CW er et merke de færreste har hørt om. Er vel noen her inne som har hatt en og andre som kanskje har hørt om merket, men ikke ofret det noen særlige tanker. Selv har jeg en C60 Trident med et Selitta-urverk fra CW.
Christopher Ward er et britisk merke med tilholdssted i London. I dag viste de frem sitt inhouse urverk CH21. Meget spennende at en såpass ukjent produsent prøver seg mot "de store gutta". CH21 er for puristene kanskje ikke 100% inhouse. Det vil si delene lages og settes ikke sammen under ett og samme tak. CW har brukt 9 ulike leverandører for delene sine som de selv setter sammen.
Sammen med lanseringen av urverket har CW også puttet den i en klokke, C9 Harrison 5 day automatic. Ja, 5 dager eller 120 timer gangreserve der altså. Det er også chronometer sertifisert. Og prisen? 1500 GBP, altså i overkant av 15000kr her hjemme. Dette synes jeg er særs imponerende. Spesielt med tanke på at du må ut med rundt 10k for en Tissot med chronometer sertifisering på ETA2824.
The catch? Vel, urverket tar mye plass. C9 Harrison er 13.5cm dyp og 43mm bred. Litt tykkere enn en Sub altså, og en del bredere. C9 er en relativt dressy klokke, så det kan bli litt drøyt. Jeg synes også at C9 Harrison ikke er den mest spennende modellen, men dette er jo bare begynnelsen. De snakker om fremtidige modeller som GMT, Chronograph, Jump Hour osv. Meget spennende synes jeg.
Kommer med blå, hvit og grå skive. Med rem og lenke.
Skal jeg ha en? Tja, sannsynligvis ikke med det første. Er jeg interessert? Definitivt. Kommer til å følge med på CW fremover. Små produsenter som tørr å gå egne veier er kult. Tror CW fort kan posisjonere seg i midtsjiktet mellom Tissot, Certina, Longines osv og Omega. Rundt der ved Frederique Constant altså.
De foreløpige modellene med CH21: C9 5 Day Automatic Dress/Classic Men
Informasjon om verket: Calibre SH21 og Calibre SH21
Christopher Ward er et britisk merke med tilholdssted i London. I dag viste de frem sitt inhouse urverk CH21. Meget spennende at en såpass ukjent produsent prøver seg mot "de store gutta". CH21 er for puristene kanskje ikke 100% inhouse. Det vil si delene lages og settes ikke sammen under ett og samme tak. CW har brukt 9 ulike leverandører for delene sine som de selv setter sammen.
For purists, all of this means SH21 will never be a true manufacture movement, but the fact remains it’s a proprietary design, developed and assembled on premises owned by the same brand whose name is on the watch dial. It may not be ‘under one roof’, but then with a handful of notable exceptions, few ‘in-house’ movements are.
Sammen med lanseringen av urverket har CW også puttet den i en klokke, C9 Harrison 5 day automatic. Ja, 5 dager eller 120 timer gangreserve der altså. Det er også chronometer sertifisert. Og prisen? 1500 GBP, altså i overkant av 15000kr her hjemme. Dette synes jeg er særs imponerende. Spesielt med tanke på at du må ut med rundt 10k for en Tissot med chronometer sertifisering på ETA2824.
The catch? Vel, urverket tar mye plass. C9 Harrison er 13.5cm dyp og 43mm bred. Litt tykkere enn en Sub altså, og en del bredere. C9 er en relativt dressy klokke, så det kan bli litt drøyt. Jeg synes også at C9 Harrison ikke er den mest spennende modellen, men dette er jo bare begynnelsen. De snakker om fremtidige modeller som GMT, Chronograph, Jump Hour osv. Meget spennende synes jeg.
Kommer med blå, hvit og grå skive. Med rem og lenke.
Skal jeg ha en? Tja, sannsynligvis ikke med det første. Er jeg interessert? Definitivt. Kommer til å følge med på CW fremover. Små produsenter som tørr å gå egne veier er kult. Tror CW fort kan posisjonere seg i midtsjiktet mellom Tissot, Certina, Longines osv og Omega. Rundt der ved Frederique Constant altså.
De foreløpige modellene med CH21: C9 5 Day Automatic Dress/Classic Men
Informasjon om verket: Calibre SH21 og Calibre SH21