Dagens kjøpetips

Uff. Nå har jeg faktisk litt dårlig samvittighet på vegne av dere, Getzione og Sjuli. Jeg føler at det gjelder en slags "bro code" på sonen, og hadde jeg visst at TSere hadde snøret ute ville jeg ikke fisket i dette vannet. Håper likevel dere kan glede dere litt på mine vegne. Lykke til med videre jakt, også!
 
Selv med bro code er det vel sånn at annonsert på finn betyr førstemann til målet?

Selv for en enga supporter ...
 
Selv med bro code er det vel sånn at annonsert på finn betyr førstemann til målet?

Selv for en enga supporter ...

Hehehe. Jeg er oppfostret i et møblert hjem med både piano og bestikk, og har dessuten bodd noen år i overhøflige Canada, så jeg får av og til litt dårlig samvittighet selv når jeg kanskje ikke trenger det.
 
Spør du meg er det opp til selger i en slik situasjon å holde kortene stokket korrekt, ikke kjøper ;).

Personlig ville jeg, som selger, ha forholdt meg til første interessent (og har gjort det flere ganger selv) og heller kommet tilbake til de andre om førstemann falt igjennom. Nedsiden med dette (som jeg også har opplevd) er at førstemann forsvinner og andremann har funnet noe annet å bruke pengene på.

Men som kjøper skal man overhodet ikke ha noen dårlig samvittighet i en slik situasjon, og jeg skjønner for så vidt selger meget godt da det er utrolig surt å trenge pengene men aldri få tak i den du hadde forventet at skal dukke opp for å handle ;).

Så alt i alt - ingen involverte skal ha dårlig samvittighet, men selger kunne muligens ha vært et hakk eller to mer ryddig.
 
Enger i Bygdøy Allé har en Certina DS automatic på 40% pga noen småriper etter et innbrudd. Hvit skive, noe små gulldetaljer på lenke og skive. Tror de skulle ha 3175,-.
 
Uff. Nå har jeg faktisk litt dårlig samvittighet på vegne av dere, Getzione og Sjuli. Jeg føler at det gjelder en slags "bro code" på sonen, og hadde jeg visst at TSere hadde snøret ute ville jeg ikke fisket i dette vannet. Håper likevel dere kan glede dere litt på mine vegne. Lykke til med videre jakt, også!

No hard feelings!
Selger opptrådde uryddig, men ikke noe man får gjort noe med. Kos deg med gmt-en :)
 
Uff. Nå har jeg faktisk litt dårlig samvittighet på vegne av dere, Getzione og Sjuli. Jeg føler at det gjelder en slags "bro code" på sonen, og hadde jeg visst at TSere hadde snøret ute ville jeg ikke fisket i dette vannet. Håper likevel dere kan glede dere litt på mine vegne. Lykke til med videre jakt, også!

Hehe, ingenting å unnskylde! Du gjør et kjempetrekk der, og jeg måtte bare smile når jeg hørte det. Gratulerer med nytt ur!
 
US $2,750.00,- da må jo det være en god pris, håper det var noen her som fikk den da?

Det viser seg nå at dette var en USEDVANLIG god pris. Den samme klokka selges nå av CoolVintageWatches til USD 6.200, noe som er mer i tråd med markedsprisen. Her bilde av klokka på CoolVintageWatches.com:

1FS_2204.jpg



Dette er et eksempel på at man kan gjøre "kupp" på eBay, bare man vet hva man driver med. :)
 

Veldig interessant tråd. Takk for at du postet!

Den lenker bl.a. til tråden om korrekte visere, noe jeg selv refererte til før jeg kjøpte. Var usikker når jeg slo til men støttet meg til at man som vanlig service byttet visere og bezel-ring, da disse fort ble slitt. Så derfor "godkjente" jeg min konfigurasjon som en original konfigurasjon.

Interessant dette med re-lume også. Det la jeg ikke merke til (risiko v/eBay). Måtte sjekke min egen også, men der var det dødt, så ingen re-lume. Godt. Tror det er eneste gangen jeg har vært glad for mangel på lumina! ;)

Samle vintage er spennende på så mange nivåer... :cool: