Dagens klokke

X-Plus er vel versjonen som er 44mm samt at den ble gikk ifra 1500 til 2000m rating? Min X-Plus er helt lik min Far`s bortsett ifra sekundviseren.

DSCN0421.jpg

DSCN0575.jpg

Ja, jeg har forstått det slik at frem til 2006 så fantes det kun en 42mm Superocean Steelfish. I 2006 introduserte Breitling
en større versjon (44mm) derav navnet Steelfish X-plus. I 2007 så skiftet de navn på 42mm fra Superocean Steelfish til Superocean, og 44mm versjonen skiftet navn fra Super Ocean Steelfish X-Plus til Superocean Steelfish. Her ble også sekundviseren endret fra firkantet til pilspiss.

Ja, jeg har forstått det slik at frem til 2006 så fantes det kun en 42mm Superocean Steelfish. I 2006 introduserte Breitling
en større versjon (44mm) derav navnet Steelfish X-plus. I 2007 så skiftet de navn på 42mm fra Superocean Steelfish til Superocean, og 44mm versjonen skiftet navn fra Super Ocean Steelfish X-Plus til Superocean Steelfish. Her ble også sekundviseren endret fra firkantet til pilspiss.

Det stemmer sikkert det. Jeg blir irritert på at Breitling leverer klokker som ikke tilfredsstiller COSC da dette bla står på skiven!!!
Tydeligvis er dette et utbredt fenomen, har sett dette omtalt på flere forum nå.
Hva er vitsen med å sende uret til sertifisering når de går så til de grader unøyaktig allikevel, dette ødelegger jo helt troverdigheten til Chronometer sertifiserte sveitsiske ur :mad:
Tydeligvis bør man kjøpe Seiko hvis man ønsker ur med presisjon, f.eks med 6R15 urverket som i mitt tilfelle går med en nøyaktighet på +2 sek ut av boksen
og justert på samleband i Japan :p
Det blir vel kjøp av Sveitsiske ur fremdeles, men ikke pga nøyaktige urverk :cool:

Det stemmer sikkert det. Jeg blir irritert på at Breitling leverer klokker som ikke tilfredsstiller COSC da dette bla står på skiven!!!
Tydeligvis er dette et utbredt fenomen, har sett dette omtalt på flere forum nå.
Hva er vitsen med å sende uret til sertifisering når de går så til de grader unøyaktig allikevel, dette ødelegger jo helt troverdigheten til Chronometer sertifiserte sveitsiske ur

Anbefaler deg å lese denne artikkelen.

I påvente av Breitling på vei inn varmer jeg meg med et ur på hver arm i dag. Vanskelig å ta wristshot uten å be om hjelp (noe som virker litt spesielt i forhold til de jeg jobber sammen med), derfor ble jeg nødt å ta dem av meg for photo session. Rolex-dag i dag!

1601 og 16710:

26640_352899920732_663175732_5296833_891158_n.jpg

Velkommen i klubben, Santos-Dumont!

I påvente av Breitling på vei inn varmer jeg meg med et ur på hver arm i dag. Vanskelig å ta wristshot uten å be om hjelp (noe som virker litt spesielt i forhold til de jeg jobber sammen med), derfor ble jeg nødt å ta dem av meg for photo session. Rolex-dag i dag!

Dersom de du jobber sammen med finner det helt naturlig at du går med én Rolex på hver arm, blir de sikkert ikke overrasket om du ber om et wristshot...:mrgreen:

Var det Rolexdag igjen? Perfekt.

IMG_4119.jpg

Explorerdag her også. En liten trøst når kona og ungene er på hytta og jeg må sitte her og vansmekte i finværet.

P1000293.jpg

Jeg har slått meg til ro med at jeg aldri blir en Rolex-only-kind-a-guy :) Veldig med ro. I går og i dag har jeg nemlig kost meg min Heuer Autavia 73663. 70-tallet var vel aldri vakrere.

Klokkebilder345.jpg