chinos

Mye god info her ser jeg! Takker for det. Dickies bukser bringer fram minner fra ungdommen. Gjerne ilag med et par Vans sko... Det var tider det! Skal prøve å sitte med buksene før det blir kjøp ser det ut til:D

@Bjørgvin
He he.
Jeg er jo litt stuck i '94 både når det gjelder musikk og stil ;)
Kan ikke gå feil med Vans, Dickies og Fred Perry.

Redigert av en moderator:
NN07 har hatt litt trøbbel med chinosene, faktisk. Men, de er herlig kraftig i stoffet og holder seg veldig lenge i motsetning til mange chinos som bare blir oppbrukt.
Istemmer morris, men synes de er en anelse brede i leggen.
Det hele handler også litt om hvor høyt liv man vil ha på buksen; NN er for eksempel lave på livet og er vel mitt av grunnen til hyppig balleklem. Morris litt høyere.
Sjekk også ut tyske Suit: ok priset og ok kvalitet. Høye på livet, veldig behagelige.
Ett alternativ til chinos er jo tilsvarende i jeansmodell. Gjerne litt smalere modeller. Tøft med lyse, smale tiger eller acne bomullsjeans med bruke brogues og blå linjakke :)

Jeg har brukt en chinos sydd som en jeans (fem lommer) fra H&M i mørk blå i det siste. Var litt lei av å slite ut dyre bukser og slo til på en slik til 199,-. Veldig fornøyd med den, behagelig stoff og god passform. Så får jeg se om en stund hvor slitesterk den er.

Bruker den mye i kombinasjon med en beige Ben Sherman Harrington jakke.

Har lenge selv vert på jakt etter en olive farget chinos. Fant en sinnsykt kul en på scabal heritage i Bergen, Jacob cohen chinos! Koster litt men vel verdt det! Som nevnt tidligere er NN 07 sine veldig god passform på! Sjekk også ut ralph lauren, har kjøpt navy chinosen deres for tredje gang i dag, alltid fornøyd men ett minus er at den blir utvasket etter en sesong..

Har lenge selv vert på jakt etter en olive farget chinos. Fant en sinnsykt kul en på scabal heritage i Bergen, Jacob cohen chinos! Koster litt men vel verdt det! Som nevnt tidligere er NN 07 sine veldig god passform på! Sjekk også ut ralph lauren, har kjøpt navy chinosen deres for tredje gang i dag, alltid fornøyd men ett minus er at den blir utvasket etter en sesong..

Buksene mine varte plutselig mye lenger når jeg begynte å vaske buksa vrengt, uten skyllemiddel, og tørker den på stativ kontra trommel. Test det, hvis du ikke gjør det i dag:)

Har kun gode erfaringer med chinos fra Peak Performence. Koster ca. 1000kr og har super passform. Vær obs på at lengden er standard 34" mens bredden kan du få i stort sett den størrelsen du vil.

Etter å ha prøvd mye forskjellig har jeg falt ned på Cottonfield som min favoritt! De er billige, slitesterke og med knall passform. Liker godt Filippa K sine også!

Mye å velge i ser jeg:) Det ble en olivengrønn chino fra winwin i første omgang som testkanin. Billig og grei. Liker at buksen sitter, men mange merker blir altfor tight over lårene mine når de passer i livet.

Incotex e de enda du trenger :) då behöver du inte vara orolig för reklamation etc.å

tror dom är ganska medvetna om de flesta problemen som dyker upp. saken är att om du köper chinos till 999,- så kan man inte förvänta sig att man får toppkvalitet, såklart.
Ofta så får man vad man betalar för, det gäller även chinos :) Vi på höyer har haft extrem succè med incotex, (1999) och där får man verkligen en helt suverän produkt.

är man osäker om de e reklamation så är det alltid bäst att komma inom butikken, så får butikken senda bilder / buksen till levereandör som sedan tar en avgörelse.

för er som vill ha kvalitè: Incotex (y)

saken är att om du köper chinos till 999,- så kan man inte förvänta sig att man får toppkvalitet, såklart.

