevis utstedt av Bjerke, er det noe annet..

Forøvrig er jeg dessverre svært skeptisk til å handle klokker via QXL, da det florerer av kopier og andre "merkelige" ur der. :(

Sorry, jeg skjønner ikke helt hva du ønsker med denne tråden.... :confused:

At en klokke har blitt inndradd av en bank???? So what?
At en klokke har vært innom Bjerke, betyr ikke at den er ekte. Finnes det derimot et ekthetsbevis utstedt av Bjerke, er det noe annet..

Forøvrig er jeg dessverre svært skeptisk til å handle klokker via QXL, da det florerer av kopier og andre "merkelige" ur der. :(

Hei, jeg ble som sagt oppfordret av de som stilte spørsmål til å lage en tråd her. Klokken ligger i vårt lokale så har muligheten til å svare på det aller meste. Mtp på at klokke er inndratt av bank mener jeg også at det er banken som selger denne, ikke en privatperson.

Edit: Når det gjelder eventuelle piratkopier e.l. som selges på QXL.no som ekte produkter vil vi gjerne ha beskjed. Det er til enhver tid rundt 300k produkter hos oss så det er vanskelig å luke ut alt selv. Vi kan ikke alltid godta at noen sier "denne er fake" bare grunnet pris heller, da f.eks. Breitlingen ble lagt ut til 1 krone...

Edit: Når det gjelder eventuelle piratkopier e.l. som selges på QXL.no som ekte produkter vil vi gjerne ha beskjed. Det er til enhver tid rundt 300k produkter hos oss så det er vanskelig å luke ut alt selv. Vi kan ikke alltid godta at noen sier "denne er fake" bare grunnet pris heller, da f.eks. Breitlingen ble lagt ut til 1 krone...

Da vil jeg anbefale dere å la andre enn de som er medlem på siden deres anmelde falske produkter. Klokker som blir solgt hos dere har et titalls ganger blitt omtalt her, men siden det virker som få her vil handle på qxl pga ryktet om falske varer er det nok ikke så mange som er medlemmer..

Da vil jeg anbefale dere å la andre enn de som er medlem på siden deres anmelde falske produkter. Klokker som blir solgt hos dere har et titalls ganger blitt omtalt her, men siden det virker som få her vil handle på qxl pga ryktet om falske varer er det nok ikke så mange som er medlemmer..

Hei, akkurat det med å la ikke innloggede rapportere produkter er noe vi ser på, men ofte må vi ta kontakt med den som rapporterer da det ofte bare står "Fake!!" som grunn, og det er ikke nok til at vi kan fjerne auksjonen. Da kan jo alle enkelt gjøre det mot konkurrenter etc. For innloggede medlemmer har vi jo kontaktinformasjonen, men om du sender anonymt har vi ingenting og får ikke gjort noe som helst, derfor er det kun innloggede som kan rapportere per d.d.

Hei, akkurat det med å la ikke innloggede rapportere produkter er noe vi ser på, men ofte må vi ta kontakt med den som rapporterer da det ofte bare står "Fake!!" som grunn, og det er ikke nok til at vi kan fjerne auksjonen. Da kan jo alle enkelt gjøre det mot konkurrenter etc. For innloggede medlemmer har vi jo kontaktinformasjonen, men om du sender anonymt har vi ingenting og får ikke gjort noe som helst, derfor er det kun innloggede som kan rapportere per d.d.

Finn.no har løst dette enkelt med at du fyller inn et skjema hvor du skriver inn hva du ønsker å skrive inn.

Ofte er dog auksjonene av en slik art at man ikke trenger en begrunnelse til hvorfor noe er falskt da det er ganske åpenbart for hvem som helst bare man går inn på auksjonen.

Er det bare jeg som reagerer på at en bruker på Qxl med 0/0% feedback her uttaler seg på vegne av Qxl?

Er du ansatt eller representerer du Qxl på andre måter?

Dette er bare en link til annonsen og hører hjemme under Kjøp/salg.

Finn.no har løst dette enkelt med at du fyller inn et skjema hvor du skriver inn hva du ønsker å skrive inn.

Ofte er dog auksjonene av en slik art at man ikke trenger en begrunnelse til hvorfor noe er falskt da det er ganske åpenbart for hvem som helst bare man går inn på auksjonen.

Vi ser på akkurat det og regner med at det er noe som kommer opp om ikke så altfor lenge.

