Bursdagsgave - dameur ??

Medlem
3. april 2011
Sted
New Jersey, USA
Ønsker å overraske kjerringa med en nytting bursdagsgave. Hun har noen stygge quartzur liggende og nå er det på tide med noe skikkelig - innenfor visse rammer:

- anerkjent merke, ikke nødvendigvis Swiss Made
- ikke quartz - fortrinnsvis automatic
- ikke gull (unntak på markører og visere)
- ikke diamanter eller andre edelstener
- ikke gummirem
- ingen komplikasjoner bortsett fra evt dato
- 34-38 mm
- klassisk og enkel design med rund stålkasse
- pris inntil 5.000,-

Dette gir noen begrensninger, men neppe mer enn at det kan bli litt å velge mellom.

Jeg har fått god hjelp med eget klokkekjøp her på forumet og håper det er litt å hente på dameurfronten også :smile:

Dameur

Eterna Pinininfarina. Jeg lette lenge etter en sånn klokke og kjøpte denne for noen uker siden (var heldig og fant en med lenke)
Det finnes med blå og hvit skive. De selges for ca 900$ men noengang er de på auksjon og da går de for ca 500$. Hvis du likker denne så er det bare å kjøpe. Billigere finner du ikke. Jeg fulgte med på disse klokkene lenge. Remmen må du bytte for den er helt jæ...

http://cgi.ebay.com/Brand-New-ETERN...698443182?pt=Wristwatches&hash=item4aab1de5ae

Her er den jeg kjøpte. Jeg kan ikke si noe om hvor godt den er likt for den er fortsatt sjult i ...;)

Eterna010.jpg

http://i1124.photobucket.com/albums/l568/darkoiljkic/Eterna009.jpg[/

[IMG]http://i1124.photobucket.com/albums/l568/darkoiljkic/Eterna009.jpg

Skulle gjerne gått for en Rolex, men som Mathfjeld sier så får jeg bare en halv en....

Forslaget om Eterna er slett ikke dårlig. Den tilfredsstiller alle krav og den ser bra ut.

Omega dynamic

Den likte jeg. Er litt usikker på hvor godt kjerringa kommer til å like pilot-look'en, men skal forsøke å ta en liten "test" uten at mistanke fattes.

Hva med prisforlangende, er ikke 5.500,- i meste laget for denne?

En midsize Seamaster 300 (den til venstre på bildet) burde nesten være innenfor rekkevidde med det budsjettet. Kona har knapt brukt noe annet siden hun fikk denne.

DSC_0004-1.jpg

Pen klokke, men ikke helt i madammens smak.
Har foretatt en liten og svært diskrét meningsmåling, og så langt er det Eterna som faller best i smak.

Hamilton

Så godt som alt i den tråden var langt over mitt budsjett. Hun fyller tross alt ikke 100 i år :D

Men den Hamilton Seaviewen har jeg kikket litt på og det ser virkelig ut til å være "value for money". Endte du opp med den til slutt? I så fall, ble den tatt vel i mot?

Rolexen hadde vært fin, men jeg er en dårlig pruter og jeg må holde meg innenfor opprinnelig limit. Tar du den, tar du den osv. Det får heller bli noe dyrere på 50-årsdagen om et par år.

Det er et lite nummeravvik fra Hamiltons originalnummer til de som selges på amazon og andre steder. Den jeg finner på amazon har tre remmer og prisen er fin, men så har den litt forskjellige visere og noen sorte detaljer som de andre ikke har.

På authenticwatches er det riktig klokke, men fortsatt nummeravvik, og jeg kan heller ikke se at den leveres med tre reimer.

Dette er veldig forvirrende. Må komme til bunns i saken før jeg bestiller.