Dagens klokke

Rolex YM Blue.

B73F7EE5-84C7-4DF9-967A-295454163A2C_zpstfy69ssw.jpg
[/URL][/IMG]
 
Aha. Da skjønner jeg. :)

Selv så har jeg drasset rundt på dette gamle røklet i dag. Jeg vet at dette ikke er alles favoritt, men jeg liker at den ser ser ut som NOS etter 40+ år.

Om man liker R eller ikke - så er det allikevel litt fascinerende at enkelte eksemplarer ser såpass fresh ut.

F.eks. så er plexien på denne så strøken at man ikke ser striper - selv i stuelys med spotlights. De som vet hva det betyr, vet samtidig da hvor strøkent plexien må være for å få et slikt resultat. :)


10979606_408000462709523_1809667301_n.jpg
 
Redigert:
Aha. Da skjønner jeg. :)

Selv så har jeg drasset rundt på dette gamle røklet i dag. Jeg vet at dette ikke er alles favoritt, men jeg liker at den ser ser ut som NOS etter 40+ år.

Om man liker R eller ikke - så er det allikevel litt fascinerende at enkelte eksemplarer ser såpass fresh ut.

F.eks. så er plexien på denne så strøken at man ikke ser striper - selv i stuelys med spotlights. De som vet hva det betyr, vet samtidig da hvor strøkent plexien må være for å få et slikt resultat. :)


10979606_408000462709523_1809667301_n.jpg

Kanskje fikk den seg en små polering før deg...?

N.O.S = NO OLD SHIT
 
Kanskje fikk den seg en små polering før deg...?

N.O.S = NO OLD SHIT

Aner ikke. Kanskje. Den fremstår uansett usedvanlig pen. Jeg liker både f.eks. min Omega GMT 300 og jeg liker denne røde. Disse to får meg til å revurdere mitt syn på "gamle klokker". :)

Kanskje fiksen er å selge New Originalt Stuff - for å se anderledes på klokkelivet. :)
 
Redigert:
Aner ikke. Kanskje. Den fremstår uansett usedvanlig pen. Jeg liker både f.eks. min Omega GMT 300 og jeg liker denne røde. Disse to får meg til å revurdere mitt syn på "gamle klokker". :)

Kanskje fiksen er å selge New Originalt Stuff - for å se anderledes på klokkelivet. :)

Jeg har selv en del NOS fra 60-70 taller. Kult det... Å tenke at noen ganger, de ble aldri solgt, de søv i en safe...Skuff...I så mange år;)
Den siste ubrukte jeg kjøpte er en Longines Admiral(36000 Bp/h):cool: In-house greie. Den trenger en service etter så mange tiårer med soving.
 
...Jeg har selv en del NOS fra 60-70 taller...Longines Admiral(36000 Bp/h):cool: In-house greie. Den trenger en service etter så mange tiårer med soving.

Man steller pent med dem man elsker. Å gi den service legger nok bare ekstra til eiergleden. :)
 
Redigert:
Aha. Da skjønner jeg. :)

Selv så har jeg drasset rundt på dette gamle røklet i dag. Jeg vet at dette ikke er alles favoritt, men jeg liker at den ser ser ut som NOS etter 40+ år.

Om man liker R eller ikke - så er det allikevel litt fascinerende at enkelte eksemplarer ser såpass fresh ut.

F.eks. så er plexien på denne så strøken at man ikke ser striper - selv i stuelys med spotlights. De som vet hva det betyr, vet samtidig da hvor strøkent plexien må være for å få et slikt resultat. :)


10979606_408000462709523_1809667301_n.jpg

Leste en morsom historie på et annet klokkeforum. En yngre kar som hadde på seg en vintage Sub, så kom det en mann bort til han å viste sin nye Sub og sa: kanskje får du og råd til en sånn en dag.

Haha. Ser det for meg ;)

Nice Speedy, @Hammerfjord :)
 
Redigert av en moderator:
Red sub

Leste en morsom historie på et annet klokkeforum. En yngre kar som hadde på seg en vintage Sub, så kom det en mann bort til han å viste sin nye Sub og sa: kanskje får du og råd til en sånn en dag.

Haha. Ser det for meg ;)

Nice Speedy, @Hammerfjord :)

Kansje OT, men en liten selv opplevd historie (bildet er av den aktuelle klokken og den la jeg ut på klokkespotting for ca et par siden), men uten historien bak);
Klokken ble spottet på sidemannen på fly over til London, jeg kikket ned på armen hans ganske diskret, øvelsen ble gjentatt flere ganger og til slutt måtte jeg spørre høflig "kan jeg få se litt nærmere på klokken din, du skjønner jeg er litt over middels klokkeinteressert", han møtte meg med et blikk som sa "han der må vel være litt spesiell", men ok da, han viste meg nølende armen og litt flau og svarte . joda, det er greit men det er jo bare et gammelt dykkerur. (Han skjønte egentlig ikke hvorfor jeg vil se på hans gamle ræl av en dykker når jeg selv hadde et nytt flott dykkerur på armen (114060).



Det viste seg at han hadde hatt dette uret i mange år, brukt daglig som det vi kaller "beater", for mange tiår siden hadde en venn av ham vært i pengenød og ville låne noen penger (ikke mye), lånet ble gitt uten betingelser og han som trengte pengene ville at lånegiver skulle ta hans klokke som sikkerhet slik at han ville få bedre samvittighet. Min setenabo var i førsten ikke interessert i noen sikkerhet men etter hvert gav han etter for lånetagerens ønske, regelmessig etter dette kontaktet han den opprinneliges eier av klokke og insisterte på at han skulle ta den tilbake (behøvde ikke å gjøre opp) men nei, etter mange år gav han opp og tenkte "jeg får gå med klokka da inntil eier kommer på banen". Mange år fortsatte og ikke noe skjedde. Helt til jeg spurte om å få se klokka. .

Jeg gjorde han oppmerksom på klokken, hvor attraktiv den egentlig var og forsiktig anslo verdien og han ble helt stille. Reaksjonen var at han nå ble litt satt ut da han ikke hadde råd til å gå med en så dyr klokke (han ville helst vært uvitende om verdien ) så jeg angret litt etterpå at jeg hadde fortalt ham om denne.

Jeg har faktisk truffet ham i senere tid (han er nå en venn av meg og jeg spør ham spøkefullt stadig om han vil bli kvitt det gamle "rælet" sitt, han er faktisk blitt klokkeinteressert og ønsker seg en vintage Daytona som kan vikariere for RedSuben.
 
Redigert av en moderator: