Dagens kjøpetips

Gull GMT, nipple, plexi og jubilee. Det blir ikke bedre:cool:

Rolex Gmt Vintage Helgull - FINN Torget

09_737902973.jpg


Den var strøken, noen må løpe og kjøpe! Dette er milevis kulere enn de aller fleste moderne gullurene der ute. Kler både lenken, Nato og røff skinnrem!
 
09_737902973.jpg


Den var strøken, noen må løpe og kjøpe! Dette er milevis kulere enn de aller fleste moderne gullurene der ute. Kler både lenken, Nato og røff skinnrem!

Hvor stor del av prisen er lenken? Jeg har veldig lyst på en helgull GMT eller Sub, men vil bruke den på NATO eller reim. Lenke i gull blir (i mine øyne) for mye av det gode. Ser prisen på denne er 83.500,-. Hvor mye vil en tilsvarende UTEN lenke koste?
 
Mye Rolex her, tenkte jeg skulle sprite opp med et vintage-tips :)

En Heuer Pasadena 750.501 fra 1982 (Svart stål/PVD) med et 7750-verk under panseret. NOS til bare Chf 1250.

Et teaser-bilde:

HEUER%2520750.501%2520008.JPG


Heuer er antageligvis det hotteste innenfor vintage nå om dagen. De siste par-tre åra har prisene gått veldig opp. Denne er tidlig 80-tall og er fortsatt tilgjengelig til en overkommelig pris.
 
Heuer er antageligvis det hotteste innenfor vintage nå om dagen. De siste par-tre åra har prisene gått veldig opp.

Litt off-topic, men ja! Spesielt Siffert-prisene har steget mer enn jeg har antatt. Har jo tre Autaviaer, og er interessert i å følge med på priser for å se hva jeg evt kunne realisere. Tok defor for første gang på lenge en kikk på salgsforumet på Chronocentric. Ikke forberedt på at Sifferter selges opp mot 50k NOK om dagen.
 
Redigert:
Litt off-topic, men ja! Spesielt Siffert-prisene har steget mer enn jeg anta. Har jo tre Autaviaer, og er interessert i å følge med på priser for å se hva jeg evt kunne realisere. Tok defor for første gang på lenge en kikk på salgsforumet på Chronocentric. Ikke forberedt på at Sifferter selges opp mot 50k NOK om dagen.

Ja, ikke sant? Syntes denne til Chf 1250 sånn sett er et interessant investeringsobjekt. Jeg regner med at Heuerne fra sytti- og tidlig åtti-tall kommer til å følge etter.
 
http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/breitling-avenger-skyland-titan-16749/
IMG_0106_zps3a096a7c.jpg
[/URL][/IMG]
Her bør noen kjenne sin besøkelsestid. I mine øyne Breitlings flotteste modell og kanskje den tøffeste 7750chronoen noensinne. Før jeg gikk for SMPchronoen var det denne jeg hadde planer om, hvorfor det gikk som det gikk aner jeg ikke når jeg ser den nå.

Til og med navnet er tøffere enn det meste annet. er du ikke overbevist så lukk øynene og si høyt;
Breitling Avenger Skyland Titan...
 
Off topic, men så vidt meg bekjent er det en Breitling Chrono Avenger som kun ble utgitt i titan. Skyland-navnet ble først introdusert med stålmodellen på et senere tidspunkt (og deretter fjernet igjen).
 
Off topic, men så vidt meg bekjent er det en Breitling Chrono Avenger som kun ble utgitt i titan. Skyland-navnet ble først introdusert med stålmodellen på et senere tidspunkt (og deretter fjernet igjen).
Det kan du nok ha helt rett i @Rovers 12år siden jeg vurderte uret selv. Et fantastsik flott ur.
 
Redigert av en moderator: