Phenix
Støttemedlem
Mener dressuret er for lojal mot påtenkt garnityr vi velger og bekle oss med for en tenkt anledning. La dressuret få fri 'dressur' i en litt mer casual stil.
Mvh
Timebandit.
Mvh
Timebandit.
Med dette du sier her kontra de bildene vi ser i dagens klokke-tråden, er det noe som skurrer for meg. For det er jaggu ikke mange merker på klokkene i den tråden.
Med dette du sier her kontra de bildene vi ser i dagens klokke-tråden, er det noe som skurrer for meg. For det er jaggu ikke mange merker på klokkene i den tråden.
Jeg jobber ute hele året, i regn og snø, og har ingen problemer med mine klokker som i hovedsak er dress og hverdagsur.
Dressur for sarte? Kom igjen a!
Resultatet av denne tråden er litt pussig. Det er jo "dressur" som har de spennende komplikasjonene, beste håndverk og finish. Man skulle tro at et klokkeforum satte mer pris på haute horlogerie
De fleste jeg kjenner med subs tar den av når de (...) og hvertfall når de bader i saltvann.
Har de siste dagene jobbet med motorsag, drill, kantklipper, skruing og banking - alt med PO eller Sub-C på lanken. Ville du tatt en av dine dressklokker med på det samme? If so, then we are different
Ja. Ser ikke noe galt i det.
Resultatet av denne tråden er litt pussig. Det er jo "dressur" som har de spennende komplikasjonene, beste håndverk og finish. Man skulle tro at et klokkeforum satte mer pris på haute horlogerie
Dette går ikke på hva som er mest spennende, men hva man bruker egne penger på, dvs egen bruk
Skulle gjerne hatt en ALS eller PP med diverse komplikasjoner på, jeg, men å kjøpe en slik med egne penger skjer ikke med det første
Du nevner med en gang kremen av manufaktur, og det blir litt feil. Du kjøper ikke et sportsur av type Nautilus heller?
Det finnes mye bra for en på budsjett. Zenith, Glashütte Original, Jaeger-LeCoultre, IWC, Girard Perregaux. Alle disse har flotte ur med en eller flere komplikasjoner til en overkommelig prislapp. Så et dressur med komplikasjoner trenger ikke nødvendigvis bety Patek Philippe Perpetual Calendar, eller A. Lange & Söhne 31 dagers gangreserve
Alle sammen flotte ur, men appelerer ikke til meg slik som sportsur. Sånn
(Ref min "grailtråd" - Daytona, AP RO, AP ROO Diver...)
Bare for å gjøre dette vanskelig... I hvilken bås blir fliegeren plassert i denne sammenheng?