Dagens klokke

Den har jeg ikke sett før, Krille.
Nydelig Mühle G!

Hvilken funksjon har kronen under?

Den dreier den indre ringen. Dette er en "countdown"-ring, som dreies til det antallet minutter du vil telle ned til er overens med minuttviseren, den vil da vise gjenstående minutter til 0. Det var vel en gang en nyttig funksjon for piloter ser jeg for meg, dette er en pilotklokke som er laget sammen med Lufthansa. Den har Lufthansa-logo på rotoren (base ETA 2824) og på skinnremmen.
 
Den gamle gullklumpen på håndleddet idag..
IMG_0826.jpg
 
Ny klokke i dag.
Dro tidlig fra jobb for og plukke opp denne på postkontoret.
Takker mogens for handel!


Var du som "stakk" av med den der altså!

Jeg ble redusert til en skjelvende geleklump når jeg så den komme ut på salgsforumet... Hadde jo bestemt meg for å prøve et mindre ur neste gang.. Men det var jo en GO....! :p

Gratulerer med flott ur! :D
 
Gratulerer General. Nydelig klokke som jeg også vurderte, men da hadde jeg allerede kjøpt julepresang til meg selv (som jeg allerede har pakket opp og latt svigerinna leke med sitt nye makroobjektiv med):
PC096423.jpg
 
Pinnekjøttet har tørket lenge nok, nå er det tid for oppdeling. Man trenger en sag, en skarp kniv og muskler. Jeg måtte klare meg med to av tre, men det gikk nå tilslutt. Nå gjenstår bare å få fårefettet ut av leddene på Sub`en.

PC146665.jpg
 
Pinnekjøttet har tørket lenge nok, nå er det tid for oppdeling. Man trenger en sag, en skarp kniv og muskler. Jeg måtte klare meg med to av tre, men det gikk nå tilslutt. Nå gjenstår bare å få fårefettet ut av leddene på Sub`en.

PC146665.jpg

Sålenge du ikke bruker den under slaktingen også :D
 
Pinnekjøttet har tørket lenge nok, nå er det tid for oppdeling. Man trenger en sag, en skarp kniv og muskler. Jeg måtte klare meg med to av tre, men det gikk nå tilslutt. Nå gjenstår bare å få fårefettet ut av leddene på Sub`en.

PC146665.jpg

En herlig kombinasjon av klokke, kniv og pinnekjøtt :D helt i tråd med min smak :D:D:D