Jeg er stor tilhenger av at man får det man betaler for, og at kvalitet koster - men at det ikke skal gå ann å få et par simple chinos til tusenlappen med god kvalitet synes jeg virker meget merkelig! Jeg vet du jobber i bransjen og sikkert har mer informasjon enn meg om både produksjon og kostnad, men som økonom og forbruker mener jeg problemet ligger hos produsent og ikke forbruker hvis man ikke kan forvente god kvalitet på chinos til tusenlappen....

Jeg vet du jobber i bransjen og sikkert har mer informasjon enn meg om både produksjon og kostnad, men som økonom og forbruker mener jeg problemet ligger hos produsent og ikke forbruker hvis man ikke kan forvente god kvalitet på chinos til tusenlappen....
Jeg er både økonom og har jobbet i bransjen en gang - og etter min erfaring ligger mye av problemet hos forbruker som etterspør dyrt søppel. Altfor mye av bransjen lever av tullinger som ikke gjenkjenner kvalitet om du slår dem i hodet med et mesterverksballtre, og som derfor kjøper varer etter følgende to kriterier:
a) det er "kult", og
b) det er dyrt.
Prangende merkenavn er tilsynelatende et fantastisk substitutt for stil...

1000 kroner for chinos som går i stykker er faktisk jævlig dyrt. Det morsomme er selvfølgelig at det gjerne er drittklærne som har de høye marginene for forhandler...

En enkel chinos til 1000,- er i mitt hode ikke en billig bukse. Hadde blitt noe arg om det var svaret til betjeningen hvis jeg reklamerte på en raknet søm etter lite bruk:mad:
I sportsklærbransjen er de veldig god på dette. Sømmen skal IKKE rakne. Da er det reperasjon eller nytt plagg med en gang. Ingen diskusjon selv på flere år gamle goretex produkter f.eks.

Jeg har fire par NN07 chinos, perfekt passform og god kvalitet. Har aldri hatt noe problem med sømmene på disse :)

Jeg har fire par NN07 chinos, perfekt passform og god kvalitet. Har aldri hatt noe problem med sømmene på disse :)

Klarte å revne sømmen i skrittet på min NN07 "heavy" chinos, men nå har jeg til gjengjeld hatt buksen i 3 år. :) lett å fikse heldigvis.

Er det forøvrig bare meg som har evnen til å kjøpe chinos som i ettertid viser seg å være altfor korte? De fleste chinosene jeg har kjøpt har passet i butikken, men etter litt bruk og vask så når de såvidt ned til føttene.

Alle rene* bomullsbukser som ikke er åpenbart tidligere vasket, eller helt spesielt merket, må antas å krympe i vask. Bukser jeg har tenkt å vaske noensinne, vasker jeg før jeg legger opp.

*) Jeg har flere par chinos fra Ralph Lauren med litt Elastan (stretch) i bomullen, og disse har ikke krympet i vask.

Fyrer løs med en anbefaling om hva du IKKE skal kjøpe, og en liten anbefaling om hva jeg har hatt god erfaring med.
Jeg elsker NN07, men du skal aldri ha deres chinos. På et tidspunkt leverte jeg tilbake 15 bukser samtidig for reklamasjon.
Da jeg kom inn på 10 stk neste gang for å bytte nektet butikken. Selv om buksene var under 3 mnd gamle.

Chinos fra tiger derimot er en fryd. Du får i de fleste tilfeller butikken til å legge opp og sy inn benvidden for deg.

Har du virkelig 15 bukser ?

Var en periode der det befant seg 32 par i skapet. Nå er 20 av de gitt til uff/Fretex deriblandt 10 chinos fra nn07.

Tips til de som plutselig må ha sæggebukser for at de skal rekke ned til foten, ta frem saksen og lag chino-shorts:)