Dagens klokke

bilde-146.jpg

...og der åpnet jeg meg en Heineken. Nam. Også Rolex SD!:cool:

Når "far" har tatt helg, så får ungene klare seg selv(Merk: Barnet i bakgrunnen):D:D

Hei topale!

Den er litt tykkere og har en ørlittegranne anderledes lenke.
Men opplevelsen i forhold til sub er veldig lik.
Kanskje den "vagger" litt lettere frem og tilbake på håndbaken. Men det går ikke utover komforten.
Den litt tykkere kassen gjør egentlig bare at den fremstår litt tøffere.:cool:

Hahaha!

Bra sett, Reidar!!
Ølen smaker best med barna passifisert foran en dvd.
Men til mitt forsvar skal det sies at vi var tidlig i bakken for en dose aktivitet!:D

Hei topale!

Den er litt tykkere og har en ørlittegranne anderledes lenke.
Men opplevelsen i forhold til sub er veldig lik.
Kanskje den "vagger" litt lettere frem og tilbake på håndbaken. Men det går ikke utover komforten.
Den litt tykkere kassen gjør egentlig bare at den fremstår litt tøffere.:cool:

Takk for svar! Er ikke sikker på hva som er min grail, Sub eller Seadweller :D

Takk for svar! Er ikke sikker på hva som er min grail, Sub eller Seadweller :D

Hvis du spør meg, Topale, så er det modellene sub 1680, 5512 og 5513 som er det originale og mest ettertraktede.
Mitt valg skyldtes at jeg ikke helt likte lupen over datoen. Hadde tenkt å kjøpte sub 14010, men ville ha dato.
Bullit sin 14010 chronometer, arvingen til 5512, ville vært mitt valg i dag.
Men jeg elsker sd'en. Selger den aldri.:cool:

Hvis du spør meg, Topale, så er det modellene sub 1680, 5512 og 5513 som er det originale og mest ettertraktede.
Mitt valg skyldtes at jeg ikke helt likte lupen over datoen. Hadde tenkt å kjøpte sub 14010, men ville ha dato.
Bullit sin 14010 chronometer, arvingen til 5512, ville vært mitt valg i dag.
Men jeg elsker sd'en. Selger den aldri.:cool:

Jeg er ikke så habil på modellnummerene så jeg googlet 1680, 5512 og 5513, nydelige modeller:D
Men ifølge google er 14010 en Air King modell, er det en skriveleif eller er jeg dårlig å lete?
Er usikker på hva som frister, ny-vintage, plexi-safir osv. Men slipper heldigvis å ta stilling til det nå, et kjøp av Sub eller Seadweller ligger nok noen år unna, siden jeg for tiden er en fattig student;) Blir spennende å se den nye modellen på Bazel!:D

Sub Date, no-Date eller Sea-Dweller, alle blir helt riktige. Kult å velge vintage matt skive om man kan (=har råd), men det er like mye hverdagslig glede over en relativt moderne safir-og-luminova. Jeg liker nå engang cyclopsen, den gir et umiskjennelig Rolex-preg. Så Sub Date er mitt råd, topale.

Takk for respons! Jeg gleder meg uansett til den dagen jeg sitter med en av de nevnte på hånden, når den enn måtte komme:D

Jeg er ikke så habil på modellnummerene så jeg googlet 1680, 5512 og 5513, nydelige modeller:D
Men ifølge google er 14010 en Air King modell, er det en skriveleif eller er jeg dårlig å lete?
Er usikker på hva som frister, ny-vintage, plexi-safir osv. Men slipper heldigvis å ta stilling til det nå, et kjøp av Sub eller Seadweller ligger nok noen år unna, siden jeg for tiden er en fattig student;) Blir spennende å se den nye modellen på Bazel!:D

Hei igjen, topale. Selvfølgelig skrev jeg feil, jeg mente 14060.
Og jeg forstår synspunktene til Anders.
Sub eller sd - alle modellene er vakre og attraktive.:cool:
bilde-147.jpg

Følte jeg måtte legge inn dette bildet. Tatt akkurat nå på hytta foran pc'en mens jeg redigerer svaret til topale.:D

hehe... veeeel...

Jeg synes den er über-cool... mens fruen ikke vil bli sett offentlig med meg når jeg bruker den.... :D

Alle må ha en Omega, Mogens ;) En "non-AC" Seamaster er ikke det dårligste valget, om du skulle går for det.