Dagens kjøpetips

Jeg er en av de som forhåndsbestille Zulu med bronseringer allerede i mai-måned.
I natt kom det endelig bekreftelse på at bestillingen skal være sendt ut... det er ikke for kjapt da jeg hadde håper å ha remmene med på sommerferien...

Forhåndsbestilling blir jo en helt annen sak, tok ca. 3 timer fra bestilling til det var postet når jeg bestilte.
 
Jeg er en av de som forhåndsbestille Zulu med bronseringer allerede i mai-måned.
I natt kom det endelig bekreftelse på at bestillingen skal være sendt ut... det er ikke for kjapt da jeg hadde håper å ha remmene med på sommerferien...

Samme her, synes det tok vel lang tid. men nå skal den være underveis og sommeren er ikke over enda......
 
Urverket.no selger også brukt/vintage :)

Hva med en Zenith El Primero Automatic De Luca Chronograph til kr 17 395?

435_001_front.jpg


http://www.urverket.no/zenith-el-primero-automatic-de-luca-chronograph-p-20495.html

Denne Breitlingen er også meget stilig IMHO. 44mm, god pris, nedsatt fra 51 til 38k.

breitling-M4435911-BA27_MED.jpg


http://www.urverket.no/breitling-windrider-blackbird-black-dial-p-20968.html

Den er ikke akkurat diskert, men...:cool:

613i.jpg
 
Redigert:
For de av dere med bronze klokker vil jeg bare informere om at market-straps.com selger veldig rimelige zulus med bronzeringer. 13 dollares betalte jeg vel nå nettopp med gratis frakt:)
 
Var innom vår egen TS urmaker @Arcticboy en tur i dag, og øverst på hyllen sto en meget lekker Speedmaster Broad Arrow som han selger på komisjon... 18' for en strøken 2008 modell med full pakke må jo være en kjempepris...

2010314114315_omega_Broad_Arrow_ms.jpg


Skulle gjerne hatt en slik selv, men ved et uhell hadde jeg allerede kjøpt ny klokke, så denne var uaktuelt for meg i denne omgang...

Løp og kjøp... :)
 
Redigert av en moderator:
Jeg er en av de som forhåndsbestille Zulu med bronseringer allerede i mai-måned.
I natt kom det endelig bekreftelse på at bestillingen skal være sendt ut... det er ikke for kjapt da jeg hadde håper å ha remmene med på sommerferien...

Da er remmene mottatt og det ble lekkert!!! Imageshack er ikke samarbeidsvillig i kveld, men de som er interessert sjekk Instagram.
y975.jpg
 
Redigert:
Protid i bogstadveien har et skilt utenfor hvor det står "Alle ur -15%", så mulig de merker byggearbeidene i bogstadveien. Kanskje mer prutingsrom der også.
 
Var innom vår egen TS urmaker @Arcticboy en tur i dag, og øverst på hyllen sto en meget lekker Speedmaster Broad Arrow som han selger på komisjon... 18' for en strøken 2008 modell med full pakke må jo være en kjempepris...

2010314114315_omega_Broad_Arrow_ms.jpg


Skulle gjerne hatt en slik selv, men ved et uhell hadde jeg allerede kjøpt ny klokke, så denne var uaktuelt for meg i denne omgang...

Løp og kjøp... :)


Kan jeg spørre om hvor den kan sees? Har ikke fått med meg hvor det er. Og noen som vet ref nummeret på den modellen. :)
 
Redigert av en moderator:
Wow, supernice! Om alt er originalt regner jeg med høy prisklasse (for Heuer), denne så strøken ut. Ikke hverdagskost, hverken her på berget eller andre steder. Trenger jeg flere Autaviaer? Nei :)

Hva er en høy prisklasse for denne typen ur?
Her er jeg fullstendig blank...
 
Jeg tipper mellom 30 og 40 for Heueren.
For den siste GMTen jeg så (kun klokke, ikke noe tilbehør) ba selger om ca 26000 norske, før moms. Den var forøvrig også i veldig god stand.

Dette blir jo gjetning, men det blir jo ikke akkurat flere gamle modeller fra Heuer tilgjengelige. Og hypen er jo på vei opp, så det kan godt hende man må ut med enda mer.
 
Ser dem oppunder 30 på onthedash.com. Om Sifferert Autavia går for rundt 40 høre 30 fornuftig ut. Så godt som ingen tilgjengelig i Norge heller, så en norsk kjøper må jo ta høyde for MVA og usikkerheten ved utenlandskjøp også.

En ting ved Autavia GMT er at uforholdsmessig mye av verdien ligger i en fin bezel. Mange GMTer som mangler bezel, om man skal tolke WTBene. Regner med det blir endel mix'n'match, fine kasser får fine bezeler ...

En flott Heuer!
 
Redigert:
Et apropos: Når det gjelder 60-tallet er Jonny på villspor. Cal 11 kom i 1969 (første aut chrono, i konkurranse med El Primero), cal 12 i 1972. Cal 14 er en cal 12 med GMT-funksjonalitet. Denne Autaviaen er fra 70-tallet.

[video=youtube;G_Bf8mErJ-k]http://www.youtube.com/watch?v=G_Bf8mErJ-k[/video]

Det ble laget GMT-Autaviaer på 60-tallet også, men manuelle verk, og en helt annen kasse. Übertøffe de også:

watch-club-tag-heuer-autavia-gmt-chrono-bluered-bezel-1758-402x402.jpg