Da har den nye Exploreren kommet i butikken (bilder)

Hvordan føles størrelsen på 42mm i forhold til en 40mm Rolex? En kollega får sin veldig snart, så regner med å få kikket litt nøye og prøvd den på hånden ;)

For min del så foretrekker jeg faktisk den gamle modellen. Mye mere "stealth" eller "slick", og tallene rundt bezel på den nye virker litt små i forhold til klokken ellers. Den nye minner meg faktisk om rimelige kopier som eksisterer av den gamle modellen.

Så for dere som liker Explorer II, løp og kjøp en brukt eller ny av den gamle typen, mens de enda er fornuftig priset!! ;)

AW:)

De er fete, men jeg lurer på om jeg kanskje syns at viserne er litt for tjukke. GMT-viseren er fet som faen, dog!

Jeg gleder meg masse til å prøve den på hånden, er på ringeliste hos Bjerke, men har ikke hørt noe ennå.

Etter min mening den ultimate Rolex. Jeg skal garantert investere i en slik når jeg er ferdig utdannet lektor. I'm in love <3

Var innom Bjerke i Prinsensgate i dag, og de forventer å få den inn mot slutten av måneden...

De er fete, men jeg lurer på om jeg kanskje syns at viserne er litt for tjukke. GMT-viseren er fet som faen, dog!

Nøyaktig min første tanke.:)
Må nok se disse irl for å gjøre meg opp en kvalifisert mening.:cool:
Ellers holder jeg en knapp på den gamle modellen med hvit skive.

Liker at det er delte meninger om denne klokken. Skaper diskusjon. Samme skjedde med både GMTIIc og Subc :)

Jeg synes også viserne var litt tykke når jeg så den først på bilder, men etter å ha sett den live synes jeg det er riktig proporsjonert. Hadde blitt litt Mikke Mus med mindre visere. Det er en tool watch, hvor lesbarhet er satt i fokus :)

På dette bildet synes jeg viserne ser latterlig chubby ut

IMG_0586.jpg

Håper bildene lyver, for den ser jo faktisk bare skikkelig chubby ut. I all hovedsak går dette på viserene.

Gleder meg til å se den i virkeligheten. Synes viserene, særlig timeviseren, ser helt hemoroide ut. Altfor stor. Litt hjelpemiddelsentralen feel over det hele - "endelig en Rolex for svaksynte". Kanskje virkeligheten er bedre:D

He he - godt sagt, og en helt korrekt observasjon :D

Junior og undertegnede stakk innom Askeland i Stavanger igår for både å se og prøve begge variantene. Kassen ligger godt på håndleddet for de av oss som trenger alle leddene på lenka. For pingle håndledd kan kassen muligens være en smule for stor. Høyden er også helt ok så i bunn og grunn virker ikke uret særlig stort. Til syvende og sist blir det nok en diskusjon ang. skive variant. Lugs avstanden er forøvrig 21 mm !

Junior la fort vekk den sorte varianten. "For mye graps på skiva" var hans kommentar. Vel vel, jeg syntes at den sorte varianten hadde for mye "pling" effekt i forhold til den hvite varianten. Dog må det sies at den hvite varianten helt tydelig bar preg av å være en tool watch for menn over 40. Til og med jeg greide fint å lese tiden uten bruk av briller :eek: Så at den hvite varianten er meget kontrast rik og iøyenfallende er det ikke tvil om. Sponon nevnte det vel tidligere: "Rolex har fokusert på lesbarhet" tror jeg han sa. Og det er ikke tull - he he.

Ellers vil jeg påstå at den gamle modellen har et større bruksområde. Den kan både brukes som et dress ur og som et sports ur. Den nye modellen vil jeg påstå er et rent sports ur.

Mye synsing her altså. Men en ting er helt sikkert: Ingen foto beskriver disse to nye variantene korrekt.
I virkeligheten ser og oppleves de anderledes. Prøv klokkene på armen, og først da er man istand til å kommentere dem.

God helg alle sammen.

Frode.

Jeg er en av de som hadde satt denne på "må ha" kontoen. Men nå er jeg ikke sikker, synes viserne er for tjukke, og så har jeg plutselig fått det for meg at en sportsklokke må ha mer vannbeskyttelse en stakkars 100 meter. Nytter omtrent ikke å vifte litt med armen under svømmeturen før vannet fosser inn liksom.

Sub i 42mm Rolex- Vær så snill???????

Enten er de for tynne, eller for tykke! Viktigste er at vi aldri blir helt fornøyde i denne bransjen :mrgreen:

(Det eneste jeg har å utsette på den selv er de at de har valgt glossy lakk på innerste del på viserne. Ellers synes jeg folket bør se den live før de avskriver den helt.)

Deepsea er fin men så forbannet høy! Må prøve explorern før jeg bestemmer meg

Første Rolex jeg virkelig falt for var Exp II med hvit skive. Av disse to likte jeg den sorte skiven best.
Holder fortsatt en knapp på den forrige modellen og hvit skive.

Ikke har jeg noe greie på Rolex og ikke har jeg prøvd så mange av dem på armen, så dette blir kun en beskrivelse av hva min smak av hva vi ser på disse bildene. As if anyone care. Og som de fleste sikkert vet så vil det gå laaaang tid før jeg kan mer enn drømme om noe i denne klassen. Men det er vel lov å drømme :D