Da har jeg bestemt meg

Liker vintage. Men vil gjerne at uret skal bli vintage med meg og min familie. På samme måte som med min Speedmaster som ble kjøpt ny i 1969 av min far. Denne fikk jeg til min konfirmasjon. Samme tanke er tenkt med den nye Rolex'n. Om 10 år er det junior som arver uret.
 
Dette blir jo helt personlig, men jeg ville valgt enten 114060 eller Explorer 39mm. Det er ur som er vakre, helt rene, og har masse Rolex-DNA. Klokker som vil gjøre seg like godt på armen til barnebarna om 40 år.

Men du har jo allerede en speedmaster, så explorer II kan jo kanskje bli en veldig populær avveksling. Jeg syns du skal prøve så mange du kan!
 
Dette blir jo helt personlig, men jeg ville valgt enten 114060 eller Explorer 39mm. Det er ur som er vakre, helt rene, og har masse Rolex-DNA. Klokker som vil gjøre seg like godt på armen til barnebarna om 40 år.

Men du har jo allerede en speedmaster, så explorer II kan jo kanskje bli en veldig populær avveksling. Jeg syns du skal prøve så mange du kan!

Må nok ta nok en tur innom 2 x Bjerke for å teste ut alternativene en gang til. Noen som har lyst til å henge seg på :cool:

Tanken er også at denne klokken skal kunne brukes til alt. Fra svømming/bading, jobbsammenheng, skrur på bilen, i dress osv. Derfor blir kanskje Submariner det "safeste" valget. Explorer II synes koner er for lik mine to Speedmastere. Sikkert pga skiva. Jeg er i grunn bittelitt enig. I alle fall med sort skive. Men frekk er den endog.
 
Tanken er også at denne klokken skal kunne brukes til alt. Fra svømming/bading, jobbsammenheng, skrur på bilen, i dress osv. Derfor blir kanskje Submariner det "safeste" valget.

Jeps:)

Jeg har Expl II (42mm, svart). Den er litt kjip til dress, ikke pynta nok, men utmerket til alt annet!

Også har jeg Hulken, ikke den perfekte dressklokke, mest pga maxi-kassen, men litt mer bling enn Expl, så det er den perfekte smart casual klokka, hvilket Expl også funker som. Derfor har jeg også lagt den for salg, har sett meg ut den perfekte dressklokke (ikke Rolex).

Om jeg bare skulle hatt en klokke ville det nok blitt en sort sub med dato., går til alt, men ikke perfekt til alt. Eller. Om økonomien tillot det ville jeg kjøpt en Smurf og brukt den til absolutt alt! Kan ikke tenke en mer perfekt all-rounder:)

Ps: morsom tittel på tråden:)
 
Jeps:)Om jeg bare skulle hatt en klokke ville det nok blitt en sort sub med dato., går til alt, men ikke perfekt til alt. Eller. Om økonomien tillot det ville jeg kjøpt en Smurf og brukt den til absolutt alt! Kan ikke tenke en mer perfekt all-rounder:)

x 2
 
Jeps:)

Jeg har Expl II (42mm, svart). Den er litt kjip til dress, ikke pynta nok, men utmerket til alt annet!

Også har jeg Hulken, ikke den perfekte dressklokke, mest pga maxi-kassen, men litt mer bling enn Expl, så det er den perfekte smart casual klokka, hvilket Expl også funker som. Derfor har jeg også lagt den for salg, har sett meg ut den perfekte dressklokke (ikke Rolex).

Om jeg bare skulle hatt en klokke ville det nok blitt en sort sub med dato., går til alt, men ikke perfekt til alt. Eller. Om økonomien tillot det ville jeg kjøpt en Smurf og brukt den til absolutt alt! Kan ikke tenke en mer perfekt all-rounder:)

Ps: morsom tittel på tråden:)

Jeg er egentlig ikke noe Rolex fan. Eller det var helt til jeg begynte å titte rundt her inne.. Jeg syns 116610LV er så utrolig fet, men skulle helst hatt den uten cyclops. Den utgaven finnes vel ikke enda. Dessverre er den litt i overkant dyr for mitt budsjett for tiden. Men en dag!
 
