Breitling Chronomat Evolution på qxl.no

Beslutningstagere er fine de, bortsett fra at de skal beslutte alt mulig rart.

Jeg tar en "doer" over en beslutningstaker hvilken som helst dag ;).

Jeg orker ikke ha noen mening om den aktuelle Breitlingen, plassering av denne tråden, legitimiteten av qxls opptreden på forumet eller noe annet denne tråden kanskje egentlig handler om.

Men: jeg ville elsket det om Qxl hadde ryddet opp, fått bort fakene og ordnet litt opp i kategoriene slik at en slipper å ble seg gjennom side på side på side med møkk, fakes, overprisede mushroom brands og drittklokker som sleipe importører prøver å dumpe på blåøyde førstegangsauksjonister. Jeg skulle gjerne testet vannet med en auksjon i ny og ne når jeg skal selge noe, men slik Qxl er i dag er det meningsløst.

Med fare for å gå off-topic er jeg ganske så enig med deg.

Før i tiden solgte jeg ting jeg hadde liggende på qxl. Ble aldri supermange salg, men rundt 25 ting ble solgt gjennom tidene.

Så skjedde det noe og qxl ble markedsplassen for shit fra kina, 200k items om dagen som ingen vil ha og generel galskap.

Dessverre har det blitt slik at jeg ikke sjekker qxl når jeg er på jakt etter ting og jeg går ikke på qxl for å selge noe lenger.

</offtopic>

LOL :D

Nok en kandidat til årets tråd...:roll:
Skulle ønske mine salgstråder gjorde folk så opprørte at de lå kontinuerlig på toppen av siden....;)

+1 UJU.

Foreslår at moderator flytter denne til "klokker".
Vil ikke være vanskelig med denne diskusjonen har absolutt ingen ting her å gjøre.(imo)

Til QXL:

Hva er grunnen til at dere tillater salg av varer som misbruker diverse varemerker?

Ser at det ligger ute endel solbriller, lommebøker, smykker, klokker o.l. på qxl.no som er falske/kopier.

Selger skriver at varene er "insp" (inspirert), så man blir ikke direkte lurt. Men likevel er vel dette i strid med diverse lover å bruke andres merkevarenavn/logo?

Så godt det lar seg gjøre fjerner vi ting som åpenlyst er kopier, men hovedproblemet er jo selvfølgelig at det er 300k produkter ute på QXL og dermed en stor jobb å gå igjennom alt. Vi har samarbeid med en god del av merkevare eierene som bidrar til at en god del kopier blir eliminert men ønsker også kontinuerlig tilbakemeldinger fra våre brukere.

Når det gjelder fake klokker har vi hatt et par runder på dette for noen år siden og det er i utgangspunktet en person på ks som har ansvaret for å gå gjennom denne kategorien for utrensking.

Vedrørende kinavarer etc er det ikke stort å gjøre, som på alle andre markeder vil det alltid være en stor mengde varer av denne typen og så lenge folk kjøper disse varene så forsvinner de nok heller ikke.

Når det gjelder fake klokker har vi hatt et par runder på dette for noen år siden og det er i utgangspunktet en person på ks som har ansvaret for å gå gjennom denne kategorien for utrensking.

Det er trygt å si at dette ikke er en tilstrekkelig god ordning. Finn har også stor pågang av fake ur, men de fjerner dem forholdsvis raskt etter tilbakemelding fra brukerne. Det gjør ikke dere. Jeg mistenker at personen med "ansvaret" faktisk ikke har tid til å gjøre jobben sin, eller mangler et minimum av kompetanse.

Vedrørende kinavarer etc er det ikke stort å gjøre, som på alle andre markeder vil det alltid være en stor mengde varer av denne typen og så lenge folk kjøper disse varene så forsvinner de nok heller ikke.

Den store mengden lavkvalitetsvarer gjør at signal/støy-ratien på QXL er ekstremt dårlig, og dermed helt ubrukelig for kjøper eller selgere av kvalitetsur.

Så godt det lar seg gjøre fjerner vi ting som åpenlyst er kopier, men hovedproblemet er jo selvfølgelig at det er 300k produkter ute på QXL og dermed en stor jobb å gå igjennom alt. Vi har samarbeid med en god del av merkevare eierene som bidrar til at en god del kopier blir eliminert men ønsker også kontinuerlig tilbakemeldinger fra våre brukere.

Jeg skjønner selvfølgelig at det er vanskelig å finne ut hva som er ekte/falskt om ikke selger skriver det, men når selger tydelig merker auksjonen med "insp"/"inspirert" er det jo kopi/forfalskning det er snakk om.

Spørsmålet mitt er ganske enkelt:

Hvorfor sletter ikke QXL annonser hvor selger skriver rett frem at han selger en kopi/falsk vare eller en vare som misbruker et varemerke?

Noen eksempler for å vise hva jeg mener:

http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og...er/mulberry-alexa-i-ekte-skinn/v/an638108594/

http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og...-vuitton-chanel-insp-velg-selv/v/an637454514/

http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og...-henne/chanel-solbriller-sorte/v/an637123954/

Veldig bra at QXL vil ha hjelp fra tidssonen til å luke ut fake-annonser, og ser fram til at dere med hjelp fra dyktige tidssonemedlemmer rydder opp og gjør siden mer attraktiv for seriøse klokkekjøpere/-selgere.

Hadde vært flott om de som hjelper QXL med dette oppdaterer denne tråden så vi kan se hvordan det fungerer.