Qxl skal vel heller ikke annonsere her inne på tidssonen? Så, dersom du er ansatt hos Qxl, så oppfordrer jeg deg til å fjerne linken til auksjonen umiddelbart :)

Er det bare jeg som reagerer på at en bruker på Qxl med 0/0% feedback her uttaler seg på vegne av Qxl?

Kontoen er opprettet på vegne av selger. Jeg jobber i QXL (send meg gjerne en mail på kristoffer.ustad@qxl.no for å bekrefte).

Qxl skal vel heller ikke annonsere her inne på tidssonen? Så, dersom du er ansatt hos Qxl, så oppfordrer jeg deg til å fjerne linken til auksjonen umiddelbart :)

Fjerner gjerne linken, men skjønner alle da hvilken klokke jeg snakker om? Om du tenker at dette er selvreklame for en annonse på QXL kan jeg si at det er forsvinnende lite vi tjener per produkt :) Tråden ble opprettet grunnet oppfordring + at vi hele tiden ønsker å forbedre oss og at det det legges ut enda mere kvalitetsprodukter.

Nei, det er ikke bare du som reagerer på det. Personlig syns jeg det burde vært en post-grense på f.eks 10-15 poster på forumet før man kan opprette ny tråd i Kjøp og salg-delen. Dette for å kunne luke ut alle de som bare registrerer seg her for å selge uret sitt uten å bidra noe videre til samholdet.

Fjerner gjerne linken, men skjønner alle da hvilken klokke jeg snakker om? Om du tenker at dette er selvreklame for en annonse på QXL kan jeg si at det er forsvinnende lite vi tjener per produkt :) Tråden ble opprettet grunnet oppfordring + at vi hele tiden ønsker å forbedre oss og at det det legges ut enda mere kvalitetsprodukter.

Dersom noen av tidssonens medlemmer lurer på noe ang. klokkene dere selger, så kan de jo ta kontakt med dere :)

Det har bare noe med at profesjonelle aktører ikke skal "annonsere" i tidssonens kjøp/salg-forum.

Anser ikke qxl seg selv for å være en god nok salgskanal siden de må forsøke å selge sine produkter her?
Personlig har jeg svært dårlig erfaring med qxl og synes ikke det hører hjemme at de registrerer seg her på tidssonen for å førsøke å få fart på et enkelt klokkesalg.

Brukeren heter qxlauksjon og omtaler qxl som "vi". For å få høy troverdighet.
På qxl heter han bank_auksjon...

Lukter svindel lang vei.

Som sagt, klokken selges ikke av oss og vi tjener ikke stort per salg men lever av volum. Tråden ble opprettet da qxl medlemmer som tydeligvis er brukere her ba oss opprette en tråd samt at jeg tenkte dette samtidig kunne være en grei anledning til å få litt tilbakemeldinger av dere som selger eksklusive klokker mtp forbedringer som kan gjøres av QXL.no. Om dette oppfattes feil og ingen er interessert i å gi oss tilbakemeldinger på er dette helt ok og tråden kan da eventuelt slettes. Mener ikke å tråkke noen på tærne her :)

Brukeren heter qxlauksjon og omtaler qxl som "vi". For å få høy troverdighet.
På qxl heter han bank_auksjon...

Lukter svindel lang vei.

Så du mailen min i tidligere innlegg? :) Kontoen er også registrert med @qxl.no mail adresse om noen lurer. Brukeren bank_auksjon har vi opprettet kun for å selge produkter fra tidligere nevnte bank. Nå ville jeg vel brukt "vi" uansett ville jeg ikke? :)

Ikke tenk på det, tilbakemelding skal dere alltids få, om du nå er fra qxl..

Men troverdigheten i et brukernavn er lik null. Så ikke forvent at noen her kjøper at du er fra qxl og vet at denne klokken er ekte. For meg virker det som en kreativ måte å få verifisert klokken på. Håper jeg tar feil, men jeg er skeptisk..

Ikke tenk på det, tilbakemelding skal dere alltids få, om du nå er fra qxl..

Men troverdigheten i et brukernavn er lik null. Så ikke forvent at noen her kjøper at du er fra qxl og vet at denne klokken er ekte. For meg virker det som en kreativ måte å få verifisert klokken på. Håper jeg tar feil, men jeg er skeptisk..

Er da veldig enkelt å løse dette, send meg en mail på kristoffer.ustad@qxl.no , evt en mail til auksjon@qxl.no og be de videresende til kristoffer så verifiserer vi hvem jeg er ihvertfall :)