Dagens klokke

114060
2C4C0EB3-0907-4692-B3D6-55ADDF85F76B.jpg
 
Vintage Tissot Actualis i dag. En klokke jeg fikk av morfar for noen uker siden. Usikker på alder, men kanskje noen andre her inne vet? Han tror selv den er fra sent 60-tall eller tidlig 70-tall. Overraskende nøyaktig sak. Den har bare sakket 4-5 sekunder det siste døgnet og har aldri vært inne til service. Det er til og med litt lume igjen fra de gamle tritiummarkørene. Utrolig spør du meg.

Kassen ble pusset til et akseptabelt resultat i går kveld, ny vintagepreget skinnreim er bestilt av @Olando og PolyWatch ripefjerner ble nettopp sendt fra tidssonen webshop på rekordtid. Takk @Juice!

Tror resultatet vil bli bra!:D

5Uo8ked.jpg
 
Redigert av en moderator:
Russisk i dag - Vostok Kommandirskie, en av mine første mekaniske klokker som går like ustabilt den dag i dag som da den var ny for 3 år siden. Det er sikkert litt min feil også at den ikke er helt pålitelig, siden den ble offer for mine første klokkejusteringseksperimenter. Jeg kjenner forøvrig at min tålmodighet med Vostok-verkenes manglende quick-set av dato er nedadgående, men det er det sikkert ingen som legger merke til :mrgreen:
2014-02-10142233_zps7039edfb.jpg
 
@Marius M det er jo en actualis autolub! Dvs at den har et urverk som er laget av plast og som ikke skal trenge service. Altså ingen olje i urverket. Kult å se at den fortsatt går så bra :)

Skille!

Her er dagens:
DSC_1724_1_zps071efceb.jpg
 
Redigert av en moderator:
Vintage Tissot Actualis i dag. En klokke jeg fikk av morfar for noen uker siden. Usikker på alder, men kanskje noen andre her inne vet? Han tror selv den er fra sent 60-tall eller tidlig 70-tall. Overraskende nøyaktig sak. Den har bare sakket 4-5 sekunder det siste døgnet og har aldri vært inne til service. Det er til og med litt lume igjen fra de gamle tritiummarkørene. Utrolig spør du meg.

Kassen ble pusset til et akseptabelt resultat i går kveld, ny vintagepreget skinnreim er bestilt av @Olando og PolyWatch ripefjerner ble nettopp sendt fra tidssonen webshop på rekordtid. Takk @Juice!

Tror resultatet vil bli bra!:D

5Uo8ked.jpg

@Marius M
Superkult ur, Swatch forgjengeren.
Er du sikker på polywatch'en her ? Hadde virkelig trodd at disse hadde mineral glass...
 
Redigert av en moderator: