Et godt eksempel på en "perfekt klokke" etter min mening. Remmen passet veldig godt!
Tar tiden på noe spesielt? @Hammerfjord Pen lume anyway.
Aha. Da skjønner jeg.
Selv så har jeg drasset rundt på dette gamle røklet i dag. Jeg vet at dette ikke er alles favoritt, men jeg liker at den ser ser ut som NOS etter 40+ år.
Om man liker R eller ikke - så er det allikevel litt fascinerende at enkelte eksemplarer ser såpass fresh ut.
F.eks. så er plexien på denne så strøken at man ikke ser striper - selv i stuelys med spotlights. De som vet hva det betyr, vet samtidig da hvor strøkent plexien må være for å få et slikt resultat.
Kanskje fikk den seg en små polering før deg...?
N.O.S = NO OLD SHIT
Aner ikke. Kanskje. Den fremstår uansett usedvanlig pen. Jeg liker både f.eks. min Omega GMT 300 og jeg liker denne røde. Disse to får meg til å revurdere mitt syn på "gamle klokker".
Kanskje fiksen er å selge New Originalt Stuff - for å se anderledes på klokkelivet.
...Jeg har selv en del NOS fra 60-70 taller...Longines Admiral(36000 Bp/h) In-house greie. Den trenger en service etter så mange tiårer med soving.
Man steller pent med dem man elsker. Å gi den service legger nok bare ekstra til eiergleden.
Aha. Da skjønner jeg.
Selv så har jeg drasset rundt på dette gamle røklet i dag. Jeg vet at dette ikke er alles favoritt, men jeg liker at den ser ser ut som NOS etter 40+ år.
Om man liker R eller ikke - så er det allikevel litt fascinerende at enkelte eksemplarer ser såpass fresh ut.
F.eks. så er plexien på denne så strøken at man ikke ser striper - selv i stuelys med spotlights. De som vet hva det betyr, vet samtidig da hvor strøkent plexien må være for å få et slikt resultat.
Leste en morsom historie på et annet klokkeforum. En yngre kar som hadde på seg en vintage Sub, så kom det en mann bort til han å viste sin nye Sub og sa: kanskje får du og råd til en sånn en dag.
Haha. Ser det for meg
Nice Speedy, @Hammerfjord