Jeg er egentlig ikke noe Rolex fan. Eller det var helt til jeg begynte å titte rundt her inne.. Jeg syns 116610LV er så utrolig fet, men skulle helst hatt den uten cyclops. Den utgaven finnes vel ikke enda. Dessverre er den litt i overkant dyr for mitt budsjett for tiden. Men en dag!

LV er fantastisk! Kommer neppe uten cyclops noengang... det må evnt fikses selv:)
 
LV er fantastisk! Kommer neppe uten cyclops noengang... det må evnt fikses selv:)

Bare å finne frem hammer og kjøkkenkniv.

Forresten: Hvis det er 16610 du er forelsket i, er det en slik du burde gå for. Et par år i noen andres eie betyr lite for poden når han får den etter at den har vært på din arm i ti-femten år. Mogens har en pen, nokså ny for salg. :)
 
Redigert:
klokke i arv

Bare å finne frem hammer og kjøkkenkniv.

Forresten: Hvis det er 16610 du er forelsket i, er det en slik du burde gå for. Et par år i noen andres eie betyr lite for poden når han får den etter at den har vært på din arm i ti-femten år. Mogens har en pen, nokså ny for salg. :)

Min tremenning L fikk en sub av sin far (som hadde hatt den noen år) for ca 20 år tilbake, faren kjøpte seg en ny sub i gull/stål og den andre sønnen (eldre bror av L) fikk en ny 1680 ....... lillebror L synes det var kjipt :mad: at han fikk den gamle "skranglekassa" mens broren fikk en helt ny ........skjønner ?
Lillebrors L klokke viser seg å være en red sub !!!!!!!!
Hvem er glad nå ? (Etter at jeg gjorde ham oppmerksom på modellen)
 
Bare å finne frem hammer og kjøkkenkniv.

Forresten: Hvis det er 16610 du er forelsket i, er det en slik du burde gå for. Et par år i noen andres eie betyr lite for poden når han får den etter at den har vært på din arm i ti-femten år. Mogens har en pen, nokså ny for salg. :)

Er nok ikke poden som bryr seg om uret er vært i andres eie i noen år. Men det er heller jeg som ønsker å kjøpe en boxfresh Rolex. Lage mine egne riper og arr. Patina er viktig for klokkens historie.
 
LV er fantastisk! Kommer neppe uten cyclops noengang... det må evnt fikses selv:)

Så prisjusteringen din nå Gmortens. Haha fett tidspunkt å bumpe annonsen din på! Synd jeg må bruke mine hardt ervervete penger på en 3570.50 før Hulken skal inn. Å hvorfor strekker ikke økonomien til begge akkurat nå
 
Det er også mulig å oppdrive ubrukte eksemplarer av 16610, 16610LV, 14060M og 16570 via internasjonale selgere. Lykke til, det skal bli spennende å se hva du ender opp med.
 
Redigert:
Jobber med saken :p
Skal innom Bjerke i morgen for å prøve disse fire kandidatene.

Kanskje det også er noen andre modeller jeg skulle ha satt opp på lista for morgendagen.
Eller gjør man dette bare for å bli enda mer forvirret....

Datejust II med grå skive 116300
Milgauss 116400 med svart skive og klart glass
 
Explorer 39mm er i mine øyne noe av det mest perfekte man kan velge om man skal eie kun én klokke. En mer allsidig klokke finnes ikke - basta. Så kan man diskutere om viserne er for korte eller ikke. De er i alle fall ikke for korte i forhold til å lese tiden, og de som klager mest på viserne er ofte de som allerede har den gamle 36mm, eller som har hengt seg opp i en kommentar fra en eller annen purist da klokken ble lansert. Det skal du ta like høytidelig som du tar kritikken av den nye (super-) kassen på Sub, blå og sort bezel på nye GMT og alle andre endringer Rolex har kommet med gjennom tidene.

Nå har også jeg hengt meg opp i at viserene er for korte.
Skulle aldri googlet hands explorer 114270 vs explorer 214270