Bruksklokke Rolex?

Medlem
20. sep. 2012
Sted
Bergen
Hei.

Jeg er helt ny her på forumet, og lurer på hvilken Rolex jeg skal kjøpe... 25-40.000,-

Slik jeg ser det så ønsker jeg en klokke som jeg kan bruke til alt...

Jeg lurer derfor hvor mye dere bruker klokkene i det daglige, eller blir de bare brukt noen dager i året..

Jeg er jo tross alt interessert i en klokke som jeg kan bruke på jobb som Sjøkaptein, og som jeg kan bruke når jeg er hjemme på fri.

Har derfor lurt litt på Rolex Submariner, men vil prisen stupe mye om rolex blir brukt hver dag??

MVH Captain. :D

Rolex sub er bankers til den bruken,
men siden du kjøper den for å bruke den ville jeg ikke brydd meg om hva som skjer med verdien om den får bruksspor. Slike ur kan du ha livet ut og skulle du selge så er Rolex sub kanskje det som holder seg best i pris.

Kjøper du et brukt ur slipper du dessuten ofte helt verditap.
Ner mot 25-30 000 finner du brukte sub med og uten dato 16610/14060 og rett over 40 000 koster de nye seriene (pent brukte) med litt solidere lenke og annet smått og godt 116610 og 114060
Nyprisen er like under 50 000

Jeg bruker klokkene daglig, selvsagt, men mange kompletterer den eller de fine uren med noe som tåler en støyt (som en casio g-shock eller automatiske Seiko-dykkere)

Når dere kjøper brukte klokker, hvor anbefaler dere å kjøpe disse. Altså jeg planlegger å kjøpe i Norge og ved å treffe selger.

Jeg ser jo her att dere heldigvis er kjapp å tipse om falske klokker på finn, så regner med jeg sjekker med dere først før jeg kjøper den aktuelle klokken først.

Hei og velkommen :)
Veldig enig i alt det Adam sier, du kan ikke trå feil med en submariner. De holder seg veldig godt i pris og de kan brukes til alt, selv bruker jeg min sub til alt fra dress til seiling.

Når dere kjøper brukte klokker, hvor anbefaler dere å kjøpe disse. Altså jeg planlegger å kjøpe i Norge og ved å treffe selger.

Jeg ser jo her att dere heldigvis er kjapp å tipse om falske klokker på finn, så regner med jeg sjekker med dere først før jeg kjøper den aktuelle klokken først.

Tar meg frihet til å svare på denne også. Jeg ville gått innom kjøp/salg sidene her på tidssonen jevnlig, det er ikke så sjeldent at det blir lagt ut en submariner. Det som også kan være greit å sjekke, i hvert fall her på tidssonen, er Good guy listen vi har her. Har en person referanser der vil jeg si det er safe, og de fleste er veldig behjelpelige med å møte deg for å se klokken osv.
Håper det hjalp noe, og at du finner den klokken du leter etter :)

Rolex Submariner er et ypperlig valg. Tidssonen er en perfekt plass å kjøpe den på.

Personlig ville jeg gått for en klassisk sub-date 16610.

Velkommen til Sonen forresten ;)

En PM til brukeren Mogens her og møte i Oslo :cool:
Det er i hvert fall på den måten jeg tenkt kjøpe brukt Rolex når den dag kjem.

Eventuell kan du legge ut en annonse på markedet her under "Ønskes kjøpt" så får du sikkert flere fine tilbud.
(er du usikker, særlig hvis ikke papirer foreligger, kan noen urmakere være behjelpelige å vise at uret er autentiskt ved oppmøte - hvis de er AD for merket)

Ny keramisk Sub med dato, 116610LN er mitt default choice.

Du får maxi dail (peneste skiven med unntak av vintage kanskje), ny lenke og lås, keramsik bezel insert. Super kassen er omdiskutert og IMHO ikke like stilren som på de eldre modellene, men den funker likevel. Gjør at Suben fremstår som større enn sine 40mm.

112.jpg

IMAG0519-1-1.jpg

IMAG0474-1.jpg

Rolex-Submariner-116610-LN.jpg

PS: Alle tråder på TS MÅ ha mest mulig bilder av klokkene som diskuteres ;)

Ny keramisk Sub med dato, 116610LN er mitt default choice.

Du får maxi dail (peneste skiven med unntak av vintage kanskje), ny lenke og lås, keramsik bezel insert. Super kassen er omdiskutert og IMHO ikke like stilren som på de eldre modellene, men den funker likevel. Gjør at Suben fremstår som større enn sine 40mm.

112.jpg

IMAG0519-1-1.jpg

IMAG0474-1.jpg

Rolex-Submariner-116610-LN.jpg

PS: Alle tråder på TS MÅ ha mest mulig bilder av klokkene som diskuteres ;)

Vedlig greit med flotte bilder, så vi som ikke er så kjent innenfor modellene får sett forskjellene:)

Kapteinen bør lytte til Mikkemus.

Den nye "nye" subben oser av kvalitet i forhold til den gamle 16610.
Har du mulighet til å prøve begge, ja så tror jeg nok du ender opp med 116610.

Kanskje du skulle gå for den grønne.

lykke til

Bruksklokke Rolex? Tja ville valgt den nye explorer I. Mindre silluett å knuse i dører og andre harde kanter. I mine øyne mer legendarisk enn Sub og flottere. Den skal vel tåle mer dæng også? Er det støtabsorberende mekanismer bygget inn i Sub`en?

EXP I

oyster-perpetual-explorer-39mm-rolex-watch.jpg

Jeg bruker mine hver dag til alt jeg gjør. Men det er selvfølgelig noen jeg er mer forsiktig med og ikke bruker på de mest brutale dagene.

Sub er selvfølgelig alltid en vinner. Men jeg ville tatt turen innom en forhandler og testet ut noen av de forskjellige modellene først. Det kan være du finner ut at en GMT er mer deg enn en Sub, eller en Datejust for eksempel. Jeg har ofte tenkt på en modell og når jeg får prøvd den på så ender jeg opp med en helt annen. :p

GMT og Sub er ganske like utseendemessig mener jeg, men GMT'en ser litt mer dressy ut.

picture-128-494x534_0.png

rolexgmt2wallpaper.jpg

Rolex+GMT+Master+II+-+Wallpaper+II.JPG

Explorer er kanskje mer anvendelig som allrounder, men en kaptein skal selvsagt ha en Sub, enten han er over eller under vann...:)

e-1.jpg

En Exp I, som er et nydelig ur IMHO, tåler neppe mer "dæng" enne n Sub. Bezelen på Suben vil beskytte safirglasset mot støt, og det må være åpenbart at "crown guardsene" på Suben har en tilsvarende misjon som ligger i navnet. Og som JoLu sier; en kaptein skal ha Sub, mens en fjellklatrer kan vurdere Exp :)

En Exp I, som er et nydelig ur IMHO, tåler neppe mer "dæng" enne n Sub. Bezelen på Suben vil beskytte safirglasset mot støt, og det må være åpenbart at "crown guardsene" på Suben har en tilsvarende misjon som ligger i navnet. Og som JoLu sier; en kaptein skal ha Sub, mens en fjellklatrer kan vurdere Exp :)

Tro meg, spiller ingen rolle hvor store crownguards eller bezeler er. Et støt gjennom et fall i stein ryster urverket like mye om det er bezel eller bezelløst.

Med Explorers mindre profil og støtabsorberende dippedutt tror jeg den tar et fall på flisegulv bedre.

Kan ikke en av dere som har både Sub og Expl teste for oss:cool: