Dagens kjøpetips

Noen som er kjent med Rolex Cellini, og kan si om dette er et godt kjøp eller ikke?
Stemmer det at denne kun er 32mm? Sendte Mail til selger i går men ikke fått svar enda..

Rolex Cellini - FINN.no mobil

Slenger meg på samme svar som @Salvesen her. Virker alt for dyr, men kan for all del være noe spesielt med dette uret som gjør at prisen havner der.. Hadde uansett brukt 35k på noe helt annet enn en liten vintage, men det er min høyst subjektive mening :)

Bjørnar
 
Redigert av en moderator:
Sjekket nettopp pris på denne på Urverket. 31K så det er vell ikke så billig? De til 30 ligger vell ute med lenke? forøvrig koster en XL med lenke 33k så bruktprisene er vell veldig høye for disse?

Ja, bruktprisene er veldig høye egentlig sammenlignet med 2500. Men så er den jo ikke så gammel heller. Kommer jo litt an på, om den er kjøpt til AD så er prisen på mørk bezel ihvertfall 38k hvis det er samme forhold til orange så blir vel prisen ca 36 så sparer 11k.
 
JLC Master Compressor Dualmatic

Det er en slik klokke til salgs på forumet som jeg har veldig lyst på. Er det noen som har en link til mer info om disse. Noen som har tanker om prisen?
 
Vintage Breitling Top Time, ref. 2002 (Panda)

Relativt sjelden sak, vet at det er flere her på sonen som har vurdert denne:

Breitling Top Time Chronograph Vintage Discontinued Model Ref 2002 | eBay


$T2eC16FHJHIFFhbvHbVCBSOfQSst5!~~60_12.JPG



Har den selv, en av favorittene i boksen... :)
 
Tror vel for all del klokken er legit ... men når jeg ser igjennom er det litt rare ting:

"Age: Modern (2000-present) "

"Comes 100% complete with everything as purchased new direct from dealer"

men lenger ned ...

"we cannot confirm original purchase date as owner misplaced original Warranty Certificate. "

Eller hvorfor ikke denne:

"My name is Tom.... We are proud to be celebrating... 13 years ...as the largest buyer and seller of Panerai and other oversized sport watches"

Når vi først snakker størrelse, diameter her ser ut til å være 35mm? Men ser atter andre Top Time er på 38mm? Hva er opplegget der @SpaceCowboy - er din en 38?
 
Redigert av en moderator:
Tror vel for all del klokken er legit ... men når jeg ser igjennom er det litt rare ting:

"Age: Modern (2000-present) "

"Comes 100% complete with everything as purchased new direct from dealer"

men lenger ned ...

"we cannot confirm original purchase date as owner misplaced original Warranty Certificate. "

Eller hvorfor ikke denne:

"My name is Tom.... We are proud to be celebrating... 13 years ...as the largest buyer and seller of Panerai and other oversized sport watches"

Når vi først snakker størrelse, diameter her ser ut til å være 35mm? Men ser atter andre Top Time er på 38mm? Hva er opplegget der @SpaceCowboy - er din en 38?

Ut i fra bilder er den legit. :)

Skjønner forsåvidt hva du mener. Det handler vel litt om hvordan du leser annonsen tenker jeg.

Jeg bruker å legge mer vekt på selve annonseteksten og bildene enn annonsetaggene. Klokken er bl.a. feiltagget i annonsen som "Modern..." bl.a. Det at det ikke finnes papirer til klokka ser jeg på som naturlig (purchase date). Er det forskjeller stoler jeg på annonseteksten. Dette skjer av og til. Uansett: De garanterer for at de ikke selger fake eller replica, og da er det greit ift PayPal og forsikringer du har her, skulle det vise seg å ikke stemme.

De selger dessuten mange klokker på eBay (mest nyere klokker) med en 100% rating så noe må de jo gjøre riktig. :)

Det som man i tillegg kan gjøre er å spørre selger om disse tingene. Da handler det mest om å få bekreftet antagelsene ovenfor. I tillegg ville jeg også ha spurt om de merkene rundt høyre sub-dials er på skiva eller på glasset. Også ville jeg bedt om bilder av urverket og innsiden av baklokket. Sjekker det ut da, ville jeg ha slått til!

Og ja, den er 35-36mm (ref. 2002). :) Du tenker kanskje på Longplaying-modellene? Noen av disse sto det Top Time på. Ref. 810 og 38mm så vidt jeg husker.

EDIT: Her er lenken til selgers nettsted også: http://www.watchuwant.com/. Virker som de selger noe her og noe på eBay (egen eBay "avdeling").
 
Redigert av en moderator:
Jøss, noen som har handlet klokke av han? Har Rolf noen klokker i det hele tatt altså? Da må jeg si at jeg blir overrasket. Men hvis det er slik at han ikke har noen klokker, og alt dette er gjort for å svindle, må jeg si han er en dårlig svindler. Regner med at finn.no hadde fjernet annonsene hans rimelig fort, hvis det viste seg at alt er bare forsøk på svindel.