Dagens kjøpetips

image.png
ikke ofte vi ser disse til salgs.

BLNR fra 2015, norsk og fin til 68' på Finn. Sjeldent de her kommer ut til under 75'. Hadde jeg ikke hatt en fra før, så hadde jeg kjøpt den:)

Annonse slettet og lagt ut igjen, fikk svar om å kontakte han på en gmail adresse isteden ettersom han ikke kunne motta meldinger gjennom finn.no.

Er nok dessverre svindel dette tror jeg, men rart ettersom adresse stemmer osv... Mulig en stakkar som blir brukt som skalkeskjul. OBS OBS!

EDIT

Redigert:
Annonse slettet og lagt ut igjen, fikk svar om å kontakte han på en gmail adresse isteden.
Er nok dessverre svindel dette tror jeg...

Det tror jeg at jeg kan bekrefte. Ble i går lagt ut en Panerai til 17.500 kr - fikk da også en email adresse (gmail). Senere fikk eieren kontroll over kontoen og sendte ut varsler til de han hadde vært i kontakt med.

Dette er vel en ganske ok deal - sånn ca 10k under gjengs nå om dagen... Bilder og beskrivelse vekker kanskje ikke tillit, men bruker siden 2007...
Screenshot_20170215-191320.png

Ahaa... Det visste jeg faktisk ikke. Uansett borte nå - så enten rapportert, solgt til en heldig fyr eller til en stakkars fyr...
Hvis man leste anmeldelsene han hadde fått så vekket det ikke tillit. To stk som sa at de hadde blitt svindlet av fyren (dvs sendt varer uten å få betaling)

• Liker
Reaksjoner: Plainview
Hvis man leste anmeldelsene han hadde fått så vekket det ikke tillit. To stk som sa at de hadde blitt svindlet av fyren (dvs sendt varer uten å få betaling)

Skjønner. Lite tillit igjen med andre ord. Historien om svogers ubrukte konfirmasjonsgave var uansett deal-breaker for min del, hvis jeg hadde vært ute etter en deal.

• Liker
Reaksjoner: Pippen
Jeg har avtale med selger om denne klokken. Skal verifisere klokken hos Bjerke eller tilsvarende og finne ut hvor den er kjøpt mtp om den er momset inn. Er det noe annet jeg bør sjekke?

Jeg har avtale med selger om denne klokken. Skal verifisere klokken hos Bjerke eller tilsvarende og finne ut hvor den er kjøpt mtp om den er momset inn. Er det noe annet jeg bør sjekke?

Så lenge du får verifisert ekthet hos AD og har klokka i hånda før du betaler ville ikke jeg vært bekymret!

Presiserer AD! I Oslo er det Bjerke.

Positivt med sertifikat og annet originalt tilbehør, men til den prisen er det ikke avgjørende!

Det er ikke mva på bruktkjøp fra privatpersoner.

Klokken er kjøpt i Frankrike og det er ikke betalt toll på klokken. Jeg ønsker å gjøre dette, man får vel ikke forsikret klokken uten? Men hvordan skal jeg få betalt for import når det ikke er dokumentasjon for kjøpsprisen i Frankrike?

Jeg regner med at det ikke er noe problem å få tak i en nyprisbekreftelse hos AD i Norge, til forsikringsformål. Du må dog kanskje betale for det. Er ikke helt oppdatert på hvordan dette foregår, men kan ikke se for meg at all dokumentasjon må foreligge da?

Dette er vel strengt talt en klokke med en VESENTLIG høyere verdi. Om det er tilfellet at denne selges til 50K, så løp og kjøp, men hør med noen av vintage gutta først. Lagt ut for 10 timer siden dvs, 02:30 i natt så... Stemmer alt er dette årets kupp

Vedlegg

• Skjermbilde 2017-02-18 kl. 12.18.50.png
    Skjermbilde 2017-02-18 kl. 12.18.50.png
    873,7 KB · Visninger: 0