Dagens klokke

Nydelig Paperjust!

Selv bruker jeg mitt siste innkjøp idag. Etter mange år som mid-sizeklokkebærer har jeg bestemt meg for at størrelsen bare er en vane. Jeg kjøpte derfor en spell ny Mark XVI "Der wirklich gigantische Fliegeruhr" her om dagen. Hittil er jeg kjempefornøyd, den er lett å lese og føles egentlig mye mindre enn sine 35cm. Det er litt vanskelig å få skjorteermet rundt uten at det blir krøllete og ustilig, men ellers skal jeg nok bli vant med den etterhvert. Idag har jeg faktisk fått en masse blikk på armen min, så at det er en klokke som folk legger merke til er det ingen tvil om!


PB190303.jpg

Kommer denne i helgull? Kunne tenkt meg en slik.
 
Ikke like stor i diameter, men jeg tar Hopalong på vekta:)

5858ef84-5605-76ac.jpg


Prøver å finne noe glede igjen i denne 14-på-dusinet-klokken-i-stål, men det går bare ikke;););)
 
Siden noen har tatt helt av på klokkestørrelsene her får jeg prøve å dra det ned igjen og tilbake til 90-tallet, den gangen klokkene var små og mobilene store. Bakvendtland altså. Her er 36 mm Jean Lassale og Raymond Weil på hele 40mm + Ericsson GH 198 med lengde på 140 mm og tykkelse på 30 mm.

img2173a.jpg
 
Den optimale dressklokken, Jaeger-LeCoultre Master Grande Taille

101119_1.jpg

101119_2.jpg


Kan det bli mer klassisk og elegant? Perfekt størrelse, 37 mm, "blued" avbalansert sekundviser, forsølvet urskive og applikerte tall/indekser. Dobbelt antimagnetisk urkasse og ett av verdens beste automatiske urverk som noensinne er laget, Jaeger-LeCoultre calibre 889/2 med 36 juveler, to kulelager og rotorlodd i 21 k gull.
 
Tillater meg å poste en ny dagens da jeg har byttet.

Ble aldri helt fortrolig med NATOen på Red Suben, men Bjerke fikk inn lenken min i dag!
Topp service og god pris!
Jeg merker at klokken er langt mer fornøyd med en skikkelig tynn og raklete lenke - og det er jeg også:):)

b2db16cb.jpg
 
PaperJusten ble byttet ut med en litt finere Day Date utover fredagen:) deilig å få den tilbake

c4ca50f7.jpg
 
Nydelig DD! :D

Og de reklamene der er fantastisk morsomme, har endel selv. Nå må jeg bare bestemme meg for hvilke som skal opp på veggen :)
 
@ Mathfjeld & Hopalong:

You guys made my day! Thanks! :D

Selv sitter jeg på en sleden oljerigg i norskehavet med en Seiko SKX diver på armen og scanner nettet etter diverse Panerai og Rolex modeller.

Likte godt den artikkelen om Red Subs :)

God helg folkens!
 
kan jeg spørre hvilken rigg du er på?

@ Mathfjeld & Hopalong:

You guys made my day! Thanks! :D

Selv sitter jeg på en sleden oljerigg i norskehavet med en Seiko SKX diver på armen og scanner nettet etter diverse Panerai og Rolex modeller.

Likte godt den artikkelen om Red Subs :)

God helg folkens!
 
Overtid i dag, en hektisk uke har resultert i høy backlog. Da er det jaggu greit å ha noe flott å kikke på armen. Buccaneer GMT på sort Dievas fra LarsE :)

IMG00358-20101119-1827.jpg