Bruksklokke Rolex?

pydu6ejy.jpg

Hei og velkommen!
Sub er kult, men husk å sjekk ut denne rakkeren også:)

Mitt råd er å dra til en urmaker som selger nye rolexer og prøve de på. Du vil nok føle mindre kjøpspress der, enn i en situasjon med en privatperson. Da kan du i ro og mak finne ut hvilke modell som føles mest rett, også begynner jakten i bruktmarkedet:)

Om kapteinen er på broa om kveld og natt, så bør lesbarhet i veldig lite lys være et viktig punkt.

Er helst på broa på dagtid, går ikke vakt. Så er helst papir arbeid jeg arbeider med, jobber på subsea fartøy, og også muligens dykkerskip fremover. :) :p

Blir nok en tur innom Bjerke eller Lervik når jeg kommer hjem, for å forske litt på hvilke modeller jeg liker best. :p

Hva med en 14060 eller 114060?
Denne allsidige rakkeren kan du slenge på en nato og bruke til dress når du føler deg litt vilter.;)

20120807_185717_zpsfa1ef58f.jpg

Eventuelt på stranden iført en politisk korrekt badeshorts.:)

CIMG0600-1.jpg

Gjerne ledsaget av en smekker frøken eller to.;)

large_325971.jpg

Tro meg, spiller ingen rolle hvor store crownguards eller bezeler er. Et støt gjennom et fall i stein ryster urverket like mye om det er bezel eller bezelløst.

Med Explorers mindre profil og støtabsorberende dippedutt tror jeg den tar et fall på flisegulv bedre.

Kan ikke en av dere som har både Sub og Expl teste for oss:cool:

Nei, det kan vi ikke! Har dog en magefølelse at Exp1 hadde gått ut med seieren...

Men, som Jolu så korrekt sa, en kaptein må ha Sub:D

Tro meg, spiller ingen rolle hvor store crownguards eller bezeler er. Et støt gjennom et fall i stein ryster urverket like mye om det er bezel eller bezelløst.

Med Explorers mindre profil og støtabsorberende dippedutt tror jeg den tar et fall på flisegulv bedre.

:

Hva snakker vi om ?

Den er grei men det var "støtabsorberende dippedutt i en Explorer" som var overraskende. :)

Litt klipp og lim( og vil samtidig si at det ikke er meningen å kuppe tråden):

The Paraflex shock-absorption system (another Rolex invention) provides improved protection against sharp blows. This is the first time that Rolex has installed the system in a steel watch. The Paraflex mechanism had previously been used only in the Cellini Prince and the Day-Date II, both of which are available only in precious-metal cases. In the Paraflex system, the spring that returns the upper bearing jewel to its original position is symmetrical and smooth on both its faces so that it can be inserted on both sides, which makes the assembly process much easier. The spring is also less likely to jump out of its anchorage when a strong blow strikes the watch. Its shape, which extends over the center of the balance staff, makes it less yielding, which improves its ability to resist deformation. Furthermore, the spring bears two markings: one for the maximum oil level and one for the minimum. The Paraflex system is another example of Rolex striving to take what’s already good and make it even better.

Rolex = The most versatile watch out there.....;)

Følger opp UJU, jeg.
Dette er klokken du drar på deg både til det formelle og det uformelle. Les: business & beach.

Her et par shots av min Red Sub i sine rette elementer.
:cool:

IMG_0661.jpg

IMG_0180.jpg

Beklager til trådstarteren om jeg fortsetter kuppingen men Paraflex er ingen nyvinning i klokkeindustrien : så å si alle klokker har tilsvarende system ( KIF eller Incabloc som regel, KIF på en sub). Rolex har utviklet sin egen Paraflex for å bli uavhengig av en ekstern leverandør og selv om jeg tror gjerne at den er enda bedre på papiret enn KIF som har eksistert i over en mannsalder er det først og fremst strategisk.

Beklager til trådstarteren om jeg fortsetter kuppingen men Paraflex er ingen nyvinning i klokkeindustrien : så å si alle klokker har tilsvarende system ( KIF eller Incabloc som regel, KIF på en sub). Rolex har utviklet sin egen Paraflex for å bli uavhengig av en ekstern leverandør og selv om jeg tror gjerne at den er enda bedre på papiret enn KIF som har eksistert i over en mannsalder er det først og fremst strategisk.

Dette vet du mye mer om enn meg Lo. Jeg refererte kun til Rolex og modellene Sub og Explorer I, der Explorer ifølge Rolex produktinformasjon har dippedutten og Submariner ikke.

Forøvrig tror jeg trådstarter overlever kuppet, han har vel allerede valgt sin modell:D

Ville blitt ekstremt overrasket om det ikke er normal støtbeskyttelse også i en sub. Dette er normalt på omtrent alle verk. Man ser det veldig godt på bilder av verket, om noen føler kallet som sitter på noe mer praktisk enn en iPhone... :)